Bucurii (poezii) pentru copii – poeți contemporani din Basarabia

23 de poeți care au scris majoritatea timpului pentru copii. Cum azi se scrie rar pentru cei mici, am cumpărat cartea de la târg să văd cum se scria pe vremuri – pentru că eu nu știu ce înseamnă contemporan pentru cei care au dat numele cărții 🙂 , dar cei mai mulți au pierit de ani buni. Cred că ar trebui găsită o nouă titulatură pentru categorisirea autorilor, din punct de vedere al timpului în care au trăit (cu copiii mici, de azi, în niciun caz nu au fost contemporani minunații poeți!)
Batista
Liviu DeleanuNicuşor e mic
Şi are
Numai două buzunare
Şi-i deprins să ţina-n ele
Toate cele.
Ţine-n ele cutioare,
Pietricele, bumbi, mosoare,
hirtiuţe colorate,
Ba şi altele de toate,
De te miri cum le îndoapă –
Şi nu crapă…

Ce să vă mai spun de el?
Cred că n-ar strica
Defe,
Dacă Nicu ar avea
Încă un buzunărel:
C-are multe-n buzunare,
numai… o batistă n-are!

Zăpăcilă
Liviu Deleanu
Am un frate ciufulit
Şi grozav de zăpăcit:

Dimineaţa, cînd se scoală, pîn se-ncalţal,pîn se spală,
Pîn se-mbracă,pe-apucate,
Mai întîi şi întîi de toate
Se suceşte,
Se-nvîrteşte,
Toată casa răscoleşte
Şi-şi tot cată
Ba o gheată,
Ba cămaşa aruncată,
Ba săpunul,
Ba colţunul,
Că-şi găseşte numai unul,
Ba ştergarul,
Ba fularul,
Ba chear şi abecedarul…

Şi le cată înciudat
Şi sub masă,şi sub pat,
Şi-n dulap ,şi sub covoare,
Şi sub perne,şi-n sertare:
– Unde-s oare?
Unde?Unde?
De-aş şti unde,
I-aş răspunde,
Ca de-atîta zăpăceală
El iîtărzîie la şcoală.

Dar eu, iată,nu-s şcolar ,
Încă n-am abecedar,
Nici condei,nici călimară,
Dar în fiecare seară,
Cînd mă culc şi ceasul bate,
Îmi stîng lucrurile toate
Şi le pun pe-un scăunel
Lînga mine…nu ca el:
Unul hăisa şi altul ceala…
Mie-mi place rînduiala.

Şi în zori,cînd mă trezesc,
Nu mi-e greu să le găsesc.

*eram gata să le scriu eu cu mânuța mea, dar mi-a dat prin minte să caut pe net și le-am găsit aici. (blogul unei biblioteci, poate mai găsiți ceva necesar!)

4 responses to this post.

  1. Nicu azi în buzunare
    Numai un IPhone are.
    Sărăcuțul, habar n-are
    Ce sunt alea mosoare ! 😆

    Răspunde

    • oricât ar trăi sub soare
      cu Iphone în buzunare,
      Nicu nu s-o bucura
      fara mosor în joaca în sa. 🙂
      sincer, când vedea cum se rotește mosorul, copilul era mai fericit decât plictisul care-l cuprinde acum
      după ce vede că a rezolvat toate, toate, toate minunile de jocuri.

      Răspunde

  2. […] aici și vă invit să-i citiți pe: Alex Mazilu, Ars aestetica, Coolnewz, Dana Diaconu, Elly, EuMieAlmeu, Mirela Pete, Neuroanchiloza, Shayna, Vero, X și pe toți cei care au vizitat măcar o dată acest […]

    Răspunde

  3. […] aici și vă invit să-i citiți pe: Alex Mazilu, Ars aestetica, Coolnewz, Dana Diaconu, Elly, EuMieAlmeu, Mirela Pete, Neuroanchiloza, Shayna, Vero, X și pe toți cei care au vizitat măcar o dată acest […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

