De ce să crezi?

Veneam odată cu trenul spre București și un mare sculptor mă întreba care este rostul credinței, de ce ar trebui ca omul să creadă în Dumnezeu. În primul rând, eu nu cred că omul ar trebui să creadă. Omul are dreptul să creadă și dacă vrea și-l exercită, dacă nu… drum bun, sănătate și noroc! În al doilea rând, eu nu sunt de părere că am vreun rol în a-l determina pe om să înțeleagă credința – dacă dragostea divină nu-i mișcă inima, cum i-aș putea-o mișca eu, o persoană care n-am cuvinte potrivite pentru a vorbi despre ceea ce este și poate face pentru noi Creatorul. (În schimb El poate să dea convingeri personale din care nu te mai scoate nimeni, oricât ar lupta cu tine! – de fapt, cam aici se vede diferența dintre extremiștii religioși și credincioșii sinceri: extremiștii încearcă să-și impună punctul de vedere, credincioșii îți dau mână liberă să crezi sau nu!)

Eu am avut de spus un singur lucru: dacă în fața morții, cei mai mulți se gândesc la Dumnezeu, n-ar fi mai bine ca și pe timpul vieții s-o facă? Adică… dacă ai fi tată și ai fi ignorat 79 de ani, cum te-ai simți în tot acest timp? Sunt convinsă că la strigătul de copil îmbătrânit, El ar răspunde, indiferent de indiferența ta anterioară, dar are și El niște simțăminte, niște trăiri… Noi nu-L luăm în seamă și apoi așteptăm să ne mai dea și asigurarea că n-o să ne pârpălim pe rotisorul Iadului (în care, a propos, eu oricum nu cred! 🙂 ).

La întrebarea de ce ar avea cineva credință în zilele noastre, mai ales în țările în care există libertatea conștiinței, aș răspunde scurt: pentru că nu te costă nimic, dar primești totul. Am pus mai jos un video cu ceea ce înseamnă credința în alte părți – oare acei oameni cum pot fi credincioși, în ciuda martirajului la care sunt supuși, iar noi, liberi, stăm în cumpănă… să cred, să nu cred…

Celor slabi de inimă nu le recomand imaginile de mai jos. Celor care n-au probleme cu imaginile violente aș vrea să le spun totuși că acolo nu e bulionul de pe platourile de filmat, ci este sânge real, izvorât din durere reală. Eu una sunt fericită pentru că am libertatea de a fi creștină, cu atât mai mult cu cât, în durerea mea, nimeni nu poate înțelege prin ce trec, dar El îmi ia povara. Mulțumesc, Doamne!

Istoria cântecului se află sub videoclip. Pe mine chiar m-a impresionat. Da, cred în Dumnezeu, dar nu știu cât de creștină aș rămâne în persecuție.

18 gânduri despre &8222;De ce să crezi?&8221;

    • Biblia spune clar că mântuirea este prin credință. faptele sunt urmarea credinței din inimă, dar credința este totul. nu pot spune… *părerea mea*, ca în celebrele replici, pentru că este părerea altcuiva, mai de sus de mine 🙂

      • Nu sunt o…expertă în religie.
        De fapt nici nu ţin să fiu…
        Ştiu doar că datorită şi în numele …credinţei s-a ajuns uneri la fapte nedorite.
        De aceea vorbeam de fapte…

      • dacă spuneai asta de la început, era altceva. pentru că fiecare vorbea despre altceva! nu sunt sigură că am înțeles nici acum la ce te referi, dar eu mă refer că pentru un om care Îl iubește pe Dumnezeu este destul ca să fie copilul Lui, iar tu te referi la necazurile pe care le-a făcut biserica ce se intituleaza crestina… oare acum înțeleg ce zici tu? eu nu vorbesc în numele bisericii. eu vorbesc despre bucuria pe care o are omul credincios. e o diferență!

      • ai dreptate cu o singură adăugire, să nu fie convins acel credincios cum că doar credinţa lui e cea adevărată şi să încerce să-şi impună acea credinţă şi celoralţi.

      • cred că ai ceva experiențe negative anterioare.
        iar vorbim despre lucruri diferite.
        eu vorbesc despre credința din inima fiecăruia, bucuria lui,
        iar tu despre fanatismul mânat de cine știe ce mecanisme, de cine știe ce manipulare.
        în acest post nu a fost vorba despre vreo religie, despre vreo biserica, ci doar despre
        seninătatea pe care ți-o dă credința în El.
        îmi pare rău că nu înțelegi sensul – nu pentru că rămân neînțelese gândurile mele,
        ci pentru că e o senzație extraordinară să fii prieten cu Dumnezeu.
        mulțumesc mult pentru că, deși nu ai nicio veleitate și nici interes pentru asta,
        ți-ai făcut timp să încerci să pricepi ceva, cât de cât.
        zile frumoase în continuare.

  1. Dacă stelele mai pot dărui lumină… dacă cerul mai are lacrimi… dacă timpul mai îngăduie suflare… E pentru că Dumnezeu vrea să-ţi şoptească: „Ai mare preţ în ochii Mei ! ” El va şterge orice lacrimă din ochii lor. Şi moartea nu va mai fi. Nu va mai fi nici tânguire, nici ţipăt, nici durere, pentru că lucrurile dintâi au trecut.(Apocalipsa)

  2. Eu inca nu m-am lamurit cum e cu credinta adevarata, nu doar cea care se manifesta atunci cand ai nevoie de ajutor. Pot insa sa iti povestesc o intamplare: baiatul meu, mic de tot, ma intreba despre Dumnezeu. Eu, „obiectiva” i-am spus ca buni si mamaia nu cred ca exista Dumnezeu si cred ca omul isi croieste singur soarta, dar ca tata mosu (preot) spune ca suntem dirijati si vegheati de Dumnezeu. Scuza exprimarea simplista. L-am intrebat la sfarsitul pledoariei mele ce parere are el si a zis asa „Daca nu exista Dumnezeu, nu exista Mos Craciun”. Mi-a fost greu sa il contrazic. Acum e scriitor si nu am mai avut discutia din copilarie.

    • cine nu crede în Dumnezeu alege! cine crede, din nou alege! cine pierde, știe fiecare în parte.
      pe cei care nu cred, îi înțeleg. eu nu am crezut 21 de ani, eram gata să mă dea la ars pe rug pentru a-mi susține punctul de vedere: nu există.
      pe cei care cred, îi înțeleg. 🙂
      așa că fiecare are dreptul la decizia personală. cu atât mai mult scriitorii… 🙂

  3. Sa-mi fie cu iertare dar pe cat de trist este acest videoclip pe atat de anti-islamic si anti-musulman este menit sa fie. Ceea ce face este sa arunce o lumina negativa asupra tuturor musulmanilor din lume, in loc sa arate concret ca doar elementul extremist si fanatic din randul lor persecuta crestinii. Nu peste tot in tarile predominant musulmane crestinii sunt persecutati. Si ca sa nu fiu inteleasa ca as fi subiectiva la acest subiect, pot spune ca eu personal sunt ateista cu tata musulman si mama crestina. Am crescut in orientul mijlociu cu musulmani si crestini laolalta si in viata mea nu am pomenit ca vecinii, cunoscutii sau prietenii nostrii crestini sa fie persecutati. Am trait unii langa altii in aceleasi comunitati si cartiere ani de zile, in armonie.
    nu neg absolut deloc ca extrem de multi crestini sunt persecutati azi in acele zone, dar nu pot nici sa inchid ochii la exagerari si propaganda anti-musulmana care ii arata pe musulmani in general ca fiind niste animale nenorocite insetate de sange si nedreptate. Nu e just. Daca e sa compar numarul victimelor arabo-musulmane in urma invaziei Iraqului de catre crestinii occidentali, tara in care am trait o mare parte din viata, ajung la sute si sute de mii. La fel si cu celelalte zone de conflict si razboi unde occidentul si-a bagat nasul dea lungul anilor fara considerente. Si nu e numai o chestiune politica, pentru ca pun pariu ca din mii de soldati occidentali, majoritatea sunt crestini de o denominatie sau alta. Deci cu crimele lor cum ramane ? Sau alea nu se pun la socoteala doar pentru ca sunt comise de militari in invazii ?

    • e bine că ai intervenit, era nevoie și de punctul tău de vedere.
      cei care au realizat clipul au trait acolo, tu ai trait acolo, fiecare are perspectiva lui.
      mulțumesc pentru sinceritate și timpul acordat pentru a scrie toate aceste informații.

  4. Draga mea, mi-ai luminat sufletul cu postarea asta!
    Imi place tare mult cum Il percepi si cum reusesti sa Il descrii fara sa folosesti imagini vizuale.
    God bless you!

  5. Un subiect mai rar întâlnit pe bloguri sau, dacă se mai întâlnește, abordarea diferă. Cred că mulțumirea cea mai mare e a celor care nu au crezut mult timp, iar apoi l-au descoperit pe Dumnezeu, au descoperit credința.

Lasă un răspuns

