Sunt urâtă. Nu mă iubește nimeni. Vreau să fiu frumoasă.

Am avut o discuție cu fiul meu. Era foarte dornic să deschidă gura azi și am înțeles că s-a întâmplat ceva… Azi a fost trist la școală. – a decretat el. Da? De ce? am pus întrebarea pe care evident că o aștepta.

Fetele nu s-au înțeles deloc și nu au vorbit între ele. Și nu e deloc amuzant să fie fetele triste.

Ele aduc veselia la voi, acolo?

Cam da, iar noi, dacă nu suntem veseli datorită lor, ne apucăm de prostii, de exemplu, aruncăm cu boabe de fasole unii după alții. Sigur, eu nu, că nu pot face așa ceva, dar restul… Azi a fost bătaie cu materialele de la cursul de artă… 🙂

Mi-am amintit scena de aseară, când el, Aborsanul meu, era mângâiat de zor de-o fetiță de 6 ani. Era și ea la spectacol, alături de Cumințenia pământului. Cumințenia tot încerca s-o liniștească, să-și țină mâinile acasă, iar ea zicea mereu: Tu nu vezi ce drăguț e…

Cumințenia ofta de zor… Dacă aș fi știut și eu să fac așa, măcar pe la 15 ani, nu chiar la 6, găseam și eu pe cineva care să mă bage în seamă… 🙂

Of, până la urmă, a avea sau a nu avea pe cineva nu ține de frumusețea cuiva, ci de incisivitate, zic unii… Adică, să acționezi ca să fii văzut/ă, să te faci remarcat/ă…

Cel puțin zilnic intră în căsuța mea băieți care caută pe Google… cum pot să-mi fac o prietenă… Și fete care întreabă… cum pot fi mai frumoasă… Băieții nu caută frumuseți, fetele greșesc atunci când vor să fie frumoase pentru a fi alese…

Fetelor, băieții caută veselia voastră; băieți, fetele caută sinceritatea voastră. Cunoștințele mele cele mai frumoase nu-s măritate, în schimb cele mai urâțele s-au căsătorit primele. Nu sună încurajator, nu? Ba eu cred că da… Pentru că cele mai multe nu suntem frumuseți, ci suntem normale… Și-atunci e o veste bună că noi ajungem primele la premiu… 🙂

34 responses to this post.

  1. Daca investesi in frumusete, vei gasi oameni care sa te vrea pentru frumusetea ta, deci vei fi tratata, probabil, ca un obiect. Insa nici sa ignori aspectul fizic nu prea e bine, pentru ca este prima ta carte de vizita.

    Oricum, imi vin in minte doua zicatori: „nu-i frumos ce-i frumos, e frumos ce-mi place mie” si „orice sac isi are peticul”.

    Răspunde

  2. Circula pe mail o gluma.Cam ce manevre (si costuri) fac fetele ca sa se fardeze,penseze,rujeze,coafeze,manichiura,etc si ce zic baietii cind le vad: „ce fund fai are!…”
    Desi si spaima de a fi prea grase le poate duce la anorexie.
    Grea viata!
    Nicicum nu-i bine.
    Daca ne-am obisnui cu ideea ca,de fapt,oricum e bine atunci ar fi mult mai usor totul.

    Răspunde

  3. Like-ul e pentru Aborsanul! Asta ca să nu te împăunezi prea repede :-))))

    Răspunde

    • şi-aşa sunt împăunată toată, ca o păuneasă şefă ce m-am făcut de când cu acea călătorie minunată cu tramvaiul, că am avut la cititori pe subiectul ăla de mi-au crescut şi pene colorate şi coarne ascuţite. se pare că trebuie neapărat să mă iau de fete în articolele mele ca să devin celebră…
      regret, n-o s-o mai fac prea des. nu de alta, dar s-ar putea apoi să pună ele pe cineva să mă bată şi decât celebră şi cu papara mâncată, mai bine anonimă şi în siguranţă.
      de unde plecasem?
      a, mulţumiri de la Aborsan. e foarte păun, ca mă-sa… 🙂

      Răspunde

  4. Cand o vad pe fetita aia, mi se face parul de gaina. Saraca! Si nu ma consoleaza maica-sa cand zice ca fetita vrea, ei ii place.

    Răspunde

  5. […] venind pe un schelet pe care deja clădisem săptămâna trecută cu adolescenta-măslină şi obsesia frumuseţii (vreau să fiu frumoasă!). Mamele fetelor din orchestră au petrecut ore în şir în dezbateri […]

    Răspunde

  6. eu de exemplu…traies cu singura dorinta de a slabii..am 55 de kg…iar prietenul meu face tot mai des si mai des comparatie dintre mine si sora lui care tine dieta…am incercat si eu 2 saptamini nu mincasem nimk si slabisem cu 10 kg..acum chiar nustiu ce sa mai fac sa slabesc macar 5 kg…deci concluzia…(tot ce facem noi femeile de cele mai m,ulte ori facem pentru a fi pe placul barbatilor..pentru a le intra in voie):-d

    Răspunde

  7. Posted by violeta on 19 Mai 2012 at 12:26

    rhenus bine spui ca cine te place asa cum esti;)nu te compara cu altcineva;) parerea mea

    Răspunde

  8. Posted by violeta on 19 Mai 2012 at 12:27

    scz ..cine te place , te place asa cum esti…ma corectez

    Răspunde

  9. În arta de a trăi, omul este în același timp artist și obiectul artei sale, este sculptorul și marmura, medicul și pacientul” – Erich Fromm

    Răspunde

  10. Posted by Samira on 18 Iulie 2012 at 02:10

    Stiti care e problema stam noi aici pe blogosfera si blamam frumusetea trupului , ridicam in slavi frumusetea interioara in timp ce in scolii copii mai putin frumosi sunt ridiculizati , iar adulti cu inceput de chelie nu sunt invitati „din greseala ” la o bere cu colegii, concluzie nu sa fi frumos e cea mai mare binecuvantare , ci sa nu iti pese de remarcile urate si sa ciulesti urechea la complimente.

    Răspunde

    • de ce să blamăm frumusețea trupului? Eu una nu o fac. Atâta vreme cât ea e naturală. (naturala si in sensul in care apelezi la mici trucuri…decenta pentru a oimbunătăți). Dar e drept că lumea în care trăim (și mă refer la noi ce louim în această țară, printre oameni cu mentalități bolnave) este o junglă! Te adaptezi sau pieri. Nu neapărat fizic…deși se poate ajunge li aici. dar te anulezi ca om, te ascunzi, te închizi…
      Trebuie să învățăm să fim puternico, un lucru pe care numai viața (și nicio altă școală) te învață. Cu sau fără îndrumători…

      Recent, un prieten tare drag mi-a povestit despre un caz de sinucidere al unei eleve…Pentru că făcuse păduchi și râdeau colegii de ea! iar părinții nu au susținut-o suficient…Îți dai seama???

      Răspunde

      • Posted by Samira on 20 Iulie 2012 at 12:57

        :|Parca nu imi vine sa cred in ce lume nebuna traiesc …si de multe ori e vina parintilor care cred ca daca isi fac copilul in fiecare zi in toate felurile il educa si daca ii pun mancare pe masa il iubesc 🙂 traiesc si eu drama asta acasa 🙂
        Problema vine si din toleranta , si profesorii aia nu cred ca nu au stiut chiar nimic….dar au tacut din gura:) si la mine in fosta scoala erau probleme de genul cu o fata …si nimeni nu zicea nimic , desi uneori isi bateau joc de ea la ore (avea nu stiu ce boala si era extrem de slaba)…nimeni , nimic !!!

      • Sami…nu e ușoară viața asta. Tocmai de asta e așa de frumoasă, Din păcate suntem din ce în ce mai orientați spre noi și nu spre ceilalți. Egoism, egocentrism…spune-i cum vrei…

        Unii, insă, mai incearcă să fie contra curentului. Dacă le reușește…
        🙂
        Îmi pare rău că te confrunți cu asta acasă…

  11. deci eu nu sunt vesela, huh? :)) bineeeeeee….:))

    Răspunde

    • tu ești veselă inclusiv la culorile hainelor. dar și când nu te supui tizei tale, care coordonează totul de zici că este mama planificării… 🙂

      Răspunde

  12. sa inteleg ca , casatoria e un premiu? hmm…not for me..

    Răspunde

    • uneori, da, alteori e o varza. dar vinovat de varza calita care devin partenerii in casatorie e fiecare si mai ales vinovate sunt criteriile dupa care alegi. iar criteriile sunt date de educatie… cata educatie e in societatea noastra… 🙂

      Răspunde

      • mda…ai dreptate…clar partenerii sunt vinovati, dar apropo de educatie..daca parintii sau societatea, profesorii te-ar pregati cat de cat pentru viata reala emotionala ce te asteapta..multe dureri n-ar fi cunoscute..:)

      • emoțiile noastre nu sunt treaba școlii, ci a părinților. iar părinții de multe ori nu s-au crescut nici pe ei, cum să ne mai crească pe noi (vorbesc din punctul de vedere al unei persoane lipsite de echilibrul emoțional al familiei de proveniență!)?
        societatea nu e responsabilă pentru noi, ci noi de ea, pentru ca ea să fie sănătoasă noi, cei ce o alcătuim, trebuie să fim sănătoși (minte, trup și relațional).
        oricum, a pretinde că școala și societatea trebuie să facă ceva e nerealist. totul depinde doar de familie și aceasta trebuie să se maturizeze, după care totul va fi bine.
        e drept că în Anglia s-au introdus cursuri pentru elevi de… fericire, dar asta din cauză că părinții sunt iresponsabili, nu pentru că așa ar fi normal.
        asta este! e o responsabilitate să fii părinte și trebuie să și-o asume cei care devin părinți!

  13. Dar parca frumusetea era in ochii celui care priveste! Ce-i aia frumos? Cine evalueaza frumusetea? Suntem inconjurati de frumusete! Fiintele fericite sunt intotdeauna frumoase! Le-am aratat fetitelor mele cat de plictisitoare este frumoasa Barbie, stiti de ce fiindca e papusa si exista o preocupare exagerata pentru coafura, toaletele sale etc. Ce interesanta este Belle, care citea mereu, sau Mulan, printesa eroina care a salvat China, sau Pocahontas care avea o legatura speciala cu natura, iar aceasta o facea mereu vesela. Acestea sunt modelele de urmat pentru fetite! PAREREA MEA .

    Răspunde

  14. […] a putut pune mâna pe o frumuseţe de bărbat ca al meu !  Am abordat acest subiect niţeluş aici  , dar nu cred că rezolvă dilema ta această filosofie a mea. Însă de vreme ce eu, oarecare, am […]

    Răspunde

  15. Pentru că cele mai multe nu suntem frumuseți, ci suntem normale… Și-atunci e o veste bună că noi ajungem primele la premiu… este foarte devarat.
    toate femeile sunt frumoase, unele mai mult, sau mai putin, insa exista oameni care sa ne vada frumusetea sufleteasca, sa nu facem o drama

    Răspunde

  16. Sunt perfect de acord cu tine. Frumusetea ajuta, insa pentru a fi placut, nu pentru a fi ales. Depinde acum si de ce fel de oameni vrem sa fim „alesi” si cum ne prioritizam noi vietile 🙂 Spor la scris! O sa te urmaresc cu placere.

    Răspunde

  17. Fetelor, băieții caută veselia voastră; băieți, fetele caută sinceritatea voastră.

    Răspunde

  18. Frumoasa si amuzanta, postarea ta 😀
    Mi-a placut mult fraza „Fetelor, băieții caută veselia voastră; băieți, fetele caută sinceritatea voastră.”

    Cel mai bine, dupa parerea mea, ar fi sa invatam cu totii sa fim vulnerabili.
    Multi am fost crescuti cu convingeri gresite, si de aceea acum foarte multi baieti (Dar si fete), isi ascund adevaratele sentimente. (Si daca nu pentru sentimente traim, pentru ce altceva?).
    Am fost invatati ca este gresit/rusine/pacat/urat sa vorbim despre una sau alta, despre ceea ce pur si simplu SIMTIM. De aceea, dupa parerea mea, relatiile sunt asa cum sunt, in ziua de azi.
    „Orgoliul te face mai puternic, dar niciodata mai fericit”.

    Răspunde

    • absolut de acord cu punctele tale de vedere.
      eu sunt mereu pozitivă! 🙂

      Răspunde

      • Atunci, tine-o tot asa! 😀
        Faci o treaba foarte buna! Si te felicit !
        Un om fericit nu este acela care are absolut tot ce vrea sa aiba, ci acela care face sa fie fericit, cu tot ceea ce are ❤
        Iti doresc mult succes in continuare! 😀

Lasă un răspuns

