Sinceritatea (nu) trebuie să doară!

Sinceritatea sau adevărul. Nu mă refer la Adevăr acum, ci la realitatea noastră, de zi cu zi… Pentru că și în viața de toată zilele ne confruntăm cu nevoia de sinceritate, nu doar la nivelul politicii, spiritualului sau economicului.

În urmă cu o lună, m-am vopsit. În contextul în care eu am pus mâna pe culoarea dorită, iar doamna n-a stat pe gânduri și sub ochii mei a pregătit vopseaua (au fost altele care s-au dus după o draperie și ele știu cu ce au venit de acolo 🙂 ), cine altcineva să fie vinovat de amestecul din capul meu, dacă nu eu? Am recunoscut că nu mă așteptam să iasă așa, dar chimia din capul meu nu se putea ține perfect de acea prezentare, așa că m-am îmbărbătat. În următoarea lună, trece culoarea asta. (Culmea era că doar ochii mei erau nemulțumiți, restul lumii opta pentru *interesant*, *altceva, domnule!* sau *excelent* – acum fiecare spunea ce i se părea mai potrivit, poate unii chiar mințeau apreciind, dar oricum eu nu mă iau după părerile celorlalți, ci după ale prietenilor.)

Iar prietena mea bună, întâlnindu-mă, face o criză de isterie… *Ce e cu morcovul ăla în capul tău? Cine te-a pus să faci așa ceva? Ce-a fost în capul tău când ai optat pentru o așa culoare?* Să fiu sinceră, mi-am înghițit plânsul și am spus… *Tu singură spui că părul meu crește ca din apă. Într-o lună îl voi tunde și nici nu se va mai vedea.*
*Nu, aici e o problemă, e o problemă, așa morcoveață mie mi-ar fi și rușine să ies pe stradă!*

Mi-am închis urechile, pentru că nu mai voiam să aud nimic.

Azi i-am spus prietenei mele că m-a durut nedelicatețea ei.

*A, voiai să te mint?*

Nu știu de ce își imaginează ea că a fi încurajator într-o criză înseamnă a minți. În cazul mamei mele realitatea era că era bolnavă de cancer. Grav. Dar nu m-am dus la ea să-i spun… *vei muri* și nici nu am mințit-o (contrar a ceea ce spuneau doctorii) *vei trăi*, ci am declarat: *Trebuie să lupți. Și vom fi alături de tine. S-au mai văzut minuni.*

În cazul meu era destul să fie sinceră, doar ea m-a decretat persoana căreia îi crește cel mai repede părul din câte a cunoscut: *Într-o lună, nici n-o să-ți mai amintești de asta.*

A scuza lipsa de afecțiune, de simpatie din momentele dificile cu faptul că *sunt sinceră, deschisă, nu pot trece cu vederea realitatea, nu pot să nu văd ce se întâmplă* mi se pare cel puțin lipsă de maturitate, ca să nu mai spun care ar fi diagnosticul real. Abia aștept să o văd cum îi va povesti copilului ei, înaintea unui vaccin, înaintea unei operații (mă refer la cele banale, pe care ar putea să le înfrunte orice copil!)… *Va fi vai de tine, injecțiile alea ascuțite te vor înțepa, apoi doctorul te va tăia, va înfige adânc bisturiul* 🙂  – nu e aceasta realitatea? Nu acesta este adevărul?

Când optez pentru bun simț în exprimare (mai ales dacă te consideri prieten), mă refer la faptul că poți vedea realitatea, dar nu e chiar nevoie să arunci în aer totul – relație și sentimente – având ca scuză minunata sinceritate. Sunt convinsă că o astfel de atitudine i-ar face pe oameni să nu mai suporte adevărul; pe când adevărul este ceva drept și mângâietor, nu numai sabie ascuțită și bine lustruită.

Îmi pare rău pentru cei care cad testul bunătății.

 

16 responses to this post.

  1. Data viitoare cand pleci la coafor, ia-ti prietena cu tine!

    Răspunde

  2. Posted by convietuire on 25 Octombrie 2012 at 12:47

    m-a pus pe ganduri textul tau…
    Iti multumesc!

    Răspunde

    • cu multă plăcere, este una dintre problemele cu care revin mereu pe post. lumea e prea rea ca să ne mai permitem și noi, cei care încă mai avem suflet, să fim reci, nepăsători, duri…
      și eu îți mulțumesc pentru că treci pe aici.

      Răspunde

  3. alta dovada ca , cuvintele lovesc unde doare mai rau , dar normal intre prieteni e altfel ”durerea”

    Răspunde

  4. Bravooooo! Superb!
    Ai perfecta dreptate. Brutalitatea nu va fi nicicand echivalentul sinceritatii!
    Felicitari!

    Răspunde

  5. Felicitari pentru articol!
    Exact ce spun si ce gandesc mereu: exista o cale de mijloc. Si daca un prieten nu e capabil s-o gaseasca inseamna ca nu te cunoaste sau ca nu-si da interesul sa aiba grija de sentimentele tale!

    Răspunde

    • cred că e banal dacă spun că *e mai dureros când îți face asta un prieten*. atunci am să spun ceva revoluționar 🙂
      – fiecare are prietenii pe care îi merită. o să țin minte și mă voi purta în consecință. 🙂

      Răspunde

  6. vreau și eu să văd! Și ai să vezi cum îți spun eu ție ce cred!
    🙂
    prefer sinceritatea, dar, ca și tine. spusă într-o manieră care să le permită venelor mele să rămână lungi! 🙂
    Love you, Morcoveață!
    🙂

    Răspunde

    • sunt brunetă, de la 2 săptămâni de la discuție, nu poți înțelege că eu sunt de felul meu roșcato-brunetă vara și toamna mă brunețesc, deci nimic nu rezistă naturii mele interne? 🙂
      dar îmi place sfârșitul mesajului tău, să mi-l spui mereu… chiar dacă nu se potrivește ultima parte, prima e superbă, iar ultima mă amuză… 🙂
      mai vii prin București? luăm bonă pentru gemeni și pe tine și pe mama eroină vă plimb prin oraș… cu autobuzul *decapitat* ca să ne bată bine vântul, poate așa ne vine mintea la cap… (și evident ne flutură pletele – mie morcovețe 🙂 ție șatene )

      Răspunde

  7. Deşi are 44 de ani, Tania Budi trece cu uşurinţă drept o femeie cu vârsta puţin peste 30 de ani, dat fiind faptul că are un ten impecabil, de adolescentă.Pentru întreţinea lui însă, vedeta face constant injecţii cu Botox, ce o ajută, spune ea, să nu se mai încrunte atât de mult.”Despre operaţii am o părere foarte proastă, operaţii însemnând să te taie şi să îţi tragă pielea în toate felurile. Te deformează, nu mai esti tu după prima operaţie estetică, devii zombie. Poate prima operaţie pe care şi-o fac divele de peste 50 de ani este reuşită, dar apoi faţa cade la loc, pentru că este ceva nenatural. Apoi trebuie să îţi faci din nou. Deja după a treia operaţie eşti strâmb la faţă”, a spus ea.Vedeta recunoaşte că persoanele publice, printre care se numără şi ea, se obişnuiesc foarte greu cu primele semne ale îmbătrânirii, mai ales că viaţa lor a fost una în care frumuseţea este celebrată şi foarte apreciată, mai ales în rândul femeilor. „E foarte greu să te obişnuieşti cu îmbătrânirea după ce ai avut un succes fantastic, şi aici mă refer la divele de la Hollywood. Dar multe dintre ele doar se joacă cu Botox şi acid hialuronic, care sunt foarte ok”, a mai declarat Tania pentru perfecte.ro. Întrebată dacă a încercat vreodată Botox, vedeta a fost sinceră şi a recunsocut că fără această substanţă nu ar putea să scape de ridurile de pe frunte.”Bineînţeles (n.r. că am folosit). Am folosit ca să nu mă mai încrunt atât de tare. Mă mai încrunt şi acum, dar nu foarte rău. Îmi fac o dată pe an şi nu e dureros. Merită dacă ai o problemă, şi încruntatul era singura mea problemă”, a mai spus Tania Budi.

    Răspunde

  8. Curios cum reusesc „cele mai bune prietene” sa ne raneasca cel mai rau. Parerea unora ca trebuie sa spuna „adevarul” pe principiul ” asta sunt eu si trebuie sa ma suporti, ca doar iti sunt cea mai buna prietena, daca nu-ti spun eu cine sa o faca?”, m-a facut ca la un moment dat sa ma intreb foarte serios cat de buna prietena imi era de fapt? Prietenia ca si dragostea nu trebuie sa raneasca, nu trebuie sa doara, nu trebuie sa lase rani. Asadar, daca in momente grele nu gasesti cuvinte care sa aline, invata sa taci! Asta le spun eu celor pentru care „adevarul” trebuie spus chiar daca cel din fata nu se va mai ridica de la pamant.

    Răspunde

    • culmea este că eu sunt o persoană care spune lucrurile deschis, oricând, pe loc… adică nu militez pentru a te ascunde, pentru minciună, eu sunt pro comunicare. însă întotdeauna am grijă să nu lezez inima celuilalt și nu mi se pare lingușire lucrul acesta ci mi se pare bun simț și respectarea faptului că celălalt are o valoare, chiar dacă nu-mi place mie ce a făcut la un moment dat.

      Răspunde

      • Eu am o vorba: inainte sa spui ceva uita-te in ochii mei si vezi daca mai pot suporta. Nu trebuie sa ma minti dar sunt atat de multe cuvinte ce pot fi spuse, de ce trebuie sa le spunem tocmai pe cele care ranesc?

      • o să țin minte; e încă un argument pentru punctul meu de vedere! 🙂

  9. Buna. Am dezvoltat un site nou de http://taman.ro/ – anunturi gratuite.
    Puteti introduce chiar si adresa web cu valabilitate de un an.
    Intrati pe http://taman.ro/http://www.taman.ro sa vedeti despre ce este vorba.

    Răspunde

Lasă un răspuns

