Facebook si luptele mele cu el

1. prima: eram in Spania si incerc sa intru pe FB. Acesta refuza politicos, ba chiar imi trimite mesaj in adresa oficiala a FB: cineva din Madrid incearca sa se logheze cu numele tau. Ce sa facem? Eu ii explic mititelului priceput de dincolo de ecran (cum spuneau pe vremuri copiii, cand au vazut primul televizor, ca sunt oameni pitici in el!) ca eu sunt mama acestui FB si ar face bine sa ma lase sa intru 3 minute, sa-mi (m)urez prietenii sarbatoriti, ca si asa nu pierd acolo mai mult de 5 minute (si asta in cele mai dezmatate zile! 🙂 ).

Ca test, imi arata 6 prieteni, sa identific cine sunt acestia… Asta a fost o proba dementiala. Am 700 de prieteni, 300 de cereri nesolutionate inca, dintre cei 700 nu cunosc mai mult de 89, restul sunt oameni care ma stiu, dar faza nu e reciproca, insa i-am acceptat pe baza prietenului comun (care, evident, nici el nu are habar cine sunt pentru ca si ei i-au acceptat pe baza unui prieten comun, care… ) Ok, da-mi 6 prieteni sa-i identific, sa vedem in ce procent pot gasi pe cineva cunoscut dintre… prietenii mei! 🙂

Apareau pozele lor si eram pusa sa ghicesc din 3 nume cine este persoana. Era test ca la scoala, in toata regula. Adica e chiar stupid sa vezi cum ti se scurg printre degete posibilitatile sa folosesti ce-i al tau… pentru ca pe acele persoane nu le-ai vazut niciodata… Bine ca la mine nu a fost cazul. Mi-a ales minunatul doar prieteni reali. De unde o fi stiut, nu imi dau seama, dar au fost dintre cei pe care chiar ii stiam… Ce ma faceam insa daca-mi punea o poza cum au multi dintre cunoscutii mei… a copilului, desi FB poarta numele tatalui sau mamei… Ca eu si stiu chipurile tuturor bebelusilor prietenilor mei, imprastiati peste tot prin lumea aceasta…

In cele din urma a trebuit sa se dea batut nenea de dincolo de ecran si mi-a soptit: de data asta m-ai invins, data viitoare te pun eu la punct! 🙂

Cine l-a luat in seama? Eu eram fericita sa termin treaba in 2 minute si sa ma intorc la incursiunile in aer liber.

2. zilnic, mesaje: sarut-mana, trebuie sa-mi raspundeti, suntem prieteni! Pauza, baieti, pentru ca eu sunt prietena doar cu cei pe care-i stiu bine de tot.  Voua doar v-am acceptat o cerere, nu pentru ce sunteti, ci pentru cine v-ar recomanda (dar nu mai trebuie sa mai precizez ca de fapt nimeni nu cunoaste pe nimeni, pe FB, nu? 🙂 ).

Am FB dintr-o prostie. Deocamdata nu ma deranjeaza prea mult si nu e presiune asupra mea, ca sa zici ca nu mai rezist cu el in priza… Dar cand va ajunge cutitul la os, eu, care nu credeam sa invat a renuntat vreodata la ceva tehnologic, voi invata rapid sa desfiintez tot ceea ce ma face sa pierd timpul!

 

11 gânduri despre &8222;Facebook si luptele mele cu el&8221;

  1. Interesant. Eu nu aș fi reușit să mă loghez după o așa probă. Trebuie să recunosc că nici pe dvs. nu reușesc să vă identific, deși la un moment dat vă găsisem… Eu am aproape 5.000 in lista, sper că e o scuză bună. De fapt șterg cu rapiditatea cu care adaug. Adaug oameni cumsecade, care-mi cer prietenia. Șterg instituții, edituri, muzee, cluburi, cursuri și asiatici rătăciți prin listă.

    • nu stiu dupa ce criteriu au luat cei 6 prieteni, dar sper ca FB sa fie bland cu fiecare dintre cei care se vor loga din strainatate… 🙂 in cazul in care voi atinge numarul maxim, normal ca voi sterge cu zel vreo 300, dintre cei despre care nu stiu nimic si care probabil ca intra in listele altora pentru simplul fapt ca imi sunt prieteni si eu apar ca persoana de incredere…
      🙂 mi-a placut expresia „asiatici rataciti prin lista” 🙂

  2. Intr-o zi am intrat pe contul pustiului meu si m-a intampinat acelasi mesaj.Cineva din Bucuresti incercase sa intre pe contul lui…(probabil a dat parola ..) nu tin minte sa ma fi intrebat despre prieteni nsa pentru siguranta contului ” nenea” mi-a recomandat sa schimb parola, asta am si facut.
    Triaza si tu dintre ei, pune-i pe categorii si da-le acces numai celora care …trebuie. 🙂

    • cand esti persoana publica e mai greu sa dai acceptul doar celor care iti sunt prieteni, pentru ca oricand pot sa spuna ca te-au auzit vorbind sau ca au citit ce ai scris sau ca… si au mii de motive pentru care vor sau merita sa fie pe lista. cu toate refuzurile de rigoare, sunt sigura ca in jumatate de an ating capacitatea maxima, asa ca in loc de accept voi invata sa dau delete!

  3. O, draga mea, mie imi e dor de Facebook 🙂 Dar mi-.e rusine sa ma intorc dupa ce l-am „lasat” a doua oara. De data asta mi-au introdus Timelineul si m-am retras

    Este ok sistemul lor de verificare cand te loghezi din alta tara sau de pe alt IP. Adica mie mi se pare ok. Asa , sunt mai mici riscurile ca cineva sa-ti sparga contul. La inceput si eu am fost surprinsa. Trebuie sa dai un nume „noului aparat” de logare si sa il salvezi eventual. Evident ca asa ceva nu se recomanda cand tu esti in alta tara, eventual la un net. Mie nu mi-a fost greu sa identific prietenii, aveam in lista 130, doar 15 erau necunoscuti dar comunicam foarte bine si imi erau intr-un fel apropiati,

    Are si FB rolul lui:) Chiar ca poti sa fii un mic….epicentru. Mai ales de ziua ta 🙂 🙂

    • da, e important, mai ales pentru persoane pe care le ai departe si despre care poti afla multe.
      dar mie mi se frange inima, ce vrei, asa sunt eu, de mila sarbatoritilor zilei, cand eu nu le spun La multi ani pentru ca nu-i cunosc. daca ar fi sa spun Lma tuturor, cate 5 pe zi… sa caut idei noi, ca eu nu spun Lma si atat, eu daca-mi sunt prieteni umplu spatiul, daca nu, tac si gata.
      imi place FB, in latura lui pura, de sursa, de informare, dar mai mult de 4 minute nu reusesc sa stau cu el.
      am prea multe lucruri concrete, cu oameni concreti, apropiati, dragi, ca sa ma pot ocupa de el.
      sincer, mi-e mai drag blogul. nu am eu timp pentru blog cat de drag imi e…

  4. Am trecut de faza in care eram fascinata de FB. Acum intru acolo pentru urari, pentru noutati, si articole recomandate de prieteni. Felicitari pentru ca ai ales sa ramai cu picioarele pe pamant si ca ai prieteni adevarati, nu fabricati!

  5. Facebook-ul il folosesc sa felicit lumea! Insa motivul pentru care intru cel mai des este sa citesc informatii pe care nu le gasesc nicaieri in alta parte.

Lasă un răspuns

