Fetele din Moldova de peste Prut

Am o simpatie deosebită pentru moldovenii de peste Prut. Cei mai mulți pe care i-am cunoscut au fost colegi de facultate de-ai soțului meu și era o plăcere deosebită să vorbești cu ei, pentru că aveau un umor fantastic și, pe lângă asta, limbajul era foarte colorat.

 De data aceasta, am întâlnit două moldovence, frumoase, amuzante și inteligente. Eu zic să le sechestrăm în România, să nu mai poată pleca la Chișinău, că ne-ar înfrumuseța zilele cu prezența lor…

Una dintre ele a venit cu noi spre Bucuresti, la intoarcere. Cateva dintre expresiile ei si traducerea pe  care am facut-o eu, in mintea mea.

1. Oamenii astia erau ticsiti de ei insisi. (plini de ei, increzuti)

2. Ce folos de lapte gros, daca e in burduf de cane!

3. I-au plesnit niste luminite in ochi. (i-au sticlit ochii)

4. Ce spun are sens si coloana (nu mint) – ne-a povestit o multime de lucruri despre ceea ce face ea la Chisinau si daca spun ca se ocupa cu recuperarea victimelor traficului de carne vie si migratiei… cred ca se intelege ce ne-au auzit urechile.

Am o propunere: fiecare sa ia pentru sine, ca invatator, pe cineva de peste Prut. S-ar putea sa se schimbe multe in noi si in viata noastra!

 

2 responses to this post.

  1. Ca vânator de trufe literare, ce mă aflu, savurez pe deplin aceste vocabule delicioase. Din păcate nu-mi sta in puteri sa infiez o moldoveanca de peste Prut, asa ca nu-mi rămâne decât sa nadajduiesc in generozitatea culegatorilor cu rol de intermediari. Cu mulțumiri pentru portia de astăzi!

    Răspunde

    • unii dintre ei se simt asa de rau in fata noastra, ca nu vorbesc corect etc etc, fara sa-si dea seama ca sunt fantastici ca prezenta, sunt niste pete de culoare fantastice. imi vine sa ma pedepsesc pentru ca nu am fost cuminte si sa o fi inregistrat, astea sunt doar putinele chestii de care-mi aduc aminte si mintea mea nu prea mai stocheaza… a intrat in greva… 🙂

      Răspunde

Lasă un răspuns

