Propunere pentru dragoste, romantism si departare de disperarea iubirii…

De regula, cand plec de acasa, pentru ca folosesc transportul in comun, sunt foarte atenta la oamenii din jur si ma concentrez pe reactii si comportamente, pentru ca am nevoie de acest studiu, atat la lucru, cat si dintr-o curiozitate pe care ma bucur ca o am (cunosc oamenii care nu dau doi bani pe cei din jur, asa ca pierd multe aspecte, amanunte care poate i-ar imbogati daca ar lua seama la cei care trec pe langa ei, chiar daca nu i-ar mai vedea apoi niciodata!). De doua saptamani de cand ma simt foarte rau, am preferat sa renunt la lumea din jurul meu – instructiva privelistea umana, dar trista uneori si mai vreau sa ma si conserv, am nevoie de asta, mai ales acum! – si sa ma concentrez pe lucruri care imi plac. Pai ce sa imi placa… M-am gandit eu ca cel mai bine ma simt cand ascult muzica adolescentei mele si da drumul aparatului de radio pe National FM. Mi-am reamintit multe melodii, dar mai ales mi-am reamintit-o pe persoana mea mica, de diferite varste, fiindca muzica era pasiunea mea si stiu anii cand s-au lansat melodiile, versurile si chiar cand am vazut pe viu solistii respectivi cu melodiile acelea (cate mai acumuleaza omul in creierul sau!).

Pe National, daca e cineva care n-a ascultat postul, se transmite doar muzica autohtona. Versurile m-au facut sa ma gandesc la observatia surorii mele care m-a intrebat odata, de mult, candva, in trecut, pe cand eram in aceeasi tara, adica acum vreo 15 ani! 🙂 … Tu ai observat ce deprimante sunt versurile melodiilor de dragoste? Foarte putine vorbesc despre implinire, cele mai multe despre dependente, despre parasite care nu pot accepta ideea si despre neimpliniti care nu ajung la „obiectul” iubirii lor… (Admir melodia aceasta, care mi-a produs amintirea dialogului cu sora mea. Redau doar 4 versuri…  Si te iubesc cu mila si cu groaza/ Tot ce-i al tau mi se cuvine mie / Ca un nebun de alb ce captureaza / Regina neagra pentru o vesnicie… Dar dragostea trebuie sa fie si victorioasa, nu doar chinuitoare… Iubita mea, cu foarte mari probleme… 🙂 )

Asa ca am decis sa fac ceva pe viitor, (lucru la care va provoc si pe voi, cei care cititi si aveti preferinte muzicale sau aplecare spre versuri, romantism etc etc…)

1. sa gasesc cele mai frumoase declaratii de dragoste optimiste din melodiile romanesti (eu le voi cauta la cele de pe cand eram eu adolescenta, adica din epoca, voi cei tineri puteti sa le scrieti pe cele de acum!)

2. sa descopar cele mai amuzante melodii romanesti (gen Fost-am omul padurii), melodii pe care daca esti amarat le poti asculta si iti poti ridica moralul, facand haz de necaz sau intelegand ca totul trece, chiar si raul – ca de bine, suntem siguri ca se duce!)

 

 

17 gânduri despre &8222;Propunere pentru dragoste, romantism si departare de disperarea iubirii…&8221;

    • mama, cati ani ai de te lasa rece romantismele? haide, nu pot crede ca tu n-ai o melodie romaneasca preferata, de dragoste… (nu-mi spune despre melodiile folosite de romance la sol, ieri, ca acelea nu-s din natia noastra 🙂 )
      cand spun romantism nu ma refer la ceva lacrimogen, ci la ceva gen http://youtu.be/ap1tyOf0cdI.
      sigur ca poti s-o interpretezi ca pe-o chestie blegoasa, dar si ca pe ceva incurajator, ca mai sunt si oameni care iubesc – mai ales pentru cei care au crescut in familii unde nu exista iubire, e esential sa fie incurajati ca exista iubire!
      hai ca te astept si cu cea mai duioasa melodie romaneasca! si merci pentru cea vesela, imi aminteste de o nunta la care tavanul culisa si toata lumea era in delir…. 🙂

  1. ca tot vorbeai despre vremea adolescentei epocale… mai ales că avem aceeași preferință la solistă…. despre dragoste să o lăsăm pe ea să cânte.

    iar melodia care mă încântă de câte ori sunt în nervi…

    vorbește și despre prieteni și despre imprudența de a da toate datele despre tine… 🙂
    și mai are și ceva aproape de cacofonie… 🙂

  2. Că tot ai avut tu aventura la Basarab… dragoste și trenuri…

    Melodiile cele mai vesele, pentru mine sunt ale Adei Milea, cele cu Apolodor, chiar daca nu razi să mori sunt foarte subtile – și ca versuri și ca realizare de compozitor.

  3. Bine că nu ți-a trecut prin cap să pui asta, pentru ca să pot să o afișez eu.
    De dragoste

    Amuzantă? În română?
    Hai să fie ceva din leatul nostru… 🙂

  4. Ce mai plângeam pe melodia asta 🙂

    Despre muzică veselă… nu știu de ce de câte ori mă gândesc la muzică de calitate, îmi vine să mă îndrept spre folk…

  5. hai ca eu romantic nu pot fi, dar dacă tot zici de comunism…

    vesela mi se pare și muzica din Veronica, o ascult mereu cu copiii mei în mașină.
    http://youtu.be/UEijfKlUT20 n-am gasit ceva mai bun pe youtube, dar sunt și alte melodii amuzante acolo.

    • sa stii ca de mica ma intrebam cum de niste barbati intregi la creier pot canta ceva atat de ametit si aiurit ca Broscuta Oac. pentru ca eu nu aveam in jur oameni cu simtul umorului, mi se parea prosteala ceea ce facea Trio G, dar cu anii mi-am dat seama ca am fost programata gresit, nu aveau ei nicio vina.
      cat despre melodia de dragoste, felicitari. mai mult de jumatate dintre abonatii de la blogul meu sunt adolescenti, dar cu totul alta persoana a prezentat o melodie din zilele noastre. esti in pas cu moda! 🙂

      • Nu, scumpa mea, mie puțin îmi pasă de modă. Sunt însă chitită genetic pe tinerețe veșnică și ai fi uimită dacă ai vedea rezultatele pe care le am la testele psihologice, la cele care indică vârsta spirituală ! 😀

  6. Pingback: PARFAIT DE CAFEA ȘI SPUMĂ DE ZMEURĂ

Lasă un răspuns

