Voluntariat la pensie

Cele mai multe lucruri dintre cele pe care nu le semnez eu aici, pe blog, sunt primite pe mail de la cel pe care eu îl numesc Veteranul echipei. Lucrăm împreună de 20 de ani, dintre care ultimul a fost de … voluntariat, pentru că, lucrând anterior în condiții dificile de muncă, a ieșit la pensie. Și Veteranul nostru, fără niciun ban, a venit zi de zi, de luni până joi, între 7.00 și 13.00, pentru a ne fi de folos în continuare, ducând totul la capăt, asumându-și responsabilități, fără a se eschiva în momentul în care i se dădeau sarcini – *dar știți că eu sunt la pensie, da, așa că nu trebuia neapărat să fac ce trebuie* – 🙂 așa cum își permit să riposteze mulți dintre cei care merg pe principiul *merge și așa!*.

Cineva s-a gândit să-l sărbătorim pentru ceea ce face pentru noi și i-am luat tort, o cupă personalizată, ne-am strâns cu toții și l-am adus între noi, filmându-i reacțiile. În loc să se bucure, a stat tot timpul încruntat, în ciuda cuvintelor frumoase pe care le-am spus despre el. Când a deschis gura, a început cu…

*Dacă m-ați chemat aici ca să-mi spuneți că nu mai aveți nevoie de mine, mai bine mă duc la lucru.* 🙂

Credea că i se strânge mâna politicos, e tratat frumos, apoi i se spune că a încetat colaborarea noastră… Ceea ce nu s-a întâmplat, însă. Sunt fericită să fi cunoscut un astfel de om, care mi-a fost și prieten și tată, și profesor și exemplu. Unii, azi, n-ar munci nici pentru pâinea cea de toate zilele, el muncește din pasiune, trezindu-se de la 5,30 ca să ajungă la fix, fără a întârzia, deși ar putea ridica din umeri… *e timpul meu, până la urmă*.

Am scris toate acestea și pentru că simțeam nevoia să aduc un omagiu celor care se implică, făcând lucrurile mai plăcute în jur, dar și pentru că știu că în România este mare nevoie de simțământul acesta, al implicării în ceea ce îți place, ceea ce e necesar, chiar dacă nu ești retribuit. Dar am scris aceasta și pentru că am văzut acum 3 zile o lege prin care voluntariatul este adăugat la anii de muncă, dacă e făcut cu contract… 🙂 Pentru cei interesați, poate ar trebui să aruncați o privire sau să discutați cu cei care se pricep mai bine. Nu se știe de unde sare iepurașul…

7 gânduri despre &8222;Voluntariat la pensie&8221;

Lasă un răspuns

