Clinica (de Adrian Lustig) la Teatrul de Comedie

Am avut unele experiente negative cu teatrul, asa ca nu am mai calcat pe acolo de ceva timp. Am spus dintotdeauna ca nu suport piesele de teatru macabre sau stupide. Si am nimerit la unele dintre ele, desi laudate, atat de penibile, incat am preferat sa stau si sa citesc, decat sa ma duc sa vad ceva. (Dupa ce vezi scena balconului din Romeo si Julieta intr-o cada de baie si Julieta aratandu-si nurii prin toata piesa mai ceva ca in filmele interzise minorilor, n-ai nicio speranta ca mai exista cultura in teatru.)

Acum mi-am luat inima in dinti de dragul lui George Mihaita (si n-am regretat, pentru ca a ramas inegalabil). Pe marii actori ii ador pentru ca joaca atat de natural incat te conving, lucru care nu se intampla cu cei mai noi (chiar si cu aceasta ocazie, doamna psihiatru a fost undeva departe de tot, in spatele plutonului, fata de toti ceilalti, desi avea un rol central!). I-am aplaudat la scena deschisa din toata inima (de nu stiu cate ori) pe Valentin Teodosiu si Virginia Mirea.

Daca recomand piesa? Sincer, este una care chiar m-a incantat. Intr-un spital de nebuni (extrema celor 2.000.000 de depresivi din Romania!), doi ciudati: un boxer, seful sinucigasilor fara izbanda si un actor, reprezentantul celor care nu l-au jucat pe Hamlet. Alaturi de ei vine un bancher care si-ar dori sa fie declarat nebun pentru ca are niste bube la dosar…

Dialogul este splendid, cursul piesei este excelent. Felicitari autorului, felicitari si celorlalti doi – bancherul si directorul spitalului, pentru jocul degajat, pentru ca au constituit aparitii incantatoare.

P.S. Problemele dezbatute sunt foarte actuale. Cel mai mult insa m-a prins cea a sinuciderii, iar descoperirile sinuoase in acest subiect chiar ca te pun pe ganduri. Ar fi multe de discutat pe temele sugerate in si de piesa.

2 gânduri despre &8222;Clinica (de Adrian Lustig) la Teatrul de Comedie&8221;

  1. Si eu am fost la spectacole care m-au dezamagit enorm, unele chiar cu actori cunoscuti, nu tineri. Aceste experiente nu m-au facut totusi sa renunt la a merge la teatru, insa am devenit mult mai atenta, mai selectiva si ma informez din diverse surse. Cum este articolul pe care l-ai scris tu azi 🙂

    • stii, nu intotdeauna gusturile oamenilor coincid. la unele dintre piesele recomandate, am fost agasata de subiecte… e simpla explicatia: fiecare are principii, valori, idei si ceea ce este de dorit pentru unii este de nesuportat pentru altii.

Lasă un răspuns

