Cum se face rost de zăpadă?

Cu riscul de a vă face să-mi înjurați soțul, care este actorul principal în aceste povestiri, prefer să abordez subiectul pentru cei care vor să pună orice altceva le dorește inima, în locul … zăpezii!

poza(1) poza

1. Soțul meu și un coleg de-al lui erau împreună cu cei doi băieți ai acestuia (9 si 11 ani). Discută ei despre multe, apoi ajung la ideea de spiritualitate. Și vine vorba despre rugăciune. Pentru a-i învăța despre aceasta,  tatăl spune ceva, soțul meu altceva; până la urmă se gândesc să o practice. *Pentru ce vrei să mă rog pentru tine?* întreabă soțul. Băiatul de 9 ani, rostește triumfător: *Să nu înceapă luni școala!* (era în timpul acestei vacanțe de iarnă)

*Stai, nu se poate să ne rugăm pentru ceva care trebuie să se întâmple pentru că așa e mersul lucrurilor. Dacă cerem ceva care nu se poate să fie oprit pentru că e spre binele tău, n-o să fim ascultați! Putem cere minuni care ne fac bine, nu mofturi.* – zice soțul meu.

*Bine, atunci cere niște zăpadă, pentru că și-așa a spus la meteo că nu avem nicio șansă de așa ceva. E o minune care nu mi-ar face rău, nu?*

Soțul meu se roagă pentru zăpadă, pentru a se bucura copilul de ultimele zile de vacanță și în următoarele 3 ore a nins atât de mult încât chiar dacă în București nu s-a simțit, în localitatea de lângă capitală, acolo unde stă băiatul, zăpada s-a așternut și el s-a bulgărit, s-a dat cu sania și a făcut oameni de zăpadă, pe săturate.

2. Soțul meu joi dă telefon la Moieciu, pentru a se interesa cum merg pregătirile, ca să fie totul pus la punct când vor ajunge musafirii. *Totul e cum ați cerut, doar că, domnule, îmi pare rău, cu zăpada stăm mai rău… Știți că nu numai că nu a nins, dar a și plouat atât de mult că, și dacă ninge, n-o să se prindă. Îmi pare rău, sper ca acest lucru să nu vă strice programul.*

*Liniștit să stai, îi zice soțul meu. Am aranjat eu cu zăpada.*

*Aduceți tunuri cu zăpadă artificială?* tresare fericit administratorul.

*Ei, aș! Dar o să ningă.*

*Domnule, este imposibil să se aștearnă zăpadă pentru a putea să vă dați cu săniuța, așa cum făceați în fiecare an.*

*Lasă asta în seama mea!*

Vineri dimineață, soțul meu dă iar telefon: *Mai e nevoie de ceva?*

*Nu, de nimic. Nici măcar de zăpadă – pentru că a nins toată noaptea și sunt vreo 12 cm așternuți.*

*După cum spuneam, râde soțul meu, nu se va opri până nu vor fi 40.*

Atâția au fost: 40! Am avut ore delicioase de săniuș, bob, realizat igloo pentru copii mai mari și mai mici. Și ne-am întors acasă, printr-o fantastică inspirație, pe culoarul Rucăr-Bran, nu pe DN1 sau DN1A… așa că am avut parte și de peisaj feeric și de drum bun, fără aglomerația nebună datorată flăcării olimpice care s-a plimbat pe Valea Prahovei.

P.S. Când am spus la început de înjurat, a fost pentru că zăpada, care pentru noi a fost o minunată prietenă, pentru alții ar putea să fi adus multe probleme. De exemplu, pentru colegii mei, care tot în aceste zile au avut o întâlnire la Brașov (unde am ajuns și eu câteva ore!) a fost o reală problemă, reușind să-i ia prin surprindere furtuna de zăpadă la Poiana Brașov și să-i țină în trafic pe DN-uri vreo 7 ore. Oribil! Dacă ați fost într-o situație ca a lor, zăpada care pe noi ne-a relaxat pe voi v-a enervat. Dar cine știe câte lucruri care pe voi v-au bucurat, pe mine m-au deranjat 🙂 ?

8 responses to this post.

  1. fată, mă sperii!
    😆

    Răspunde

  2. Asa da rugaciunile sunt ascultate. Frumos indem pentru mai multa rugaciune…

    Răspunde

  3. Wow, asta e ceva de care nu auzi prea des. S-a rugat sotul si a nins.

    Răspunde

  4. Eu sunt unul dintre oamenii care zicea: ”of, ajungem și noi în noaptea asta?”. Dar așezându-mă în ”bocancii ”celor care s-au bucurat din plin de zăpadă, mă bucur și eu cu voi, chiar dacă am făcut atâtea ore pe DN.
    Și da, și eu primesc răspunsuri la rugăciuni.

    Răspunde

Lasă un răspuns

