Guguţă şi prietenii săi – Spiridon Vangheli

Am citit cartile lui Spiridon Vangheli cu o mare bucurie, pentru ca sunt unice in peisajul cartilor de copii. Nu le-am gasit in comert, ci la biblioteca de copii.

Din ultima carte pe care o devorez acum…

Rodica e noua! Nu demult am adus-o acasa. Am dat pe dansa flori: eu un brat, tata un brat. Rodica e mica, dar poate sa rada singura. Are si doua urechi. Cu dansele incalzeste perna. 🙂

Acesta e Drumul. Bun e Drumul, ii lasa pe toti sa mearga. Drumul traieste culcat, dar pe deal se scoala in picioare si se uita in cer, daca nu vine Ploaia. 🙂

Stii de ce ploua? De aceea ca Pamantul e negru. El o roaga pe Ploaie sa-l spele. Ploaia coboara din cer, il spala si Pamantul se face verde.

Verdele se urca in copaci din iarba.

Soarele are nuieluse de lumina. Cu dansele mana bobocii la garla.

Dealul s-a suit sus-sus si a scos flori sa le miroase Soarele.

Raule, da unde fugi? Stai, mai, Raule, ca am venit la tine sa ne scaldam. 🙂

O sa prind deseara de pe deal stele si o sa le pun in pamant sa creasca multi sori. Cand se va duce la culcare unul, o sa ramana pe cer altul.

Vantul a vrut sa se ascunda in grau ca sa nu-l vedem noi. Graul l-a inghimpat cu mustatile si Vantul a iesit din grau si fuge in urma masinii.

Mi-i dor de bunelul, Rodico. De ce a facut oare bunelul drum pana la dansul? Mai bine isi punea ograda langa casa noastra.

Stii de unde se iau Stelele? Le fac Nourii. Cand il mananca pe Soare, Nourii fac firimituri si ele se imprastie pe cer.

Nu te teme, acusi se aprind stalpii si au sa faca gauri in noapte.

Cand o rup eu e acra, cand o rupe mama, e dulce. Poama se face dulce in mana mamei.

Am doua maini si-s cu mine intotdeauna. Cand li-e frig lor si mie mi-e frig. Daca se inghimpa ele si pe mine ma doare. Ele ma spala pe fata, eu le spal pe dansele. Mainile ma imbraca in hainute, eu le imbrac in manusi.

Sarmanule copacel ranit, cine ti-a ros piciorusul? Un iepure? Lasa ca te ungem cu doctorie verde si o sa-ti treaca. Dar voi, Copacilor, de ce nu ati luat seama?

Aici e ograda lui Trenu. Stii ce face Trenu in ograda lui? Face fum si ne asteapta pe noi. Trenu se uita cu ferestrele. Cand ne vede, chiuie.

Iata puii de iarna, Rodico. Fulgii sunt harnici: toata iarna cara omat din cer.

 

8 gânduri despre &8222;Guguţă şi prietenii săi – Spiridon Vangheli&8221;

  1. In ultima vreme te citesc mai mult de pe telefon, pe unde si cand apuc. Pe Rodica am citit-o azi de cateva ori, atat de frumoasa-mi păru… 🙂

    • de-aia ale carei urechiuse sa incalzeasca perna?
      ori noi suntem prea destepte si ne prinde de detalii, ori omul acela – scriitorul – este prea beton 🙂 de-a descris ceva atat de graitor…
      si pofta in cui toate trei, ca nu de peste Prut vine minunea, ci din propria casa. 🙂

Lasă un răspuns

