O profesoară de engleză, la o şcoală particulară

Sunt unii care se fac profesori pentru că nu au altceva mai bun de făcut, chiar dacă nu-i iubesc pe copii, chiar dacă tot ce-şi doresc este să-i chinuie pe copii, pentru a-i determina să le fie frică de ei, în felul acesta aducându-i în situaţia de… a cere meditaţii; deci punct ochit, punct lovit: obiectiv atins; nu plăteşte bine statul, dar eu, proful şmecher, mă descurc.

Statul are nevoie de angajaţi şi nu-i pasă care le este mentalitatea, aşa că elevilor le rămâne un singur lucru de făcut: să se descurce în jungla învăţământului fără plată. Problema apare atunci când în cadrul învăţământului particular se ridică astfel de profesori, care, în loc să se gândească la elevi, îşi urmăresc propriile interese.

Şcoala care te-a angajat şi care se crede curată din punct de vedere al intenţiei de a-şi educa plătitorii ţi-a pus la dispoziţie un set de reguli pe care ai datoria să le respecţi. Iar tu le calci. Şcoala care te-a angajat (şi te plăteşte cu banii celor de care tu îţi baţi joc) nu te pune la punct… Păi, prin tranzitivitate, n-ar rezulta că şcoala îşi bate joc de cel care s-a refugiat pe sălile ei, dintr-o fermă convingere că ceea ce ea a promis va respecta?

Să o luăm pe profesoara de engleză, care ştie clar că nu poţi pune notă unui copil doar pentru că-l asculţi o dată – chiar dacă el a învăţat, chiar dacă nu. Există un caiet în care trebuie trecută evoluţia copilului şi, pe mai multe plusuri, se poate da o notă mare, pe mai multe minusuri oricum nu ai dreptul să pui note mici, ci trebuie să chemi părinţii la o discuţie, să rezolvi situaţia. Ideea este că a fi profesor la acea şcoală nu înseamnă a taxa copilul, ci a-l determina să înveţe, a-l stimula să se dezvolte. Ei bine, profesoara de engleză, fără să-i pese de sistem, pune un 4, apoi pune al doilea 4… Motivul? Ea e şefa. O şefă care ar trebui să ţină cont de reguli, nu mai are niciun rost să se simtă şefă, dar ea se simte şefă pentru că este o pilă, este o protejată şi-şi permite. Aceeaşi profesoară, deşi primeşte reclamaţii peste reclamaţii, este chiar titularizată.

Un grup de părinţi se duce la directoare şi spune că profesoara de engleză nu se ocupă destul de copii, nu ştiu nimic copiii, în urma orelor: vine doar cu un casetofon, pune o casetă, cere „fiţi atenţi la pronunţie” şi apoi pleacă, triumfătoare, ca şi când ar fi adus o mare jertfă pe altarul proştilor pe care-i păstoreşte… Care este reacţia profesoarei? Din acea zi, copiii primesc drept temă 3 fişe de lucru: părinţii voştri au cerut să lucraţi mai mult.

Alo, poate eşti tu o nepoată a cuiva, care te susţine, în ciuda plângerilor celorlalţi… dar stai să-ţi explicăm , în română, ceea ce tu te faci a nu înţelege. Ţi s-a cerut să lucrezi tu cu copiii, nu să-i pui pe ei să lucreze singuri acasă, ceea ce tu nu le-ai explicat. Nu ştiu cu cine ai făcut tu pedagogie şi nu pot înţelege de ce trebuie să fii suportată de cei care plătesc pentru incapacitatea ta, dar reţine: a pune note este a doua etapă a procesului. Prima etapă constă în a emana deşteptăciunea ta către nişte învăţăcei… Cei care-ţi iau apărarea spun că eşti foarte capabilă. Fetiţă, du-te şi fă cercetare în domeniu, la un birou, între patru pereţi, că şi-aşa nu ai habar să relaţionezi cu oamenii, dar nu te mai coborî la copiii care nu înţeleg nimic de la tine.

Pedagogie înseamnă să ştii când să tratezi elevul ca pe un egal şi când să te raportezi la el ca superior… Dacă este un copil timid, mai ales că e la şcoală particulară, poţi să-i dai o lucrare, să se concentreze singur, nu să-l expui mâinilor ridicate ale colegilor, care sunt mult mai impulsivi decât el. Dacă un copil e coleric, poţi să te consulţi cu el: vrei să te ascult azi sau nu (după ce a lipsit 2 săptămâni fiind bolnav). Dar dacă el este liniştit şi nu are curajul să spună NU, chiar dacă el n-a înţeles ceea ce a învăţat acasă, în timpul cât a bolit… Cum să-l întrebi: dai lucrare? Păi, pedagogia te-ar învăţa că acest copil este atât de supus încât nu va spune altceva decât DA, însă tu nu ai studiat acest obiect la facultate, probabil că facultatea ta a fost făcută cu unchiul sau nepotul unchiului, iar acolo ţi-ai permis să lipseşti sau să nu toceşti, că de, ai alte trăsături care ies în evidenţă, dacă bunătate şi deşteptăciune, nu.

Ce nu înţeleg eu este cum se tolerează aşa ceva, într-un loc unde se consideră că totul se face cu multă dedicare. O singură explicaţie – lipsa profesionalismului. Vedeţi ce nume sunt în joc, persoane care vă erijaţi în conducători – şi nu mă refer acum la numele celebrei profesoare de engleză care nu ştie să facă un joc pentru a-i dinamiza pe elevii plictisiţi, ci stă la catedră şi urlă: vă scriu în caietul celor neastâmpăraţi, vă scriu, vă scriu, vă scriu…

Ia scrie tu … o demisie, mai bine. Ai măcar bun simţ, dacă de altceva nu eşti în stare.

Iar vouă, celor care consideraţi că în acea şcoală se merge după principii clare, să vă fie ruşine că vă imaginaţi a fi cinstiţi, pe când sunteţi… – recunoaşteţi voi cum, în momentele voastre de reflecţie, că vă daţi mari că aveţi parte de aşa ceva…

10 gânduri despre &8222;O profesoară de engleză, la o şcoală particulară&8221;

  1. Eu am învăţat engleză lucrând acasă. Da, profesoarele de la şcoală apoi corectau, da’ n-aş fi reţinut nimic dacă nu ne dădeau de făcut tone de exerciţii, compuneri şi traduceri de făcut.

    • probabil că acasă lucrai ceva serios, nu pe o fişă aveai de colorat, pe una de aranjat literele ca să iasă numele unui animăluţ şi pe alta de unit cu săgeţi cuvintele şi imaginile…
      poţi cere de la copil să lucreze acasă dacă îi explici anterior, altfel mi se pare că ar trebui să-ţi iei adio de la catedră pentru că sunt atâţia alţii care ar putea face asta.

  2. Imi pare logic ca daca nu te multumeste un profesor, sa muti copilul la alt profesor, ori la nevoie chiar alta scoala.

    In plus, e falsa ideea ca profesorii pot forta copiii sa mearga la meditatii intimidandu-i la clasa. Pot incerca cel mult.

    • 1. logic, da. dar dacă toţi ar fugi de profesorii incapabili, la ce şcoli i-am mai duce? când vei fi mamă să-mi spui dacă-ţi vine să laşi lucrurile în felul în care merg, de la sine, doar pentru că e logic să dai bir cu fugiţii… dacă aşa ar fi făcut cei de culoare şi acum erau sclavi, dar au încercat să schimbe sistemul, nu s-au lăsat în plasa lui.
      2. fiecare cu experienţa lui, nu? dacă tu n-ai trăit aşa ceva nu înseamnă că toţi oamenii sunt după calapodul văzut de tine.

  3. fiica-mea a inceput engleza anul trecut la gradi’, cum erau putini de la grupa mica au fost introdusi la lectii alaturi de grupa mijlocie; nu facusem deloc acasa cu ea si deodata venea acasa cu o foaie pe care scria FB; intreb copilul cuvinte de pe foaia scoasa la imprimanta cu desene (2 colorate de copil,restul alb-negru) si imi spune ca e cea mai buna; cum maica sa fii asa ….geniu si eu sa nu stiu?; o intreb cuvinte…ioc!
    incep sa lucrez cu ea; vine de la gradi’ „cea mai buna”, o intreb habar n-avea cuvintele de pe foaie,dar le stia pe cele lucrate cu mine….educatoarea imi confirma ca profa de engleza e incantata de fiica-mea; eu nu! toti se mira? pai,da,dom’le caci ce stie fiica-mea e un nimic! sunt cateva cuvinte invatate de la mine ins curtul timp pe care l-ama vut intr-o zi!
    anul acesta alta profa (cea veche nu a mai venit caci mama ei=directoarea gradinitei a iesit la pensie), nici o foaie, fiica-mea incantata de tinerica, cuvinte ioc! „mami,cantam la ore”..o intreb ce canta, raspuns pocit de Jingle Bells de m-am chinuit sa inteleg ce spune si am luat-i pe ghicite; am invatat-o melodia/versurile dar cu multa munca de lamurire cum se pronunta cuvintele pentru ca profesoara ii spusese ca pronunta corect si nu vroia sa inteleaga ca greseste! era prima data cand fiica-mea contesta ceea ce ii ziceam eu; pana la urma o conving,invata cuvintele cum zic eu, vine de la gradi’ „mami,m-a laudat doamna”, mai sa fie,inca una care zice bravo,dar nu face nimic!
    serbarea? au cantat 3 melodii in engleza si se vedea care copii pronuntau corect (adica 4 copilasi) si restul….
    nu am pretentii de la orele de gradi’, merge doar ca sa nu stea degeaba in acel timp,dar totusi…
    acum mi-am asumat si orele de engleza cu fiica-mea (pana acum ne ocupam de romana si mate), asa ca…daca ma mai apuc si de dans :D…cine stie, ajung sa-mi iau vreo diploma pana la urma in…..parenting exagerat!
    vreau sa o dau la o scoala particulara asa ca voi lucra cu ea pentru ca acolo predarea este exclusiv in engleza,insa am mult de lucru

    • îţi doresc să nu ai de-a face cu şcoli particulare la care există pile şi relaţii.
      adevărul este că unii fac prea mare caz de învăţământul acasă, dar în unele situaţii chiar s-ar preta, pentru că prea ajung la catedră oameni fără pic de pedagogie…
      îmi povestea o prietenă că dintre profesorii de la gimnaziul şcolii unde este fiul ei, doar profesorul de geogra e titular, restul… cum or fi, iar modul cum predau este dezasturos, dar… niciun copil nu are media mai mare de 8.50. mai sunt şi exigenţi după ce că nu ştiu nimic şi că nu fac materia plăcută.
      oricum, profii ar trebui să ţină minte că gradul lor de pregătire nu se cunoaşte în cât au în creier ci în cât pot reţine copiii de la ei. profii sunt făcuţi să predea nu să acumuleze şi să reproşeze altora că nu ştiu cât ei.
      mulţumesc pentru vizită.

    • Dupa mintea ta cea stralucita in ce ar consta o activitate de limba engleza pentru cei mici? Mie mi se pare ca unii parinti ar vrea ca cei de grupa mijlocie sau grupa mare sa converseze in limba engleza dupa o ora pe saptamana…helloooo, voi vorbiti serios?

      • mintea mea chiar e stralucita pentru ca se coboara la cei ca tine.
        diferenta dintre mine si tine este ca eu stiu ce vorbesc, iar tu filozofezi cu mine despre niste idei ale tale, fara a le citi pe ale mele.
        drum bun!

  4. Hm , nu eram buna deloc la mate pentru ca abilitatile mele se pliau pe romana si limbi straine
    Asa ca a fost nevoie sa „iau ore” de la profa de mate si brusc am trecut de la nota 5 la 9 🙂

    • am făcut eu meditaţie şi la desen, la un moment dat. doar-doar se îmbunează.
      când ai un prof minunat e imposibil să nu înveţi chiar dacă nu ai abilităţi pentru acea materie. ciudat este că fiul meu adoră engleza şi ştie destule, dar dacă-l ridică ea şi în loc să se concentreze pe el, care e timid, îi pune pe ceilalţi, care flutură mâinile pe sus, el spune: nu ştiu nimic şi gata…
      dacă ar fi cu 88 de elevi în clasă, să se grăbească, aş mai zice, dacă ar fi şcoală de stat, aş mai zice, dar când plăteşti pentru asta şi ea se dă şi drăgălaşă şi prietenoasă… chiar mi se pare ipocrizie…
      oricum, n-o să ajungă la notă mare, pentru că îl distruge pe unde-l apucă. iar de făcut meditaţie cu ea nu pot face din principiu: nu arunc bani pe cei care nu-i merită.

Lasă un răspuns

