Curs de regie la Control n – Lucrul cu actorul

Unii, ca mine, reusesc pe la 40 de ani, sa faca ceea ce le place. Altii, ca una dintre colegele mele, la 17. Nu voi zice ca viata nu e dreapta, ci voi spune… altora nu li s-a intamplat, poate, niciodata, nimic bun, asa ca eu pot sa fiu incantata ca macar acum am reusit… ca sa nu mai spun despre faptul ca, de-a lungul timpului, chiar daca nu am avut cine stie ce motive de fericire coplesitoare, m-am bucurat de orice am gasit interesant – si cum sangvinilor totul li se pare motiv de tresaltat… 🙂

La acest capitol, lucrul cu actorul, Iulia Rugina ne-a promit, si s-a tinut de cuvant!, ca va invita un actor care sa ne spuna ce asteapta el de la un regizor. Si-a venit… Patrick Dempsey de Romania… 🙂

Nu voi spune in ce context, dar vreau neaparat sa scriu aceasta culme… pe care a pronuntat-o el, pentru ca mie mi se pare ca ni se potriveste tuturor…

Culmea paranoiei… Sa te uiti la un meci de rugby si, cand baietii fac o gramada, sa crezi ca vorbesc despre tine.

Nu ma pot abtine de la a rade…

Si acum un lucru interesant pe care sigur ca-l stiam, dar l-am constientizat abia atunci… (cred ca nu sunt singura care are informatie, dar nu o poate procesa decat la un moment dat cand se face clicul, cand vine clipa sau, cum spun crestinii, cand te lumineaza Duhul Sfant!)

Patrick D de Romania ne spunea niste informatii din psihologie – pentru a ne intelege personajele! – si a ajuns la subiectul … daca-i spui unui copil mic, pana in 3 ani, inofensivele cuvinte 🙂 pe care le-am auzit de multe ori, din gura multor mamici sau bunici, cu bune intentii, de fapt! 🙂 … „mananca, ma, ca te omor daca nu mananci… eu am facut mancarea ca tu sa ai si tu nu te uiti la ea, mananca, ma, ca altii nu au, te omor cu mana mea daca nu mananci…” – in subconstient copilul primeste mesajul ca a omori este un lucru pe care il poti face … din orice motiv, dintr-un motiv pueril, dintr-un motiv oarecare, cu atat mai mult daca ai un mobil serios… El priveste omorul ca pe o alternativa ca oricare alta, nu i se pare ca este ceva inadmisibil.

Cand privesti personajele din filme, pentru ca de multe ori identifici persoane cunoscute din viata ta in acele roluri, le crezi reale. Dar alteori, cand ele sunt mult prea greu de digerat pentru tine, fiindca nu ai avut parte de asa ceva in experienta vietii, chiar crezi ca nu se poate sa existe… ca sunt exagerari… Si totusi, uneori, oamenii sunt chiar mai rai sau mai buni decat ii vedem noi in filme, iar explicatiile motivelor pentru care au ajuns ei astfel… sunt atat de ciudate, de stranii, de penibile…

Merci, profa si profu ! 🙂

6 gânduri despre &8222;Curs de regie la Control n – Lucrul cu actorul&8221;

    • mai mult mi-a placut ideea de scenaristica, dar n-am fost la fel de entuziasmata de prezentarile de acolo ca de cele de aici. si aici am ajuns prin forta imprejurarilor, exact cum te-ai duce cu cel mai bun prieten (scenaristica) in vizita la prietenul lui… 🙂 ce exemple periculoase dau 🙂

    • probabil, filme scurte pentru adolescenti… zic eu! in caz ca… deocamdata ma bucur ca un copil ca imi plac multe lucruri pe lumea asta, pentru ca, sa fiu sincera, am intalnit atat de multi oameni care au cu ce se bucura si totusi se plang … pentru ca nu le place nimic …
      stiu ca pare greu de inteles lucrul acesta pentru persoane ca noi, care gasim mereu ceva frumos, in orice… 🙂

  1. Da daca ii spui copilului tau pana pe la 7 ani ca nu e in stare de nimik, ce crezi ca se va intampla? Chiar esti profet si nu e un motiv de mandrie! Bun profesorul si interesanta preocuparea ta. Felicitari!

Lasă un răspuns

