La plimbare prin Virginia

De ceva timp, sotul meu e in SUA. Mesajul lui de azi m-a determinat sa-l pun pe blog si voi adauga curand poze. Istoria SUA mie imi place doar citita, nu vazuta pe viu. Istoria altora tari constituie  bucuria mea pe viu. Dar fiecare cu pasiunile lui!

Ieri am fost la plimbare. Virginia este plina de istorie.  De fapt, este istoria Americii. Aici in apropiere a fost infiintat primul fort al parintilor pelegrini. Ieri am vizitat Yorktown. Yorktown a fost prima asezare ridicata de colonisti, mai precis primul fort.  Prima capitala a fost Williamsburg si cuprindea cateva colonii: Virginia, Richmond si inca una. (care?) Acestora trei li s-au alaturat in timp si celelalte. Apoi capitala a devenit Richmond (actualmente capitala statului Virginia – e la vreo 40-50 km de aici), dupa care Washington.

Dupa amiaza am fost la Williamsburg. Interesant aici este orasul vechi pastrat si acum. Am mers in acest oras vechi in care mai locuiesc oameni, dar cele mai multe case sunt „muzeu”. Am vazut unde a fost Capitoliul (sau senatul de azi) si unde locuia presedintele.
Case vechi, stil european cu magazine la parter si cu locuinta sus. Au fost conservate destul de bine. Case din secolul 18. Pe celalalt mal al Yorktown,  se afla orasul Jamestown, al capitanulului John Smith, cel cu Pocahontas.

Aici s-au desfasurat luptele Razboiului de Independenta. Americanii au conservat aceste locuri si mergi cu masina in acea zona, iar din loc in loc sunt tot felul de informatii cu privire la ce armate au fost localizate acolo s.a.m.d.

Apoi am fost in Yorktown, un orasel micut la malul oceanului, de fapt la varsarea fluviului York in ocean. Aici s-a format un estuar imens. Acolo era depozitul de armament, zona aceasta fiind cea mai mare producatoare de armament sau cam asa ceva. La intoarcere spre casa am vazut la marginea drumului (sau mai bine zis la gardul unei case) un vultur care ciugulea dintr-un oposum. Am dat repede inapoi si ce sa vezi: vulturul nu a plecat, desi eram la doi pasi de el. Statea si se uita la mine, iar pe gard mai era unul care astepta sa plecam si sa se infrupte si el din oposum. Daca vrei, iti trimit poza ca sa o vezi (e cam scarbos, dar pentru mine a fost foarte interesant cum in mijlocul unei localitati am vazut o scena care, in mod normal, se desfasoara in pustietate).

Noi stam in Newport News care este cel mai mare port din SUA. Aici vin toate navele de razboi, portavioanele pentru reparatii si etc. Acum sunt vreo 4 portavioane in port.

Ieri am fost in centrul orasului (era noapte deja) si am trecut pe un pod lung de vreo 7 km care face legatura intre peninsula (noi suntem in peninsula) si continent.

Sa nu uit:  am fost si pe cel mai lung pod din lume (pana sa construiasca chinezii altul) care leaga peninsula de continent. Este in jur de 30 de km si nu vezi altceva decat ocean de jur imprejur.

4 gânduri despre &8222;La plimbare prin Virginia&8221;

  1. Uite că se mai plimbă și alții!
    N-am găsit tricou cu ren! Cu vikingi, cu nave, cu Sweden, da nu cu reni. Și oricum erau la niste preturi…..
    poate data viitoare…ca merg in Norvegia 😀

Lasă un răspuns

