Principiu. Surpriza. Prioritate. Magia Disney

Era un cântecel pe vremea mea, stupid, pe care îl cântam când ne întorceam de la cramă: Şi cum stăteam eu, aşa, liniştit, un câine a venit, m-a muşcat si a fugit… (nu mai spun continuarea că pot fi dată pe mâna poliţiei veterinare!) Mie mi s-a potrivit sâmbătă seară prima parte… Şi cum stăteam eu, aşa, (doar că eram liniştită, nu liniştit!)… descopăr pe Facebook un anunţ că, prin ironia sorţii, am câştigat un concurs. La care eu ştiam că nu am participat. 🙂

Principiul – Respectul. Am o cunoştinţă pe care o respect, un tip care a luat anul trecut Premiul pentru Excelenţă în Societate, invitat pe la toate televiziunile, cu care americanii au făcut un documentar care mai arată că sunt şi lucruri interesante în România, nu numai porcării. Cum am încredere în el ca în mine, dau share la tot ce afişează el, aşa că atunci când a postat despre Magia Disney am zis… *Să se bucure şi mamele cu copii din adresa mea de FB, de un concurs, posibilitatea de a participa la spectacol* (eu aş fi vrut să merg, în decembrie, când am aflat despre el, dar la preţul biletului am ridicat din umeri *pot trăi şi fără el*).

Surpriza: Şi noaptea la 23, sâmbătă, mă văd câştigătoare, scriu repede un mesaj omului, obsedată de o întrebare… *De ce scrie acolo prin ironia sorţii câştigătoare* – alte întrebări nu aveam 🙂 şi duminică la 6.30 mă sună ca să mă informeze că nu cunoaşte motivul pentru care aşa formulează sponsorul fundaţiei lui, dar dacă vreau să iau invitaţia trebuie să ştiu că e … azi. Adică duminică. 🙂 La 15. Aşa, pe nepusă masă! În contextul în care fiul meu avea timpul tot ocupat – dimineața matematică, de la 17, formația de clopoței și de la 19 I.T.

Prioritatea: Îi explic eu fiului, care era înclinat să refuze la Disney, că e nevoie să stabilești priorități în viață. Cea mai bună, cel mai potrivit, cel mai, cea mai… Trebuie neapărat să gândești când faci o alegere – la cele două lucruri la care participa de obicei mai poate participa, la Disney… Prioritar a devenit spectacolul și am mers să-l vedem.

Magic Disney: Eu recunosc faptul că nu mă simt confortabil în contextul magiei. Cred că modul în care am trăit copilăria, haotic, m-a făcut să-mi doresc să am totul sub control, iar magia mă face să-mi fugă pământul de sub picioare. Pe fiul meu îl lasă cu gura căscată; pe mine, cu sentimentul că trebuie să dispar – din acel loc, nu așa cum dispăreau personajele. Faptul că am avut doar 10 minute cu Woody în copilărie, că mai erau Aventuri din Pădurea Neagră, cu Albișoara etc etc… adică lipsa poveștilor din copilărie (eu citeam din clasa a 2-a romane de 300 de pagini, nu povestiri!) m-au determinat să ador desenele. Am ajuns să-mi fac tricou cu prințesele, da? Da! Și le-am văzut acolo, pentru o secundă, două.

Sincer, după gustul meu, era nevoie de ele cel puțin 5 minute pe scenă, fiecare. Acolo, însă, a fost altceva… magie. Cum apar flori din pălăria goală, cum dispare pizza, cum se arată unul dintre cei doi… în ființa celuilalt… (e greu de explicat 🙂 ), cum se ridică amărâta de Jasmine, care nu l-a găsit pe Aladin, ci pe mister magician… Poate mai bine rămânea iepurele și făcea niște tumbe. Pentru inima mea era mai potrivit. Și, ca educator, îmi dau seama că pentru copii era mai important să se amuze cu personajele din Bambi, de exemplu, sau cu ratonul lui Pocahontas, dar societatea noastră are ca divertisment – magia, așa că li se imprimă de mici copiilor atracția spre asta.

Calul de dar nu se caută la dinți, gata! 🙂

5 gânduri despre &8222;Principiu. Surpriza. Prioritate. Magia Disney&8221;

  1. Ei, asa da surpriza frumoasa, chiar daca a fost mai din scurt. E clar, esti iubita si admirata, prin urmare sa fii mereu pregatita de cate o intamplare din asta, poate sa ai si o valiza mica, gata facuta, nu se stie niciodata, nu?
    Oricum , noi, adultii, privim cu alti ochi ceea ce pentru copii este fascinant, iar eu tind sa le dau lor crezare.

  2. Pingback: IQ ESTE BUN, totusi ma intreb daca nu cumva sunt greu de cap ?! - 1

Lasă un răspuns

