Înscrierea pentru clasa I la școală vocațională

Conform principiului gospodarul își face iarna car și vara sanie, părinții copiilor de 7 ani se gândesc din iarnă la toamna când le vor merge odraslele la școală. Am o prietenă a cărei fată a fost la o grădiniță particulară de limbă germană și cum era cea mai bună dintre copiii mama s-a gândit să o dea mai departe la Goethe… Sună ea și întreabă care este criteriul pe care sunt admiși copiii în clasa I și află cu stupoare:

  1. dacă sunt din familii de germani
  2. dacă sunt handicapați sau din familii monoparentale
  3. dacă mai au un frate sau o soră la școală

Test de performanțe, de limbă, de cunoștințe?

Nu.

Și ce propuneți, întreabă prietena mea, să-mi betegesc fata pentru a o putea înscrie la dv? Sau poate vreți să divorțez, ca să aveți motiv s-o luați în seamă? Ori s-o dau spre adopție unei familii din categoriile anunțate, că măcar așa are un frate sau o soră la voi și o primiți?

Persoana însărcinată cu relațiile cu publicul a încheiat discuția, precizând că regretă că nu poate fi mai de folos, singurul care poate schimba lucrul acesta este Ministerul, căci el a pus aceste condiții.

Minister, cunoștințele cuiva mai contează azi? Nu spune nimeni că n-ar trebui ajutați cei din a doua categorie, dacă se pricep la germană, ori cei din a treia, dacă, da, au demonstrat abilități pentru acest domeniu. Dar ca să nu poată beneficia de acest învățământ cei care știu germana, în favoarea celor ce n-o știu, dar sunt din categorii defavorizate…

Nu știu dacă mai țineți minte, pe vremuri, imediat după Revoluție, ca să ajungi în Germania, aveai nevoie de sute de acte, iar dacă ai fi vrut să rămâi acolo trebuia să te dai peste cap să le demonstrezi că ești Făt-Inteligent pentru a putea fi primit, pe când conaționalii noștri, romii, primeau azil imediat, pe criteriu că sunt discriminați, sărmanii. Au primit la romi de li s-a acrit și apoi au spus că nu le mai trebuie, dar nu puteau judeca de la bun început că și toleranța asta are o limită? Cine face ca ei, ca ei să pățească și cine are copil instruit, capabil, de dat la școală vocațională să lupte pe toate căile, cu toate metodele, punând la lucru toate antenele, măcar pe-al lui să-l strecoare printre discriminați, pentru că oricum sistemul se pare că nu se schimbă!

14 gânduri despre &8222;Înscrierea pentru clasa I la școală vocațională&8221;

    • cam aceasta era concluzia mea… cu fiecare pe cont propriu, ca sistemul nu se schimba…
      am incercat sa fiu draguta si cu prietena mea, cand i-am sugerat asta
      pentru ca ea este gata sa mearga la Minister, sa faca o transformare
      … adica ea ar fi in stare de lupta,
      dar lupta ar fi pierduta din start…
      chiar daca ar castiga pentru ea, sigur ca restul va ramane in aceeasi stare…
      da, mi-a placut la nebunie cuvantul pesches, de la comentariile din liceu nu l-am mai folosit…
      dar tu care citesti carti de acel gen pentru odraslele noastre… 🙂
      imediat l-ai avut pe limba…
      ai fost strasnica!

  1. Hmmmm, citesc şi mă crucesc. Să fie reguli diferite în oraşe diferite? Noi locuim în Timişoara, fetiţa mea urmează o grădiniţă în limba germană, urmînd a merge la şcoală la secţia germană, în toamnă. Nu ni s-au pus condiţii, am dus doar o adeverinţă de la respectiva grădiniţă. Mi se pare hilar ce citesc…

  2. Si eu sunt in aceeasi situatie, fetita mea a facut 3 ani de gradinita germana stie f.bine si spune povesti intregi in limba germana, dar gradinita – de stat – nu vrea nici macar sa ne elibereze adeverinta, cat despre criteriile Colegiului Goethe ce sa mai vorbim… Traim in Romania…

    • cat despre un test, nici nu poate fi vorba, pentru ca nu intereseaza pe nimeni aceste noi criterii.
      sper sa se rezolve. pentru binele copiilor, ca oricum parintilor nu li se mai pot lua
      nervii prin care au trecut…

  3. 🙂 Ar fi o idee! Deşi, de cînd am citit articolul, mă tot uit la mailuri, să nu mă trezesc cu vreo surpriză! Ăştia-s de toată groaza, decît să facă bine, se dau peste cap să mai trîntească tîmpenii!

    Mulţumesc! 🙂

    • aseara am discutat cu prietena mea si mi-a spus ca legea e data de cateva luni.
      oricum, cred ca in Tm e mai bine decat aici, unde cine stie ce alte manevre se fac…

  4. Sotul meu a zis sa dau articolul tau la o prietena din Germania sa il traduca si sa-l punem pe site-uri germanice….
    Oare crezi ca ar ajuta daca am aduce la cunostinta aceasta situatie la cat mai multe persoane ????Care e parerea ta???
    Mersi 🙂

    • daca ma intrebi ce cred eu… nemtii nu se vor amesteca! de vreme ce nativii au voie primii, chiar daca nu stiu o boaba, nu cred ca le pasa de restul. dar daca voua vi se pare ca asta ar ajuta cu ceva – copiii, educatia din Romania sau sistemul… – de ce sa n-o faci?

Lasă un răspuns

