Atelier de jurnalism narativ și scriitură personală (2)

S-a dus și cea de-a doua întâlnire din cadrul cursului. Despre prima am scris aici.

Ieri am vorbi despre structura unui text și modalități de a o realiza. De asemenea, am aflat despre tipurile de povești și m-am bucurat că, dintre cele 3 trimise de mine, una era *vignette*, snapshot sau haiku jurnalistic (toată acțiunea se petrece într-o singură scenă și nu are repercursiuni sau continuare) – deci scrii și din instinct :-), atingând … un stil.

Dacă vreți să faceți niște exerciții mici, încercați să vă reamintiți din viața voastră întâmplări de tipul:

1. erau șanse mici să pierzi și totuși tu ai intrat în categoria învinsului

2. ați fost suspectat a suferi de ceva grav, tensiunea a cuprins relațiile și viața, apoi lucrurile s-au liniștit

3. prima dată când … (aici adăugați voi acțiunea sau acțiunile care vi s-au părut cele mai haioase, dificile, ciudate) când le-ați făcut prima dată

… și așterneți-le pe hârtie, în doar 250 de cuvinte.

Un alt exercițiu a fost să scriem despre o persoană în vârstă care ne e dragă. Dar se prea poate să nu fie dragă sau amintirea să nu fie plăcută. Nu e obligatoriu să fie o relație minunată – deși cei mai mulți au mers pe lucrul acesta, eu binecuvântându-i că au avut parte de așa ceva.

Tema noastră pentru astăzi a fost redactarea a trei povestiri de câte 250 de cuvinte. Greu? Ușor? La final a trebuit să reducem la un singur cuvânt ceea ce am trimis pe net. Greu? Ușor?

Pentru data viitoare avem de dezvoltat textul preferat dintre cele 3, pentru a ajunge la 2000 de cuvinte, cel mult. De asemenea, de observat pe parcursul săptămânii, în locurile pe unde trecem, o scenă veselă și una tristă.

Dacă vă gândiți să faceți toate astea, succes!

Și nu uitați că acest curs are un blog unde puteți citi ce se scrie, de unde vă puteți inspira, descoperind ce au trăit alții și cum descriu ei întâmplările care le sunt mai apropiate de suflet sau care le stau în gât 🙂 .

Aici.

9 gânduri despre &8222;Atelier de jurnalism narativ și scriitură personală (2)&8221;

  1. foarte interesant cursul acesta de scriere. uneori poate fi si un exercitiu de a privi catre noi insine. oricum, cred ca e si complex. Mult succes in continuare si asteptam in curand si o carte scrisa de catre tine in urma cursului :).

  2. Draga mea, ai primit emailul de la mine , de acum cateva zile privind receptionarea darului de la tine? Ma gandesc ca intre atatea zeci de emailuri pe care le primesti s o fi ratacit, dragutul de el :). Iti multumesc inca o data pentru darul tau minunat!

    • da, da, da, imi pare rău că nu am dat un semn de viață, dar am fost pe fuga fugii fugilor 🙂 .
      voi ați fost primele drăguțe, care ați trimis un dar superb;
      și mie îmi place să fac daruri, poate mai mult decât îmi place să fac daruri… îmi place
      să vorbesc 🙂 . dar atât!
      te rog sa-mi spui care dintre cd uri a ajuns la tine, ce fotografie este pe el, pentru a ti-l trimite
      si pe celalalt la sfarsitul lunii, pe aceeasi filiera (mamă, suna atât de mafiotic 🙂 )

      • te inteleg perfect cum este cu fuga fugii :), iar la cate preocupari ai tu ma si mir ca mai ai timp de fiecare in parte.
        Cd ul care a ajuns este cu un ursulet ce tine labuta pe un teanc de carti, si un mar in fundal. sper ca am facut descriere recognoscibila :)).
        imi plac treburile conspirative, asa ca suna cat se poate de „natural” :). Multumimmmmm!!!!

  3. Pingback: Atelier de jurnalism narativ și scriitură personală (3) « Despre sufletul meu

  4. Pingback: Jurnalism narativ si scriitura personala – Fundatia Calea Victoriei (5) « Despre sufletul meu

Lasă un răspuns

