Alecsandri: Banul este cea mai sigură piatră de încercare a firii omeneşti

Nu el a ținut seminarul pe care l-am urmărit azi: Administrarea inteligentă a banilor. 🙂

Dar despre asta a fost vorba.

Și acum, câteva idei din prezentare:

Fericirea se bazează pe 5 piloni :

1.Să iei hotărâri înţelepte

2. Să ai o sănătate bună

3.Să reuşeşti în ceea ce întreprinzi

4.Să ai o reputaţie bună printre oameni

5. Să ai bani şi bunuri folositoare pentru viaţă

Arne Garborg(1851-1924), scriitor norvegian, spunea:

Cu bani poţi cumpăra

– mâncare,dar nu poftă                         Poţi obţine coaja tuturor

-medicamente, dar nu sănătate            lucrurilor dar important

-paturi moi, dar nu somn                  este sa ajungi la SÂMBURE.

-cunoaştere,dar nu înţelepciune     Acesta nu poate fi obţinut pe

-strălucire, dar nu confort                              bani.

-distracţie, dar nu bucurie

-colegi, dar nu prieteni

-servitori, dar nu fidelitate

-putere, dar nu onoare

-zile liniştite,  dar nu pacea

Trebuie să echilibrăm bugetul nostru prin :

1.eliminarea cheltuielilor inutile sau de care nu aveţi neapărată nevoie

2. eliminarea cheltuielilor pentru lucruri de care vă puteţi lipsi pentru o vreme

3. cheltuiţi pe ceva care se poate cumpăra mai ieftin în altă parte

4. Cheltuiţi pentru un bun care se poate procura pe altă cale

5. puteţi achiziţiona un bun împreună cu alţii

Ținând cont că cea care a prezentat aceste lucruri și multe altele este doctor în economie, voi fi și eu mai atentă cu problema banilor.

10 gânduri despre &8222;Alecsandri: Banul este cea mai sigură piatră de încercare a firii omeneşti&8221;

      • Trebuie să fi fost interesant, pare o abordare strict „materială” a problemei banilor și mi-ar fi plăcut s-o văd. Am spus „materială” pt că educația financiară puțin mai „profană” de care am beneficiat, le dă un sens mai larg (sunt mai mult decât hârtiile cu capete de oameni morți pe care le avem mototolite prin buzunare 🙂 ).

      • e un seminar pentru cei mulți și care nu au posibilitatea să-și suplinească veniturile, pentru cei care sunt studenți – la început de drum, nu ai prea mult în buzunar și trebuie să știi ce să faci cu banii, cum să nu-i arunci :-), pentru pensionari – pe care nu-i mai țin curelele să aibă 3 joburi 🙂 și pentru persoane ca mine, care preferă să fie, să trăiască din puțin, dar din plin.
        sigur că au fost mult mai multe subiecte, am stat acolo 3 ore, doar la prezentare, vorbind apoi o oră în particular.
        pot să ți-o trimit pe mail, dacă vrei – prezentarea, pentru că mi-a oferit-o cu generozitate, când am spus că aș vrea să spun și eu altora despre acest punct de vedere.

      • Da, binențeles, chiar te rog. Ar fi interesant.
        Și cu ocazia asta o să-ți fac și eu o recomandare: http://www.liviupasat.ro .
        La „Calendar evenimente” găsești cateva cursuri interesante. „Trezeste liderul…” este axat pe lidership în MLM(nu știu în ce măsură te interesează), dar în „Trezește banii…” vei găsi o altă abordare a managementului financiar propriu.

      • merci pentru sugestie. o să mă uit. îți trimit mâine, pe mail, când ajung acasă, că acum sunt departe și nu am lucrurile la mine. o zi bună.

  1. Cu 2000 de ani în urmă, Cicero scria : „Caracterul fără inteligenţă poate multe, însă inteligenţa fără caracter nu are nicio valoare”. 
    De caracterul unui om îţi poţi da seama doar după ce îi dai seminţele „puterii”. Banul este doar una din formele pe care o poate îmbrăca puterea.
    După opinia mea inversă (de om care a adunat o tonă de practică şi doar un bob de teorie) cred că mult mai important este să îl înveţi pe un om CUM să facă bani şi apoi CE să facă cu ei.

    • da, fiecare cu modul său de a aborda lucrurile în viață. personal, vreau să știu cine sunt și să-mi valorific talentele, bucurându-mă de tot ceea ce sunt și pot să fac. eu nu am și nu pot să manifest talente care aduc bani și nici nu mă interesează să fiu dintre cei care scot bani din piatră seacă. dorința mea pe acest pământ este să-i fac pe oameni fericiți – cu bunătatea mea, nu cu darurile mele, costisitoare. așa că eu vreau să știu cum e mai sigură viața pentru una ca mine, care are puțini bani și nu vrea mulți, care e atașată de valori umane și nu de obiecte, lucruri de firmă etc.

Lasă un răspuns

