In autobuz

Episodul 1.

Un barbat de 70 de ani (de ce nu indraznesc sa-i spun batran?) urca in autobuz. Se misca incet prin locul stramt. O tanara se ridica in picioare si-i ofera locul. „Cobori la prima?” „Va rog luati loc.” „Iau loc doar daca o sa cobori la prima. Altfel nici nu ma gandesc. Am doua picioare, pot sta pe ele.” Fata rade. „Cobor la prima.” „Bine, atunci, sa fii sanatoasa si multumesc pentru gest.” N-am batrani, dar unul ca el mi-as cumpara.

2. Episodul 2.

Un tramvai oprit in statie la Obor. Lumea se bate ca sa ocupe locurile goale. Un baietel se duce tinta la un scaun si tocmai cand sa se aseze o doamna de 50 de ani il ia de mana, ca de-o aripa si-l arunca intr-o parte, fara mila. „Obraznicule, sa alergi dupa locuri la 10 ani.” Copilul nu avea mai mult de 7 ani si gestul doamnei l-a socat. Probabil ca era un copil jucaus, probabil ca venea de la joaca si probabil ca daca doamna i-ar fi spus „Uite, mama, sunt bolnava, ma lasi pe mine sa stau jos? In plus, daca zici nu, sa stii ca te paste o articulare, ca sunt violenta…”i-ar fi cedat locul. Mama copilului a tacut, nu a dat nicio replica. Eu i-as fi spus doar atat doamnei (oare de ce inca ii mai spun asa, avand un asemenea comportament?): „Cine n-are batrani, sa-si cumpere? In mod hotarat, cand veti fi batrana, nu pe dv as intentiona sa va cumpar. Un blid de mancare, v-as da, din bun simt, dar sa va iau cu mine pentru a invata de la dv, in niciun caz…”

Pot sa stiu si eu ce face diferenta intre cei doi oameni? Pot sa inteleg si eu daca faptul ca esti femeie te face mai artagoasa sau faptul ca ajungi la 70 de ani te face mai puternic, mai rezistent? 🙂 Cred ca singurul lucru pe care pot sa-l inteleg este ca un copil, indiferent de proasta lui crestere sau de entuziasmul naiv, nu trebuie ranit in orgoliul lui, in formare…

 Despre domnii demni, doar de bine, despre tzatze… niciun cuvant in plus!

 

7 gânduri despre &8222;In autobuz&8221;

  1. Unii imbatranesc degeaba. Pur si simplu. Altii iti aduc multa bucurie, iar daca ai ocazia sa stai de vorba cu ei, sa-i asculti sau chiar sa-i ai prin preajma, te poti considera norocos.

    • eu chiar sunt atrasa sa stau de vorba cu cei in varsta, nu am niciun pic de respingere la adresa lor.
      dar eu cred ca pentru a ajunge un om in varsta demn de respect trebuie sa fii un om matur intelept.
      ori daca oamenii maturi de azi sunt absolut mitocani, nu cred ca batranii de maine vor mai fi mandria tarii… 🙂
      merci de vizita.

  2. Faza trista e ca un copil isi aminteste toata viata astfel de intamplari si ce e mai rau e ca poate nu isi da seama ce a facut de a meritat sa se comporte madama respectiva in halul asta cu el.

    • exact, imi imaginez entuziasmul lui, poate nu era obosit, poate doar voia sa se lupte cu provocarea care ajunge primul. poate ca daca ea ii spunea frumos el se ridica si ii si zambea si o si imbratisa. era un gen de copil jovial, care imediat cum a fost inhahat de aripa si aruncat in alta parte a zambit stingher, neintelegand de ce, dar imediat s-a dus langa mama lui si a inceput sa observe lucruri amuzante si sa i le arate si ei…
      cand esti mic, nu prea crezi ca cel mare e vinovat, ci te gandesti ca la tine e problema.
      pacat ca dupa ce cresti inveti atat de bine sa dai vina pe altii…
      multumesc mult, inteleapta mea! 🙂

    • să te învăț eu cum se face loc pe blog? sufli, așa ca la praful de pe mobilă… dar poate că tu nu ai habar, că la tine nu se lasă praful…
      și vezi să nu încurci praful de pe mobilă cu praful de zâne al lui Tinker… că de primul tre să scapi, pe al doilea tre să-l strângi cu grijă… (dacă ai de-al doilea, aruncă și la mine în curte, că mi-ar plăcea să am și eu un as în mânecă… 🙂 )

Lasă un răspuns

