Fructele mele preferate din această iarnă – şi ca piure!

Această prezentare necesită JavaScript.

Există anumite cuvinte care-şi pierd complet înţelesul după ce devii părinte. De exemplu, nu mai poate spune nimeni „Kaki” că te vei gândi toată viaţa la ceea ce făcea copilul tău în oală – cel puţin aşa i se spune prin unele cercuri. Ei bine, pentru mine Kaki este un fruct şi nu mai contează restul. Din Italia ne spusese despre el Prinţesa, dar nu erau deloc la magazin – în schimb l-am văzut în livezi, încerca să se coacă săracul; dar în Madrid era la oricare colţ. Aşa că m-am împrietenit cu el, mai ales că are una dintre culorile mele preferată. Zică lumea ce-o zice, dar eu din câte fructe am mâncat, am găsit un mic sâmbure doar într-unul singur; în rest, chiar nu pot înţelege de ce nu există sâmbure. Kaki e interesant şi pentru că la secţionare are în interior un design de zile mari. (Tatăl mamei mele avea o vorbă când a văzut-o pe mama că a cumpărat un furou pe care a dat o avere: La cât de scump e, ar merita să-l porţi pe dinafară. Kaki, la ce frumuseţe ascunzi în rotunjimea ta, ar merita s-o porţi la exterior! 🙂 ) – la fiecare magazin de unde am cumpărat numele se scria altfel: quaquis, kakis, kaquis, quakis … Cred că în funcţie de ţara de provenienţă a celui care deschisese afacerea… 🙂 Cum îi era lui mai la îndemână!

Cât despre cel de-al doilea fruct este unul de-a dreptul exotic – şi ca apariţie şi ca gust. Când îl tai, are mai multe căsuţe, în care se ascunde câte un sâmbure cât un buric de deget… 🙂 şi, deşi la exterior e  verde, la interior are un alb lăptos… (dacă-l fotografiezi nu prea se înţelege nimic din el)

La fel, fiecare vânzător îi scrie numele după ureche: chirimoia, chiri, ciri, quirimoia… Cert e că i se spune cirimoia şi cei mai mulţi părinţi români se plâng pentru că, deşi este un fruct foarte îndrăgit de spanioli şi plin de vitamine, copiii lor nu-l agreează. Pentru a intra totuşi în dieta lor, părinţii au găsit o metodă bună: curăţă fructul şi apoi îl pun la blender, împreună cu piersică, ananas sau caisă şi obţin un suc gros în care aruncă nişte fulgi (interzis de găină!).

Eu, dragi părinţi, nu v-aş dezamăgi, poate mă înfiaţi pe mine, deşi vă garantez că apoi v-aţi dori să aveţi iar copiii voştri: v-aş înnebuni cerând doar aşa ceva.

(Nu, la sapă de lemn nu v-aş aduce, la cât de ieftine sunt aceste tipuri de fructe!)

7 gânduri despre &8222;Fructele mele preferate din această iarnă – şi ca piure!&8221;

  1. Kaki sau Persimmon, sub denumirea aceasta l-am intalnit in Canada, este un fruct foarte bogat în glucoză şi apă, vitamina C, calciu, fosfor, fier şi magneziu. Mi-a placut foarte mult!
    Celalalt fruct, de care ai amintit, inca nu a bucurat papilele mele gustative. 😆
    Voi incerca.

    Ganduri bune, pentru acest nou an, din care aproape o luna, s-a dus! 😀

    • mi/ai fost de mare folos cu precizarea de persimmon pentru că unii dintre vânzători așa îl numeau și eu nu mai înțelegeam nimic. acum, da, mai vin de acasă.
      mulțumesc pentru urări, și da, mai mult de jumătate din prima lună s/a dus… are cumva aripi timpul ăsta?
      am o prietenă care face o urare interesantă: să ai mari realizări, fără să te spetești…
      ei, dacă ți se împlinește și ție urarea asta, sper să prețuiești fiecare clipă 🙂

  2. Chiar exista asemenea fructe la noi in supermarketuri? Nu am vazut niciodata. Ma si astept sa fie ieftine, la ce paradoxuri sunt la noi in tara… As incerca si eu, desi sunt sigura ca Dante ar manca, la cum accepta el orice e de bagat in gura si dus la burtica. Daca il mai si conving ca e plin de vitamine atunci succesul e garantat.

    • in România nu am văzut, eu în Madrid am mâncat. acolo, la supermarket erau 2/3 euro, dar în piață nu se ridica la mai mult de 1 euro kilul. să tot trăiești pe acolo.

  3. Cumpar si eu kaki de cate ori am pofta. Este f bun la gust si ieftin aici la Bruxelles. O sa incerc si chirimoia daca zici ca-i gustos. De pe raft nu-mi facea cu ochiul asa ca aveam nevoie de postul asta ca sa ma decid sa-l incerc. Merci et bon apetit a tout le monde.

Lasă un răspuns

