Atelier practic de Branding personal și autopromovare (1)

Aseară am început cursul cu numele de mai sus. Îi voi zice BP, că altfel voi semăna cu Marlin din Nemo, când pronunță pompos chestii , pentru că e complexat. 🙂

În vreme ce prietena mea cu care am fost la Jurnalism narativ, face cursurile de Seducție (aha, da, există un astfel de curs! 🙂 ) și pe cel de Retorică (adevărul este că se împletesc întocmai! 🙂 ), eu m-am gândit să mă branduiesc. (Maestrul m-a întrebat perplex, când a auzit unde mă duc: *Adică să te lauzi?* Într-un fel, da. Oricum, cred că aș mai merita și să mă mândresc cu mine, că destul s-au mândrit alții și eu, nu! 🙂 )

Amănunte despre curs aici ; și nu, nu e vorba despre a te lăuda, ci despre a trăi conform valorii tale și a nu te sfii să o arăți și celor din jur – uneori, complexele de inferioritate și modestia prost înțeleasă ne determină să stăm deoparte – nu trebuie să fii vedetă, dar poți să ajuți lumea cu ceea ce ești!

Iulia Bertea, profa, are mult umor și lucrul acesta prinde bine. Promite că, la sfârșitul cursului, vom ști să fim degajați în lumina reflectoarelor, fără ifose de vedete și spaime fără consistență, că vom creea o imagine de durată, atunci când vom ieși în societate. Păi, să stăm ascunși până atunci? 🙂 – cert este că toți colegii mei sunt cineva, dar cred că la unii creierul are nevoie de mai multă ordine decât la alții 🙂 – aveam nevoie de niște cutiuțe mai sofisticate decât cele pe care deja le posedă fiecare!

Brandingul personal nu înseamnă să fii bolnav de imagine, să afișezi accesorii cât mai valoroase pentru a ieși în evidență, nici să strigi în gura mare despre tine sau să te vinzi, nici chiar cu cel mai bun preț, ci înseamnă să pot spune cine sunt și ce vreau, să pot alege ce și cui transmit prin ceea ce sunt; de fapt, să știu care este esența mea, pe care vreau s-o comunic celorlalți.

Sugestie de lectură: Kaplan Mobray – The 10Ks of personal branding

Cred că ceea ce pot să scriu în grabă acum de aseară, este un aspect important al brandului: nu este destul să ai vizibilitate, trebuie să ai și valoare financiară – adică să ai capacitatea de a stabili prețul la care lucrezi și, mai mult decât atât, cei care vin la tine să știe de ce te preferă pe tine, chiar dacă ești mai scump decât alții și … faci aceleași lucruri ca ei.

Până la urmă, brandingul personal înseamnă că unești trei aspecte, să le faci să fie cât mai întrepătrunse, dacă nu se pot identifica unul cu celelalte.

a. cum mă percep eu (imaginea de sine)

b. cum vreau să mă perceapă ceilalți

c. cum mă percep ceilalți în realitate…

Eu cred că oricine este, respiră, are un talent, ar trebui să se considere, cum spunea Tom Peters, *directorul lui Eu SRL*, să treacă de la ideea că este prizonierul unei povești triste din trecut sau al unor ratări consecutive, la realitatea că este responsabil peste tot ceea ce înseamnă făptura și personalitatea lui.

Vă mai povestesc, despre ce se întâmplă în fiecare joi seara la curs 🙂 .

La mulți ani, mămici, care faceți sau nu cursuri!

P.S. Să nu uit: unele m-ați dojenit pe mail că nu v-am spus despre cursul de la Slobozia, mai ales că, nu-i așa, eu nu fac niciun curs cu bani! Mai este unul la Pitești, duminică. Cine este interesată, mail la despresufletulmeu@yahoo.com.

Voi vorbi despre 10 aspecte care determină (in)succesul unei femei.

Anunțuri

23 de gânduri despre &8222;Atelier practic de Branding personal și autopromovare (1)&8221;

    • mulțumesc, S. 🙂 copil e ușor să faci… chiar dacă ești singură. am o prietenă care și-a pus în cap să aibă un copil și … a făcut gemeni, chiar dacă nu e măritată și tatăl copiilor nu trece pe la ea/ei… adevărule este că un bebeluș e o plăcere, dar trebuie să ai parte și de dragostea tatălui, altfel e prea mare investiția, iar dacă ești epuizată vreodată nu are cine să preia dărnicia… și vei fi mereu considerată de vină, în ochii copilului, care nu e încă destul de copt pentru a înțelege că omul mai și cedează, că nu e supraom!
      eu îți doresc să schimbi tot ce e de schimbat și să găsești în mijlocul noului exact ce ai de găsit… și să mă chemi la nuntă. voi veni cu siguranță. 🙂

    • ești minunată. voiam să-ți spun că fiul meu stă cu ceainicul la capul patului, s-a făcut stăpân pe el pentru că i se pare că seamănă cu ceainicul vorbăreț din Frumoasa și Bestia și se joacă și el cu animalele lui că sunt la picnic și el bea din ceainic… 🙂 sper să-i treacă, dacă nu, măcar când va deveni tată și și-o lua zborul din casa mea voi reuși să folosesc eu ceainicul, că doar nu mi l-o lua pentru copiii lui 🙂

  1. Pingback: IQ ESTE BUN, totusi ma intreb daca nu cumva sunt greu de cap ?! - 3

  2. Pingback: Atelier practic de Branding Personal și Autopromovare (2) | Despre sufletul meu

  3. Eu am câştigat acum vreo 3 luni Locul I – un pachet promoţional de Personal Branding la un concurs naţional de proză. Habar nu am ce anume ar trebui să fac. Crezi că mă poţi ajuta cumva?

    • să iei legătura cu cei care ți-au acordat premiul… – dacă asta mă întrebi.
      eu nu prea înțeleg în ce constă pachetul promoțional, ce includea el – dacă tu știi, foarte bine.
      întreabă-i – de 3 luni, totuși? 🙂
      cât mai așteptai? mâine să suni neapărat, bine!
      altfel sun eu pentru tine! 🙂

      • :)))
        Păi, el mi-a pomenit ceva de „promovare” dacă face rost de fonduri… Deci, ai înţeles ideea.
        La hoha, adică!
        Că nu va avea bani niciodată pentru publicarea cărţii. L-am sunat la vremea respectivă şi mi-a spus să caut sponsori ca să-mi publice cartea şi el mă ajută la prmovare. Euuuu?? Păi, stai, frăţioare, de unde să scot eu sponsori? De sub fustă? Nu trebuie să mi-i aduci tu? Nu e de datoria ta, dacă tot te lauzi că acorzi premii naţionale?
        A rămas ca-n aer, binenţeles.
        Acum, văzând postul tău, mi-am adus aminte şi m-am gândit că n-ar strica să pun şi eu o întrebare…
        Şi nu ştiu ce să fac şi cum să procedez, fiindcă eu nu lucrez în domeniul literaţilor. Plus că dacă aş fi avut sponsori, nu mai ajungeam eu la el, îmi făceam treaba singură. Nu? Şi, implicit, nu mai am nevoie de premiul ăla mai mult onorific decât palpabil…
        Promovare?
        Păi, dacă am bani, îmi public singură cartea, iar dacă am sponsori să mă ajute, mă promovez eu, nicio grijă!
        Dar aşa?
        Praf în ochi, frate, pe faţă, şi altceva nimic…

      • da, mare șmecherie… a zis că se ocupă de publicitate, nu de realizarea proiectului.
        dacă așa s-a exprimat, și-a făcut reclamă și nici nu și-a asumat nicio responsabilitate.
        nu știu în ce constă cartea ta, dar în funcție de subiect, ai putea găsi niște firme care să se ocupe cu așa ceva
        și dacă le-ai face publicitate la finalul cărții sau în carte… să dea bani.
        eu am o prietenă care face cărți-ghid și îți dai seama că toate restaurantele și barurile vor să apară acolo.
        dacă totul e romantic, poți găsi totuși o ceainărie etc etc…
        gândește-te și încearcă, doar n-o să te tragă de urechi. cel mult te refuză și când ajungi celebră poți să le spui celor care se uită cu
        jind la tine… *Dacă ați ști voi prin ce am trecut….*
        succes.

      • Cartea mea e un roman şi-l găseşti la mine pe blog. Nu are legătură cu turismul, ci cu o tragedie ruptă din viaţă.
        Iar chestia asta cu celebritatea…. :)))
        Tu nu ai văzut cum stătreaba?
        Plus că în ziua de azi nimeni nu mai citeşte, toată lumea scrie….:D
        Mulţumesc, oricum!

      • tragedie ruptă din viață… rar se mai scrie așa ceva. acum se scrie despre vampiri și cocote.
        s-ar putea ca tocmai faptul că e așa ceva să te recomande, deși, după cum vezi societatea noastră,
        are stilul distracție imprimat pe creier… și nu mai reacționează la lucruri care dor – toți se anesteziază cu
        băutură și râs.
        tu ești tipa care are curaj să scrie romanul pe blog, deci, 🙂
        fără să-i pese că răuvoitorii ar putea să ia ideea, măcar, dacă nu tot romanul…
        ei, curajoasă, deșteaptă, s-ar putea să ajungi la liman mai repede decât te aștepți.

      • Mulţumesc pentru aprecieri şi încurajări. Mi-am cumpărat drepturile de autor, aşa că dacă aflu cumva că cineva face mişto de mine şi mă ciordeşte… :))) voi avea grijă să-i iau chiloţii de pe el, cum mai spunea cineva… :)))
        Pe blog nu este romanul, ci link-ul către romanul apărut la editură. 😀

  4. Pingback: Atelierul de Branding Personal și autopromovare (3) | Despre sufletul meu

  5. Pingback: Atelier practic de Branding Personal si autopromovare (5) | Despre sufletul meu

  6. Pingback: Atelier Practic de Branding Personal și Autopromovare (7) | Despre sufletul meu

    • da, multe lucruri le faci din… inspirație divină. le simți, îți stau în caracter și în obișnuință 🙂 . adică ție sigur ți se potrivesc mănușă, dar și altora, care se lasă influențați de creativitate.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s