Editura Minerva – de ce se îmbină activitatea ei cu muzica folk?

🙂 Nu cred că și-ar fi imaginat cei de la Minerva că vor avea parte de o lansare de carte în care să cânte Andrei Păunescu, formația Totuși și Nicu Alifantis și să le recite versuri Clara și Bogdan Vodă. Însă iată că a venit și ziua aceea, datorită cărții lui Daniel Ioniță. Care carte? TESTAMENT – Anthology of Modern Romanian Verse, ediție bilingvă

Autorul, român stabilit în Australia, pleca în concediu cu cei mici și cum distanțele sunt foarte mari pentru a cuprinde tot teritoriul continentului, era destul drum de făcut, așa că în mașină se asculta muzica folk, cea cu care crescuseră părinții. Dar esența pentru care tatăl promova această muzică era tocmai faptul că această muzică avea versuri de o calitate ireproșabilă, versurile poeților celebri, pe care el ar fi vrut să le învețe și copiii lui, chiar dacă acum erau definitiv într-o altă cultură. Pentru ca nu numai copiii lui să cunoască literatura noastră, dar și ceilalți din noua lui țară, pe măsură ce traducea poeziile ce i se păreau că ar conține idei interesante s-a gândit să le strângă și într-un volum.

Ei bine, am participat la această lansare cu tot soiul de emoții pe care nu le ai prea des: bucuria de a se îmbina copilăria și prezentul, tristețea de a observa cum trece timpul peste cei pe care îi iubești, senzația copleșitoare că ești om, cu sentimente și trăiri, nu numai mașinăria care-și face perfect treaba la lucru sau în societate. Cred că în cele 30 de minute am scăpat de alienarea pe care o simțim cu toții (desigur, cei care mai au inimă și nu sunt numai  ochi sau alte organe), încărcându-mi sufletul cu fericirea că pot trăi și pentru a observa lucrurile profunde ale vieții, că sunt dintre cei care pot degusta din plin tot ceea ce atinge corzile sensibile ale structurii umane.

Melodiile interpretate de Nicu Alifantis:

Și pentru că tot am căutat aceste melodii, am redescoperit o alta, cu totul specială pentru inima mea.

3 gânduri despre &8222;Editura Minerva – de ce se îmbină activitatea ei cu muzica folk?&8221;

  1. O carte pe care mi-aș dori-o, chiar numai în românește.
    Și eu îl admir pe Alifantis și îmi place mai ales ”Ce bine că ești”. Și Strada Romană numărul 9. Și De-aș avea patru dromadere. Și TOATE cântecele lui ! 🙂

  2. Multumesc pentru frumoasele cuvinte de mai sus. Intr-adevar, lansararile au fost excelente. Atat cea de la Targul Gaudeamus, mentionata mai sus, cat si cea de la libraria Bastilia (unde au recitat poezie Ion Caramitru si Marga Labis, si a cantat Catalin Condurache), si de asemenea cea de la Brasov (cu Adrian Munteanu, Adrian Ivanitchi si din nou Catalin Condurache. Au fost de vis. Sa speram ca publicul va aprecia lucrarea, in special in afara Romaniei – aceasta a fost intentia mea initiala.
    Cu bine
    Daniel Ionita

  3. Pingback: Celui mai drag sufletului meu… – Nicu Alifantis și muzica lui | Despre sufletul meu

Lasă un răspuns

