Să pice (nu: să picăm de) fazani!

Am plecat spre Moieciu, pentru a ne petrece acolo sfârșitul de săptămână. Cum am trecut de Academia Militară, au început să apară fazanii… Nu oamenii despre care se spune că au picat de fazan, ci păsările adevărate… Culorile lor erau tulburător de frumoase. Unii verzi, alții arămii. Pe zăpada albă, erau o apariție uluitoare. Dar mai uluitor era faptul că… erau în plină civilizație, printre oameni.

Ultimul l-am observat la ieșire din Snagov, dar soarta lui era pecetluită. Se zbătea pe șoseaua populată de mașini rapide. Iar un individ (ori cel care l-a împușcat, ori cel care l-a lovit cu mașina) îl urmărea, pentru … Pentru ce, nu știu. El e singurul care ar putea să ne spună scopul.

Fazanul este protejat de lege? E sezon de vânătoare la fazani?

O prietenă din Snagov, cu care am vorbit imediat, mi-a spus că e curtea ei plină de fazani.

*Pentru mine, dragă, a zis ea, sunt păsări de curte. Dacă aș vrea, aș putea zilnic să mănânc din carnea lor, dar îți dai seama că, în primul rând am respect pentru specie și apoi… Cum aș putea să mănânc prietenii fetei mele, pentru că ea se joacă zi de zi cu ei… Ar plânge fără oprire. Și ce mamă vrea să-și audă copilul plângând?*

Cred că cea mai frumoasă veste despre modernizarea României ar fi că, în loc să fim invadați de câini și pisici, suntem ocupați de poporul făzănesc. Decât șobolani sau gândaci, mai bine fazani. Mulți fazani. Cel puțin ei nu au purici, nu mușcă și nici nu-ți produc silă.

Sper să trăiesc ziua aceea!

2 gânduri despre &8222;Să pice (nu: să picăm de) fazani!&8221;

Lasă un răspuns

