Ceausescu, „predat” celor „mici”

Ieri umblam pe net dupa niste materiale si, pentru ca am gasit genericul de la Gala desenelor animate (pisoiul care scoate ghearele si apoi ii ia coada foc! 🙂 , e o chestie pe care nu o poti uita daca ai trait in epoca si doar cand auzeai aceasta melodie era ceva pentru tine, timp de 10 minute, altfel, trebuia sa te consolezi cu papusi din panuse sau, ca mine, cu carti de la biblioteca), l-am chemat pe fiul meu sa-i prezint cum traiam eu fenomenul „uitat la desene”, spre deosebire de cele 5 canale de tv pe care le au azi copiii… Am gasit apoi si Telecinemateca si i-am derulat-o, pentru ca in cele din urma sa ajungem la niste clipuri cu Ceausescu. Pentru ca am aflat de la el ca nu l-a auzit niciodata si nici nu l-a vazut, hai sa-i prezint copilului istoria…, dau click si, in timp ce Ceausescu se ratoia la Parvulescu, fiul meu exclama… Ex-tra-or-di-nar! Ex-tra-or-di-nar!

Curioasa ce poate sa-l uimeasca atat de tare, sa-l intrige atat de mult (adica eram constienta ca nici inregistrarea nu era prea buna, iar Ceasusescu oricum nu excela la dictie!) il intreb ce-l fascineaza…

– Cat de bine il imita Cornel pe Ceausescu asta!

Cornel este un prieten de familie, care, cand ne strangem mai multi, la rugamintea tuturor, ii imita pe mai multi, printre care si pe Ceausescu. De vreme ce cuvintele oricum nu se auzeau, copilul s-a multumit sa admire partea cea mai clara pentru mintea lui: asemanarea cu … imitatia.

Cornel ne spune mereu aceleasi glume, dar noi reactionam de fiecare data cu acelasi entuziasm:

1. Ceausescu este intrebat de ce sotia lui, care este Academician Doctor Inginer nu spune nimic in public…

Iar el, cu celebru-i balbait, raspunde… Ea ar vorbi, dar e(-)vita!

2. Ceausescu la un congres, in fata agricultorilor:

De acum inainte, fiecare taran va avea ferma lui… (delir intre oamenii din sala)… El reia… De acum inainte, fiecare taran va avea ferma lui… (oamenii si mai fericiti, izbucnesc in urale)… El isi ia avant si se hotaraste sa termine fraza, ca prea a demonstrat cat de balbait este: De acum inainte, fiecare taran va avea ferma lui convingere ca trebuie sa dea totul la CAP!

Oricum, poanta a doua este si contextul in care a invatat fiul meu cuvintele omonime: aceeasi forma, sens diferit. Ferma (de animale), ferma (convingere)…

Nu cred ca vor intelege vreodata copiii nostri chiar tot ce am trait noi atunci, dupa cum nici noi nu intelegem cum a fost cu razboaiele. A, pardon, noi tot am mai inteles ceva, pentru ca am citit ceea ce s-a scris despre razboaiele mondiale, dar despre comunism, oricat s-ar scrie, nu mai e nimeni interesat sa citeasca!

7 responses to this post.

  1. tare faza cu ferma:)))

    Răspunde

  2. Îi respect mult, din acest punct de vedere, pe evrei . Au supraviețuit la atâtea nenorociri pentru că n-au uitat și n-au lăsat nici pe alții să uite.

    Răspunde

  3. Eu nu pot spune ca am prins „Epoca de aur.”
    Eram mult prea mica atunci cand a avut loc Revolutia.
    Ma bucur ca nu am experimentat acele vremuri.
    Imi place mult prea mult viata in libertate!

    Răspunde

  4. Posted by Mira on 7 Martie 2012 at 22:05

    Cati dintre noi eram interesati sa aflam despre cel de-Al 2-lea RM, cand aveam 10 sau 20 si ceva de ani? Unii dintre noi am avut bunici care au fost in acel razboi, nu? Acum, ma uit la documentare, la filme, cand intalnesc o persoana in varsta vreau sa-mi povesteasca despre acele timpuri. La fel va fi si cu perioada comunista. Peste 10 – 20 de ani, unii dintre cei care azi au 10 sau 20 de ani vor fi interesati sa afle, vor citi despre acea perioada. Unii. Ignoranti vor fi intotdeauna, dar nu inseamna ca toti sunt ignoranti. In general, generatia mai in varsta are tendinta sa-i judece asa pe cei tineri. Cred ca e gresit.

    Răspunde

  5. Posted by Adrian on 4 Iulie 2012 at 12:31

    Ca sa iau foc iar cu articolele tale…sunt foarte multi interesati de acel regim prost, acel regim pe care noi il mai platim si azi, dar unii mai si citesc despre acel idiot care a fost Nicolae Ceausescu pe care unii il lauda, dar cu toate astea nu se poate incadra in categoria primilor 20 de conducatori ai lumii doar pentru ca a murit intr-o perioada in care Romania era in cadere libere, pentru ca daca ar mai fi trait eram si noi prin situatia celor din Corea de Nord, aia sus pusi sa se indoape cu chiftele si toblerone si populatia sa moara de foame, a omorat milioane de oameni la canal, la Casa Poporului, la constructiile dupa Transfagarasan, la centralele de la Portile de Fier, copii de azi ce sa afle din Ceausescu? Cine le-a omorat bunicii sau parintii? Asta stim cu totii, ca sa nu mai adaug ca el nu reprezinta nimic la scara universala, el a condus o generatie de mediocrii, a fost un mediocru, si nu cred ca cineva din lumea asta ne poate spune ceva memorabil din acest Nicolae Ceausescu. A facut multe dar… cu pierderi uriase de vieti ceea ce nu poate compensa nici o performanta! Din asta poti intelege doar ca nu merita citit nimic despre acest om!

    Răspunde

Lasă un răspuns

