Cum sa fii fericit…

Oamenii care sunt fericiţi şi au o perspectivă pozitivă asupra vieţii trăiesc mai mult, susţin oamenii de ştiinţă de la University College of London (UCL), care au descoperit în 2011 că o stare generală pozitivă poate combate stresul şi boala. Însă în lumea materialistă, dar totodată înglodată în datorii, în care pare că şi pentru o gură de aer trebuie să dai ceva la shimb, mulţi se întreabă ce fericire mai poate fi procurată fără bani.

 Studiul publicat în jurnalul Proceedings of the National Academy of Sciences în noiembrie anul trecut, a durat cinci ani şi a colectat date de la aproape 4.000 de participanţi cu vârste între 52-79 de ani. Participanţii implicaţi în studiu au fost rugati să îşi evalueze sentimentele de fericire sau de anxietate de patru ori pe parcursul unei zile. Cercetătorii au coroborat apoi aceste statistici cu numărul de decese înregistrate pe o perioadă de cinci ani.

După ce au luat în considerare vârsta, sexul, gradul de depresie şi incidenţa anumitor boli în rândul participanţilor la studiu, cercetătorii au concluzionat că cei care se declară mai fericiţi au un risc cu 35% mai scăzut de a muri prematur, faţă de cei care au mărturisit că sunt nefericiţi.

Cum poţi să te asiguri deci, că faci parte din grupul care are un risc cu 35% mai redus de a muri prematur? Adevărul este că majoritatea oamenilor se confruntă cu consecinţele crizei economice şi că pe vrute sau nevrute trebuie să contribuie la plata datoriilor suverane. Pentru mulţi traiul de pe o zi pe alta, a devenit o sursă de preocupare zilnică. Efortul de a găsi mereu metode inovatoare de a acoperi toate chelutielile, poate răpi oricui zâmbetul de pe buze şi chiar ani din viaţă.

Din fericire, autoarea Sandra Magsamen a pregătit 31 de metode prin care îţi poţi recăpăta zâmbetul chiar de astăzi, fără să te mai gândeşti la bani. Doar trebuie să alegi metoda preferată.

10 metode de a găsi fericirea în natură

1. Fă o plimbare prin natură
2. Urmăreşte cum răsar stelele şi se aprinde cerul
3. Mergi cu bicicleta
4. Alege fructe din grădină şi prepară un gem
5. Culege un mănunchi de flori galbene
6. Bucură-te de un picnic alături de prieteni în parc
7. Hrăneşte păsările
8. Priveşte un răsărit sau apus de soare
9. Plantează o grădiniţă de legume
10. Construieşte un zmeu şi înalţă-l

5 metode de a găsi fericirea alături de familie şi prieteni

1. Joacă cărţi, remi sau Monopoly cu familia
2. Organizează o vânătoare de comori împreună cu familia şi prietenii
3. Joacă mimă cu prietenii şi familia
4. Joacă jocul preferat al copilului tău
5. Organizează concursuri sportive cu prietenii tăi

6 metode de a găsi fericirea făcând bine

1. Zâmbeşte cuiva şi aşteaptă să îţi zâmbească înapoi
2. Implică-te în acţiuni de voluntariat, fă donaţii, sau doar oferă o mână de ajutor prietenilor
3. Spune „Mulţumesc!”
4. Poartă-te frumos
5. Fă un compliment cuiva
6. Realizează câteva felicitări şi trimite-le persoanelor la care ţii

10 metode de a găsi fericirea tu cu tine

fata_citeste1. Rearanjează mobila din casă
2. Fă origami din ziare
3. Fredonează cântecul preferat
4. Râzi, râzi, şi râzi ceva mai mult
5. Delectează-te cu parfumuri minunate, în parc, în bucătărie, sau într-o parfumerie
6. Fă-ţi o limonadă proaspătă
7. Fă-ţi o baie caldă
8. Ascultă muzică relaxantă
9. Du-te la bibliotecă şi împrumută o carte pe care nu ai mai citit-o
10. Citeşte o revistă

Această listă poate continua la nesfârşit. Există comori infinite în viaţa de zi cu zi, care nu costă absolut nimic. Conturile bancare se vor umple şi se vor goli, dar bucuria şi fericirea sunt abundente şi se află în mod constant la îndemâna fiecărei persoane.

………………………………

articol preluat de aici

23 responses to this post.

  1. Prea multa moneda se bate pe fericire-nefericire, cred eu. Fiecare este sau nu, in functie de nenumarate lucruri. Dar daca imi arata la TV de 15 ori pe zi o masina super, o casa super, un barbat / o femeie super, un birou cu colegi super, eu pot sa ajung la concluzia ca neavand nimic din toate astea, sunt un om nefericit. Cand, de fapt, pot sa fiu fericit cu ce am. Suntem manipulati si in acest domeniu? Sa fim noi sanatosi, sa ii avem pe cei dragi aproape si sa fim impacati cu sufletul noastru. Cred ca sunt singurele lucruri care conteaza!

    Răspunde

    • ni se pare prea simplu sa ne bucuram de ce avem.
      serios, eu am avut telefon mobil la 28 de ani, dar si atunci il imparteam cu barbatul, ca nu aveam bani de 2 telefoane, asa ca ne multumeam cu unul.
      acum toti colegii fiului meu au telefoane – si ce telefoane! el, nu!
      i-am spus… mama, dupa ce sa jijduiesti si tu in viata, daca le primesti pe toate de la varsta asta?
      bucura-te acum de jucarii, apoi de orice care corespunde varstei…
      bucuria sta in a te lasa incantat de banal, pentru ca de fapt fantasticul exista doar in carti si filme… asa ca daca-l asteptam ne mananca tristetea.

      Răspunde

  2. Posted by Hapi on 13 mai 2012 at 15:20

    Apropo de telefonul tau sau al copilului….probabil ca cu cat avem mai mult, mai devreme si mai simplu cu atat pretuim mai putin
    Si pana la urma din lista reiese ca fericirea nu prea vine prin mijloacele materiale ci prin interactiunea cu ceilalti si regasirea sinelui in diverse activitati………

    Răspunde

    • pai, cam da… si tocmai de aceea am dat exemplul acesta, ca parintii ar trebui sa inteleaga si sa invete, educe copiii fara sa depinda de lucruri, ci sa fie bucurosi de simpla vietuire. e, cred eu, cel mai dificil pentru parintii de azi, care sunt tentati sa ofere multe, deformand perceptia copilului despre ce inseamna viata.

      Răspunde

  3. Posted by Mimi on 13 mai 2012 at 17:27

    Multumesc pentru toate gandurile bune pe care le asterni aici. Revin cu bucurie de fiecare data. Ce faci tu ar putea intra la “zambeste cuiva…”. Tu zambesti prin cuvinte.

    Răspunde

  4. Stiu ca era o urare…ceva de genul…”Fericirea vine din lucruri marunte…” e adevarata!
    In mare parte sunt lucruri pe care mare parte din noi le facem zi de zi, insa…important este “sa simti ca le faci” ,nu ” doar sa le faci”!

    Răspunde

  5. Posted by Mira on 13 mai 2012 at 19:50

    Dupa cum arata si listele de mai sus, fericirea n-are a face cu a avea mult si de toate. Cred ca tine de felul fiecaruia de a fi, de a trai, de a se bucura de ceea ce are si nu de a ravni mereu la mai mult, de a fi impacat cu el si de a-i privi pe ceilalti oameni cu ingaduinta. De a putea sa zambesti, sa faci oricand un gest banal si frumos… uite, am fost azi la un magazin, am cumparat doua lucruri marunte, la casa, era coada mare, toata lumea cu carucioarele pline… desi extrem de rar fac lucrul acesta, dar mi se intampla des sa fiu intrebata de altii, azi mi-a venit sa-i intreb pe cei doi din fata mea daca ma pot lasa inaintea lor… ea l-a intrebat pe el, el n-a scos o vorba si s-a apucat sa-si puna pe banda produsele… Intr-un fel a fost amuzant, dar cand a platit m-am uitat la el, in ochii lui si chiar am vazut un om extrem de trist, nefericit, purtand cu el tot felul de frustrari… ceea ce il face sa se comporte urat cu altii, de parca altii sunt vinovati de starea lui. Pana la urma, a fi multumit de viata pe care o duci nu tine de saracie si bogatie. Am vazut oameni traind modest, dar atat de buni si ingaduitori si largi la suflet si multumiti de tot ce aveau incat te dezarmau prin puterea lor de a se bucura de orice lucru frumos care li se intampla.

    Răspunde

  6. Posted by Zina on 14 mai 2012 at 06:18

    Eh, eu am citit pe alt site că familiile fericite au un venit nici mai mare, nici mai mic de 50 000 dolari pe an. Mai puțin- n-ajunge, mai mult- strică. Câte familii de la noi or avea fix venitul ăsta ?…

    Răspunde

    • noi, nu… dar vorba lui Moromete… noi servim! (fericire) – chiar si cu salarii mici. e drept ca eu nu stiu cum reusesc s-o scoata la capat cei care au copii multi si nu lucreaza – da, pe acestia ii plang, de aceea ne si implicam in tot felul de proiecte pentru cei saraci. dar dupa ce ti-e asigurat traiul decent, fericirea nu mai depinde decat de inima ta, nu de valoarea bunurilor pe care le achizitionezi pentru a-i lasa masca pe vecini… :-)

      Răspunde

  7. [...] invit să citească și vă invit să-i citiți pe: EuMieAlmeu, Fosile și pietre, IronicBlonde,Janine, Maricica, Mirela Pete, MadMike,Melly și pe toți [...]

    Răspunde

  8. Posted by Milu on 14 mai 2012 at 08:15

    Fericirea vine de la sine atunci cand reusim sa facem echilibru intre ceea ce avem si ceea ce dorim.

    Răspunde

    • uneori, cea mai mare intelepciune este sa doresti putin, la inceput, pentru a putea sa ai parte de mult, odata cu trecerea timpului…
      sigur, nu vorbesc despre agoniseala care te face sa nu te mai bucuri de ziua de azi… pentru ca apoi sa-ti pape altii banii, fiindca
      te-ai epuizat prea tare si ai plecat la odihna, desi aveai atat de multi bani… problema este ca unii prea se reped sa le aiba pe toate de la inceput si
      asa intra robi ratelor sau altor stapani nemilosi.
      multumesc pentru vizita.

      Răspunde

  9. Posted by Anca on 14 mai 2012 at 21:39

    Acum putin timp am avut parte de un moment foarte sincer si overwhelming de fericire doar privind un apus de soare. Pare stupid, dar atunci cand reusesti sa gasesti bunastare in lucruri simple (cum sunt oricare dintre lucrurile de pe liste), totul capata o alta culoare si un alt inteles.

    Răspunde

    • eu pastrez mai mult amintirea unor astfel de momente decat amintirea zilei cand mi-am cumparat pantofi sau rochii :-)
      asa ca te inteleg foarte bine.

      Răspunde

  10. Posted by mihaela on 14 mai 2012 at 23:00

    eu tocmai am aplicat sfatul “Plantează o grădiniţă de legume” și m-am ales cu un ochi umflat de la o mușcătură de țânțar. acum stau cu o pungă de gheața pe ochi și mă întreb dacă voi mai avea curajul să ies în grădină :)

    Musai să mă reorientez printre sugestiile din articol :) (dar nu abandonez ideea cu grădina :) )

    Răspunde

    • ar fi chiar culmea să te lași de ceea ce-ți place pentru că, deodată, cea mai insignifiantă dintre trăsăturile acelui ceva te deranjează…
      pe unde găsești ceva perfect? în niciun caz, în grădină… sau … în viață…
      așa că spor-t la grădinărit… :-) nici eu nu mă las de… fericit! :-)

      Răspunde

      • Posted by mihaela on 23 mai 2012 at 14:06

        asa mi-am zis și eu și am ieșit din nou în grădină.. culmea ironiei un alt țânțar m-a pișcat exact în același loc… să mai zic ce s-a întâmplat iarăsi cu ochiul meu??? am iar același ochi umflat și nu mai înțeleg nimic… ce-i determină pe țânțari să-și aleagă numai și numai aceeși țință?

        ps. pana nu-mi cumpăr o masca ca cei care lucrează cu albinele nu mai ies în grădină :-D

      • zi-i merci ca lucrezi cu florile – ai plecat fara protectia muncii facuta si asigurata. daca lucrai pe schela si nu respectai astea…
        asa ca, da, tre sa iei masca. :-)

    • Posted by mihaela on 23 mai 2012 at 16:11

      iar vecinii se vor uita si-si vor zice: “ciudati imigrantii ăștia! udă florile cu masca de albine pe figură” :-D :-D

      Răspunde

      • da, dar macar tu vei fi linistita, salvata de albine, iar ei nelinistiti gandindu-se la planurile tale… tot tu ai castigat. :-)

  11. Cel mai mare dusman al fericirii mele sunt eu insami! Am zis-o!

    Răspunde

    • hai, te alina gandul ca sunt si eu in tabara ta?
      chiar daca vrei sa fii originala, in acest domeniu ne batem toti oamenii pe locul 1 si nu reusim niciunul sa invingem ca suntem toti o apa si-un pamant. :-)

      Răspunde

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 665 other followers

