Păpuși manevrate pe mână

De ceva vreme ne-a trăznit mie și prietenei mele ideea să realizăm o emisiune tv cu păpuși, gen Muppets Show, doar că personajele ar trebui să fie copii, nu animale peste animale. Ieri s-a întâmplat minunea: ne-au sosit profesorii, care ne-au deschis ochii cu privire la ceea ce avem de făcut. Urmărindu-i pe profi, în timp ce evoluau cu scenetele lor, pentru a ne pune în temă, m-am trezit cu lacrimi în ochi și o exclamație în gând: *Eu am trăit degeaba până acum. Aceasta trebuia să fac!* 🙂

După cum spune cineva: *Tu găsești mereu motive să te entuziasmezi, e clar, dar sunt atât de multe că nu înțeleg cum de mai ai lacrimi!* 🙂

De multe ori m-am întrebat de ce le plac celor mici spectacolele cu animăluțe mai mult decât cele cu oameni și răspunsurile erau de la a. sunt frumoase și atractive, prietenoase și interesante – la z. sunt totuși exterioare lumii copiilor și nu se simt atât de atacați dacă văd defectele animalelor – de învățat, învață din această lecție, dar nu se simt răniți. Acum am mai înțeles un lucru: copiii trebuie să poarte un nume, nu? Sigur că și animăluțele au nume, dar ale lor sunt desprinse dintr-o zonă care nu-i afectează pe copii, (Albișoara, Micuța etc) – pe când copiii sunt nefericiți dacă aud un nume cunoscut (care s-ar putea să fie al prietenilor lor sau, mai rău, al lor!) în dreptul personajelor negative.

Mda, voi vedea cum o voi scoate la capăt, pentru că totuși mi-aș dori să am personaje copiii, dintr-un motiv pur educativ.

Oricum, am fost mai mult decât entuziasmată de distracția de care ai parte când faci așa ceva – ca păpușar.

 

 

10 gânduri despre &8222;Păpuși manevrate pe mână&8221;

  1. Minunata, frumoasa si sensibila descoperire! …poate ca nici nu e nevoie sa folosesti prenumele copiilor, ci doar trasaturi ale personalitatii/ caracterului sau calitati ale copilului pe care vrei sa le evidentiezi in piesa de teatru cu papusi manevrate pe mana: stie-tot, uituca, imbufnici, etc. Sunt sigura ca vei gasi multe nume amuzante pentru micutele personaje. Succes! 🙂

  2. Super. Felicitari si sa dea DD sa realizezi tot ce ti-ai propus. Ce amintiri imi trezesti aici :). Pe la 12 ani ma inscrisesem la un curs de papusari si ne confectionam singuri papusile. A trecut o viata de atunci 🙂

    • să știi că era vorba să ne continuăm cursul și cu confecționare de păpuși, dar mi-a fost teamă că dau prea mult în mintea copiilor. am decis ca deocamdată să facem din plușuri păpuși, în funcție de mărimea lor și de necesități (eu având o colecție impresionantă de plușuri! 🙂 ).
      ești o fericită că ai avut așa o activitate în afara orelor… eu nici nu știu cum trăiesc copiii de azi, fără un hobby, doar cu teme și desene animate.
      mulțumesc pentru prezența pe aici.

      • Da, am fost o fericita, am avut o gramada de activitati, papusar, in echipa de crucea rosie, volei, baschet, inot, dans. Sunt si acum, sub alta forma, cursuri cam pe toate domeniile, inclusiv ateliere de creatie pentru copii.
        Problema insa, in ziua de azi, o constituie faptul ca multe dintre cursuri sunt destul de scumpe, iar timpul liber al parintilor mai putin decat pe vremea aceea.

        Multumesc si eu mult pt primire

  3. Pingback: FEMEI IN OGLINDA - Înaintea oglinzii de Berthe Morisot

Lasă un răspuns

