Despre responsabilitate în CSM

… și despre responsabilitatea de la locul de muncă, față de tine și față de ceilalți.

 

Mi se întâmplă rar să folosesc exemple din viața mea (pozitive 🙂 ), dar acum nu mă pot abține.

Cât de bolnav poate fi un om de nu poate să se prezinte acolo unde îi e locul? Poate fi imobilizat la pat, poate fi în comă, poate fi netransportabil… Doar în acest caz aș putea înțelege cum de 3 membri din CSM, bolnavi, nu s-au prezentat la lucru. Cred că în România cei mai de sus au impresia că sunt buricul târgului și că totul stă la degetul lor mic, așa că nu vor să-l miște ca să se simtă bine cât de importanți sunt… Am auzit de-a lungul timpului cazuri când oamenii au plecat de la chimioterapie ca să facă ceea ce trebuia făcut – responsabilitatea era esențială, nu viața omului, în concepția respectivelor persoane. Am auzit despre atleti care au alergat cu răni la picioare și au ieșit pe locul 1, dar și despre actori care au jucat comedii, deși le muriseră atunci copii, mame sau parteneri de viață. Profesori de-ai mei au venit la școală în ziua în care soțul urma să fie îngropat, din datoria pe care o aveau față de elevi! Iar unii sunt atât de bolnavi că nu pot veni să facă act de prezență…

Luna august este lună de concedii, înțeleg. Ani de zile am avut concediu în august. Anul acesta nu s-a putut. Am rămas să țin locul colegelor mele. După 19 ani de lucru în același loc, în care concediul a fost bătut în cuie, mi-am zis că nu e mare lucru dacă mă sacrific și eu o dată, da? Nenorocirea nu a fost asta, ci că în tot acest timp am fost bolnavă, cu 38-40, amețeli, vomă, leșinuri. Și tuse în cavalcade, la fiecare 2 minute. Iar lucrul meu constă în a realiza emisiuni. La cele de o oră, să zicem că râzi… o oră trece repede. Dar am avut și emisiuni de 4 ore. Să vorbești cum? Dar ce ar fi trebuit să fac? Sunt bolnavă, angajatorilor, scoateți vreun as din mânecă și pe mine scutiți-mă. Știam că toți sunt în concediu și că nimeni nu poate rezolva ceea ce-mi fusese mie încredințat și, în genunchi, pe burtă, chircită, încolăcită, plângând, tușind, am dus emisiunile la capăt. Fără să mă lamentez, fără să cer mărire de salariu, fără să aștept recompense de la cei cărora le-am ținut locul.

Era responsabilitatea mea. Am găsit o soluție – când aveam de vorbit 3 minute, vorbeam pe muzică și când nu mai puteam continua, tehnicianul lăsa să se audă doar muzica și eu aveam concertul meu în paralel, iar dacă aveam de vorbit 15, 20 de minute, înregistram anterior, cu sute de alte sunete nepotrivite și tehnicianul corecta materialul, care apoi chiar dacă nu era în direct, era perfect pentru a fi ascultat.

Sunt un simplu pion, dar dacă nu aș fi procedat așa mi-ar fi fost rușine de mine, că nu am atâta demnitate încât să mă țin de promisiunea făcută: bazați-vă pe mine. Adevărul este că în țara asta (și poate chiar în lumea întreagă!) greu găsești oameni pe care să te bazezi… Iar când vezi că cei de sus sunt bolnăviori, sărmanii, și nu-i poate aduce nimeni cu mașina de serviciu sau că sunt plecați și nu pot să revină… (câte concedii au stricat oamenii de rând pentru locul lor de muncă!!! aleșii nu pot face asta, că ei sunt de slujit, nu slujitori!)

Indivizi suspuși, indiferent de culoarea partidului, va mai curge multă apă, pe oricare dintre râurile țării până când veți putea fi dați exemple de loialitate, cinste și încredere… Iar modele de urmat, din nefericire, deocamdată (ca să fiu optimistă) nu sunteți. Mai încercați nițeluș!

4 gânduri despre &8222;Despre responsabilitate în CSM&8221;

  1. Ei, ei, multa dreptate ai!
    Cand m-am angajat prima data, aveam 18 ani si tata mi-a spus cat se poate de serios: „Sa nu ne faci de rusine!” Si sper ca nu i-am facut…

  2. Majoritatea e porci! E tot ce pot spune mai clar despre ei. Toti cu burtile umflate, se scalda cu placere in noroi si mananca laturi! Sa crape! Poate-si dau TOTI demisia si vin altii mai ”subtiri”!

  3. Pingback: Leapsa Liebster 1si 2 « Icepickk's Blog

  4. Deci chiar nu stiu de ce ne gandim cateodata ca „altii sunt altfel” Nu suna , asa, utopic?
    In rest, foarte de acord cu logica din articol! 🙂

Lasă un răspuns

