Lichidare de card si dărnicie

Am fost astăzi să-mi lichidez cardul BRD. Nu ştiu dacă la toate filialele lor sunt astfel de funcţionare, dar de câte ori am ajuns acolo, ori se jucau cu nişte copii ai cunoscuţilor, ori mâncau, ori erau preocupate cu o oglindă: în niciun caz nu le păsa de client. Sau mă rog de mine personal nu prea le-a păsat. Azi chiar m-am gândit: *Dacă vorbeşte tipa frumos, păstrez cardul pentru cumpărături online, hai, aşa, de chichi!*  (Cred că eram atât de sigură că n-o să iasă nimic bun încât de aceea am luat decizia extremă pentru buzunarul meu.)

Aflând ce vreau, a ridicat din umeri, şi-a fixat ochii în computer, nu a scos un cuvânt si timp de 15 minute a butonat. 15 minute. Pentru o amărâtă de închidere de cont. Imi întinde buletinul la final, indiferentă. *Nu mai e nimic de făcut, de plătit?* – eu, drăgălaşă. *Nu.*

*Bani de dat, de primit?* *Mai sunt 4 lei pe card.*

*Să înţeleg că trebuie să renunţ la ei, da?*

*Păi…*

*Bine, renunţ, dar ce s-a întâmplat cu restul de bani, de luna trecută până acum?*

*Atât erau şi luna trecută.*

*Nu, au fost 15 lei şi vreau să ştiu ce comisioane s-au retras… pentru nimic.*

*Pentru 15 lei…?*

*Nu-i cer înapoi, dar vreau să mi se explice ce s-a făcut cu ei.*

*Sunt niște plăți pentru administrare … *

*De… ?*

*Nu știu.*

*Păi, dacă dv nu știți, cu studii de specialitate și computerul în față, eu de unde să știu. Vreau să mă lămuriți unde s-au dus banii. Din principiu, nu pentru că stau în acei bani.*

*0,5 lei pentru retragerea unei sume.*

*Bun, ne-am lămurit. Pentru 50 de bani. Mai departe?*

Stă 5 minute, se uită consternată la computer, pe urmă se dumirește.

*SMS-urile BRD (serviciu pe care nu l-am folosit niciodată și nici nu l-am cerut) și încă două chestii. Dar tot nu înțeleg ce.*

*La imprimantă se pot scoate ca să mă consult și eu cu alții?*

… Și banca mi-a făcut cadou acea hârtie, după o colaborare laborioasă.

Cred că toate băbuțele care au carduri la țară, pentru pensii sau pentru că le trimit copiii, pot adormi cu respectul de sine la cote maxime – nu numai ele nu știu ce e cu cardurile, nici cei în drept n-au habar, așa că nu au de ce să se mai simtă complexate. Nesigure, în legătură cu venitul lor, da, dar nu complexate.

Și-acum citate despre dărnicie, primite pe mail. Dărnicia noastră care le umple altora buzunarele sau dărnicia sănătoasă, care îi bucură pe cei care au mai puțin sau pe noi, că ne simțim importanți, făcând gesturi frumoase.

”Nimic nu e mai scump decat ceea ce primesti pe gratis.” Proverb japonez
”Nu e greu sa fii darnic azi. Greu este sa nu regreti maine.” Jules Renard
“Parfumul ramane intotdeauna in mana ce daruieste trandafirul.” Autor necunoscut
“Niciodata darnicia nu aduce saracia.” Mircea Patruica
“Ajunge cel mai sus cel care il ajuta pe altul sa urce.” Zig Ziglar
“Existam vremelnic prin ceea ce luam din jur, dar vom trai vesnic prin ceea ce daruim.” Douglas M. Lawson
“Darul nu dupa marime ci dupa dragoste se pretuieste.” Proverb romanesc
“Ceea ce numim generozitate nu este altceva decat vanitatea de a da, care ne place mai mult decat ceea ce dam.” La Rochefoucauld
“Generozitatea nu inseamna a da mult, ci a da atunci cand trebuie.” Autor necunoscut
“Cel care da nu trebuie sa-si aduca aminte, iar cel care primeste nu trebuie sa uite.” Talmud
“Darnicia nu inseamna a da intotdeauna, ci a da cand trebuie.” Proverb francez
“Cine da la timp, da de doua ori.” Ivan Krilov
“Risipitorii ne par generosi cand ne fac daruri.” Valeriu Butulescu

21 de gânduri despre &8222;Lichidare de card si dărnicie&8221;

    • cine citește blogul meu știe că eu scriu cu diacritice, dacă sunt la computerul personal. dacă sunt pe alocuri și nu există opțiunea pentru limba română sunt nevoită să scriu cum se poate. oricum, nu cred că tre să dau socoteală pentru asta cuiva. pe de altă parte, pe net a scrie cu litere de tipar înseamnă a striga. chiar dacă după se pune un zâmbet.
      citatul, în orice formă ar fi, mi se pare foarte adânc, așa că poate fi interpretat de fiecare cum i se pare mai aproape de realitatea lui.
      un an bun de tot!

      • Comentariul meu era cât se poate de prietenesc şi de cald şi CALM! Iar referitor la „a striga”, de regulă folosesc majuscule atunci când nu pot să SUBLINIEZ ceva, mai ales pe un blog sau la un articol 🙂
        Am cerut să mi se dea socoteală cu ceva? Nu! Doar mi-am spus părerea şi regret amaric acum. Promit că nu se va mai repeta!!
        Referitor la citat, am subliniat faptul că era scris incorect, nu că poate fi interpretat 🙂
        Un an după cum îţi e sufletul să ai!
        Doar bine!

      • @Kalitara: Pentru subliniere se foloseşte _ înainte şi după cuvânt. Aşa: „Comentariul meu era cât se poate de _calm_!”

      • mulțumesc mult pentru informare. pe ea nu cred că o (mai) interesează, nu cred că va mai afla de aici, poate din alte părți, dar mie îmi prinde bine.

  1. Referitor la diacritice, DOAR CITATELE ERAU FĂRĂ DIACRITICE. Asta, conform celor spuse de tine, înseamnă două lucruri: ori ai scris jumătate de pe PC-ul personal – jumătate din alte locuri, ori ai copiat mot-a-mot citatele şi ai dat „paste” fără să le mai corectezi 🙂 Repet, e doar o remarcă, nu te mai obosi să mai răspunzi. E ultima, asta aşa, ca să nu te mai ofuschezi aşa că mai există unii care au tupeul să îşi dea cu părerea…

    • iată că te-ai prins. am scris de pe computerul de la radio prima parte, am continuat acasă, am primit pe mail acele citate și le-am adăugat, se și văd că sunt scrise cu alt font decât restul. ai fi putut fi un bun detectiv.
      somn ușor.

    • 🙂 îmi place că te-ai ținut de cuvânt și nu ai mai revenit 🙂
      doar bine și ție.
      (azi admiram autobuzele pe care s-au străduit să pună abțibild la fiecare ușă… *numai coborâre* sau *numai urcare*.
      cred că la fiecare firmă de stat sau particulară ar trebui și un lingvist. ar trebui să fie obligate firmele, cum sunt obligate să dea dările la stat, să angajeze și lingviști! 🙂
      ar fi foarte drăguț să vezi că și atunci se fac gafe 🙂
      pusi-cat!

  2. Excelente citatele! Si cand mă gândesc ca era cât pe ce sa le pierd, asa pitite cum stateau ele in josul paginii, prin nimic anunțate in capul postarii. 🙂
    Altfel, m-am strofocat sa găsesc un subiect de postare conform sugestiei tale si mataluta nici nu m-ai invrednicit cu o vizita pe blog. Se poate?

  3. cand am inchis primul meu cont (ce timpuri vechi 😛 ) era vorba de Bancpost unde am avut noroc cu un functionar de treaba si mi-a explicat ca nu e suficient ca am inchis contul, e musai sa ma duc la alt birou sa primesc un patratel (adica o bucatica de hartiuta) cu o stampila pe el care atesta ca totul e rezolvat si incheiat si banca nu avea ce sa imi reproseze 😛
    initial am crezut ca isi bate joc de mine, ulterior am inteles ce bine mi-a facut: am avut colegi de serviciu care nu au primit acel biletele cu stampila pe el si care s-au trezit datori la banca dupa 1 an cu scrisori venite acasa in care erau „amenintati” cu procese daca nu achita datoriile 😦

    • așa s-a întâmplat cu 3 colegi de-ai mei când au închis la BCR și acum, când au vrut să redeschidă, au constatat că au de plătit din urmă nu știu cât… și chestia cea mai tare este că nu te dă nimeni în urmărire, dar dacă vrei să faci vreun împrumut la orice altă bancă, nu neapărat la a lor, nu poți face până nu achiți respectiva sumă. așa că e foarte bine dacă oamenii înțeleg că tre să insiste să termine colaborarea în cel mai clar mod. e spre binele lor, băncilor le convine să rămâi așa suspendat… 🙂

  4. Se putea și mai rău. Eu am așteptat o lună, pentru că am cerut închiderea cardului în alt oraș decât cel în care l-am deschis. Dar când e vorba de persoane juridice, lucrurile stau și mai rău. Eu, ca administrator de firmă, nu pot scoate cash din cont dacă mă aflu în altă localitate decât cea în care s-a deschis contul. Pentru că, zic ei, nu au acces la informații și, astfel, prin fidelizarea față de o anumită sucursală, se evită spălarea de bani. Sigur, asta doar la BRD. Alte bănci funcționează normal, firesc, fără tâmpițenii d-astea.

  5. Daa BRD sa nu mai aud de ei …,Am fost in luna iunie sa inchid cardul , ceea ce automat presupune si inchiderea de cont, cel putin eu asa am cerut,Numai ca stimabila cucoana de la ghiseu , m-a fentat zicandu-mi ca deoarece nu m-am dus la inceput de luna mai am de plata 5 lei asta dupa ce platisem 170 de lei pt ca tinusem cardul degeaba timp de ceva luni mai exact 1 an si 5 luni.Mea culpa, am omis sa ma duc la data spusa de cucoana (15 iulie)pt plata aceea de 5 lei si azi ducandu-ma ce credeti??S-a dublat suma 10 lei, intreb si eu nedumerita de ce a crescut atata timp cat eu nu mai am card si nici cont la ei, Mi se spune asa cu nonsalanta ca , contul nu a fost inchis.Poftim???Asa ca frumos cer ca o data cu plata a cei 10 lei sa se inchida si contul.Pai stiti ca nu putem azi, veniti maine.Ca dupa 24 de ore vedem daca mai aveti de platit ceva…Pai de ce sa platesc?Ca ce chestie??Deci aveti mare grija …Nu tineti nimic deschis la ei daca nu folositi.

    • stai linistita 🙂 ca toti sunt la fel. ne-am dus la BCR, ca ne-au promis marea cu sarea si cel putin 50 de lei lunar mananca, iar pentru vouchere iau … 7 lei. tu zici ca faci o mare afacere cu voucherul si nu te costa nici serviciul pe care il cumperi cat iti ia banca pentru ca trimite banii acolo. serios – de ce exista bancile? 🙂

Lasă un răspuns

