Vreau să scriu, dar nu ştiu cum. Şi nici ce.

… atunci du-te şi te plimbă, ar zice cineva care tranşează problemele de tipul acesta precum măcelarii carnea.

Ieri, după ce am publicat articolul pe blog, am primit 20 de mailuri de la persoane care mi se plângeau că ar dori să cunoască mai multe despre scris, dar nu au de la cine. Mda, la noi nu prea sunt oameni care să predea scrierea, pentru că la noi se spune că scrii după cum simţi şi după muză (poate de aceea scria Alex Ştefănescu despre faptul că din 10.000 de volume semnate de autori români ar putea recomanda 10, cu indulgenţă 20). Eu am un principiu: trebuie să ştii totul despre ce vrei să faci, dacă tot te apuci de ceva. Aşa că şi scrisul ar trebui totuşi învăţat. Acum, eu înţeleg faptul că nu sunt bani pentru aşa ceva (în unele cazuri, desigur, pentru că în altele chiar ar trebui să conştientizeze omul că, dacă dă 500 de lei pe o pereche de cizme şi o rochie, acum, la reducere, e mai interesat de acestea decât de dezvoltarea pasiunii lui pentru scris, care ar costa 225 lei. Şi cine nu-şi ia de la gură pentru pasiune… e mai bine să facă orice altceva şi să uite că pretindea odată cum că ar avea scrisul drept patimă!).

Dar am o veste bună. Pentru că am primit o bibliografie de parcurs, la cursul de marţi, am petrecut toată ziua de miercuri sărind de la autor la autor, când pe net, când pe cărţi… Iar ceea ce am descoperit, navigând cu rost, a fost o mină de aur. Pentru cei care locuiesc în oraşe mici unde nu există nici speranţa de astfel de cursuri, pentru cei care nu se pot deplasa la Bucureşti, unde se mai fac astfel de cursuri, pentru cei care nu au bani pentru cursuri …. pentru noi toţi există WritersDigest.com.

Atenţie:

1. Pentru cei care n-au scris încă nimic şi se întreabă dacă sunt făcuţi pentru aşa ceva – aici sunt zeci de articole care vă deschid ochii.

2. Informaţii pentru cei care lucrează la primul lor roman – aici sunt articole care se adaugă celor de la punctul 1.

3. Cei ce vor să-şi îmbogăţească stilul şi scrierile găsesc aici idei.

4. Poeţii accesează aici.

12 ore am stat ieri cu ochii obosiţi, dar fericiţi, zgâindu-mă la toate ustensilele recomandate de site. Nu vă cramponaţi de faptul că acolo sunt recomandate cărţi la care nu puteţi ajunge pentru că şi acelea costă bani. Sunt atât de multe informaţii pe lângă sugestiile de lectură încât eu cred că poţi deja scrie doar cu acele explicaţii. Şi nu vă supăraţi nici pentru că sunt în engleză şi nu aţi învăţat la şcoală decât amărâta de rusa… Cu Google Translate imediat sunteţi serviţi: nişte adaptări, pe ici, pe colo, mai faceţi şi singuri! Eu spun aşa … doar leneşii sau cei ce nu au nimic în comun cu literatura nu vor reuşi să publice în următorul an, cu atâtea daruri americane 🙂 .

Spor-t la scris.

6 gânduri despre &8222;Vreau să scriu, dar nu ştiu cum. Şi nici ce.&8221;

  1. Aaaa. Acum cateva zile , in Egipt, te-am visat. Normal ca habar nu am cum arati, nu cred ca am vazut vreun chip, nu-mi amintesc, dar am stat pe o terasa si am baut cafea. A fost tare placut!

    • bine ca macar in visul tau am ajuns in Egipt. eu te consider o mare curajoasa pentru ca te duci acolo, pentru mine Israelul a fost experienta crunta care ma incita si m-as mai duce de mii de ori, dar mai mult de Israel nu as avea curaj sa calc din acea zona a lumii. imi vine sa rad… mai mult decat Israel, dupa ce toate pustile erau indreptate spre toti… 🙂 in fine, macar daca mor acolo zic si eu ca sunt pe pamant sfant si poate capat vreun cerc in jurul capului si aripioare pe omoplati. 🙂

      • In partea aia de palestina si implicit in Israel e mult mai periculos decat in zonele in care ma duc eu 😉
        Si eu vreau sa ajung la Ierusalim la Sf Mormant dar nu e momentul acum

Lasă un răspuns

