Nu vine sfârșitul acum!

Cosmeticiana mea și-a luat concediu de pe 20 decembrie și pleacă la țară, ca să fie împreună cu familia ei și … să dispară împreună. Chiar dacă i-am scris fiecare sms încheindu-l cu replica din titlu, n-am încurajat-o. Ea se teme pentru viața ei și a copilului ei de 3 ani. Ea nu se duce la țară ca să fie în siguranță. Pur și simplu se duce acolo de stil mioritic – să-i fie sfârșitul lin, în sânul naturii.

Nu este singura persoană care trece printr-o astfel de spaimă. Eu nu am niciuna cu privire la acest aspect. Dacă ar trebui să aduc argumentul meu, el este o expresie care Îi aparține Fiului lui Dumnezeu, iar pasajul respectiv se poate găsi online în Biblia Ortodoxă.

*Despre ziua și ceasul acela nimeni nu știe, nici îngerii din Ceruri, nici Fiul, ci doar Tatăl.*

Dacă nu cunoaște nimeni aceste amănunte, cum de sunt toți specialiști în datele privitoare la sfârșitul lumii? Diferența dintre sfârșitul sfârșit 🙂 și fabulațiile oamenilor (că au fost mayașii cei care au zis asta sau că au interpretat contemporanii ce ar fi zis mayașii 🙂 ) este că primul face parte din planul lui Dumnezeu, deci are în vedere binele oamenilor care Îl iubesc. Și va veni după ce toate semnele timpului se vor împlini, nu acum, când l-au *comandat* niște nenici pentru a-și derula afacerile lor cu obiecte ce țin de kitul necesar supraviețuirii 🙂

13 responses to this post.

  1. Nu m-am gândit că cineva chiar ia in serios faza cu „sfârșitul…”. Eu încă mai încerc să pun pariu cu cineva pe tema asta. Evident plata se va face in 22. 🙂

    Răspunde

    • întrebarea este cine nu ia în serios, cel puțin printre cunoștințele mele din societate… (nu dintre apropiați). femeia despre care am vorbit este șefă de salon, are prestanță, este o deșteaptă și o bogată… și crede asta cu toată inima. ca ea, o sumedenie. e cam mare panica printre oamenii din autobuze, de exemplu – cine umblă cu mașina personală nu știe cum gândește poporul 🙂 . eu îi aud mereu și, chiar dacă nu intru în vorbă cu ei, mă minunez în sinea mea cât de ușor pot fi manipulați oamenii…

      Răspunde

      • Exact, asta e esența. Oamenii pot fi manipulați ușor, de parcă ar avea nevoie de asta. Poate că oamenii chiar trebuie să creadă în ceva, că e rău sau bun, mai contează? Mie mi se pare de-a dreptul hilar și chiar de-ar fi să vină sfârșitul lumii, ce mai contează plângerea, și jalea, și ascunderea și mai știu eu ce? Ce e să fie, o să fie… când o să fie. Adică, la ceea ce nu te poți împotrivi, trebuie să accepți ca fiind ceva firesc. Ahh, mulți vor fi de-a dreptul dezamăgiți în 22 decembrie…
        Zi faină!

      • ce mi-a plăcut ideea ta… vor fi dezamăgiți, deși înainte erau speriați, dar măcar aveau ce aștepta, era un eveniment. bine-ai zis.
        și merci de urare, chiar a fost o zi superbă, la Pitești.

  2. Of, ce poate de iasă de fiecare dată – că nu e nici prima, nu va fi nici ultima – cînd se „prevestește” așa ceva…și lumea chiar crede, asta e mai trist. Într-adevăr, ușor de manipulat, din păcate. Degeaba spui că nu se va întîmpla nimic, unii o țin una și bună, așa că e mai bine să îi lași să se dea cu capul de pragul de sus cînd va să fie…

    Răspunde

    • ideea cu *ținutul* așa cum vor ei e de reținut. trebuie neapărat să le și respectăm *ținutul* ăsta. partea dificilă, însă, începe când vor să te terorizeze pe tine cu spaimele lor, cu impresiile lor, cu nenorocirea care îi așteaptă… (și pe tine, dar ești prea nepriceput ca să înțelegi asta! 🙂 )
      da, eu nu contrazic pe nimeni care consideră că vine sfârșitul, dar dacă cineva plânge din cauza asta, am datoria să spun totuși punctul meu de vedere! nu de alta, dar pot să adaug apoi… date fiind aceste lucruri, nu pot accepta lacrimile tale, nu sunt relevante, așa că ori schimbăm subiectul, ori plângi singur(ă) 🙂
      cu astfel de persoane, trebuie neapărat să fii categoric, dacă vrei să rămâi departe de temerile lor nerealiste.

      Răspunde

  3. Posted by salmi on 15 Decembrie 2012 at 17:19

    Eu umblu cu autobuze, cu vapoare…dar nu am auzit nicaieri panica :). In 21 eu sunt departe de ai mei, nici nu ma gandesc sa nu ii vad noaptea la 12 cand ajung acasa. Si sa nu petrecem Craciunul atat de asteptat impreuna. 🙂

    Răspunde

    • despre ce vorbesc eu și despre ce vorbești tu! 🙂 sunt două societăți complet diferite, care nu suportă comparație. tu nu auzi nici despre spaimele lor, dar nici multe altele – nu că ai suferi 🙂 pentru această chestie.
      cu alte cuvinte, tu ești o fericită că societatea ta nu are superstițiile societății noastre!
      o ajută și umanismul și protestantismul, în vreme ce pe noi ne omoară misticismul și atitudinea de resemnare în fața morții, chestii învățate unde altundeva dacă nu la orele de literatură română.

      Răspunde

  4. Eu nu stiu oameni care sa ia treaba asta in serios. Au mai fost cateva „sfarsitur” pana acum, nu? Dar poate, asa cum spui, sunt multi oameni care cred sau care sunt prevazatori in a fi undeva cu cei dragi.

    Răspunde

  5. Ciobanul Mioriței n-a murit și nu va muri niciodată… ! 😆

    Răspunde

    • când am învățat Miorița, nu înțelegeam de ce trebuie să ne extaziem atât de mult pe seama atitudinii ciobanului, de ce trebuie să-l ridicăm în slăvi pentru cât de împăcat cu sine era, cu moartea, cu natura; să mă ierte toată cultura țării, dar una este să te raportezi la poezie ca fiind populară și de o importanță maximă pentru formă și timpul la care a fost creată și alta să lauzi comportamentul respectiv, apoi ne mai mirăm de ce li se face unora din orice să se sinucidă sau să accepte rolul de victimă, de persoană abuzată, de ce nu luptăm pentru a obține ceea ce suntem în stare… știu, mulți profesori de română mă vor considera incultă, dacă nu pricep frumusețea unei astfel de gândiri… dar asta este, eu judec literatura și din punct de vedere practic, nu numai ca pe o chestie estetică (ce duce la degenerare fizică 🙂 )

      Răspunde

      • Posted by Georgeta Popoiu on 19 Aprilie 2015 at 11:55

        Atunci nu o sa intelegi crestinismul … nici jertfa lui IIsus … si nu vb despre miile de religii, ci despre o ideologie greu de inteles dar si mai greu se insusit …

Lasă un răspuns

