Cum învață copiii expresii?

Din zbor.

1. Azi, la telefon, fiul meu îmi spunea: Îmbracă-te, dar nu foarte gros pentru că e un soare cu dinți.

Eu, știind că soarele cu dinți e prefăcut, îl suspectez că nu știe ce spune și-i cer să descrie cum e afară.

*Soare care, cu razele lui aprinse, te mușcă.*

Aha, deci nu știe ce înseamnă soare cu dinți. Trebuie să-i explic: *Atunci când e puternic, doar pentru ochii tăi, dar nu se simte, ci e frig. Iar tu crezi că afară e caaaaaaaaaaaald și ieși dezbrăcat. Și să-ți spun niște versuri dintr-o melodie… soare cu dinți, de ce mă minți, scoate-ți din tolbă săgețile fierbinți…*

2. Venind acasă, cu fiul în mașină și prietenul lui, care doarme uneori la noi, iar acum sperăm să petreacă vacanța cu el :-). Discutau ei pe bancheta din spate ce le place și binențeles că au ajuns la MasterChef. Cum și soțul meu e fascinat de domeniu, schimbau impresii. Și fiul meu zice:

– Știi cum se zice… Cine se (nu știu ce!) … se adună. Noi ne-am adunat.

– Cine se aseamănă vrei să zici? întreb eu.

– Asta era. Dar nu prea îmi venea cuvântul.

Cred că trebuie să caut un dicționar de expresii cu care să stau după el și din care să-i predau.

7 gânduri despre &8222;Cum învață copiii expresii?&8221;

    • da, o sumedenie de părinți se plâng de copiii lor că nu știu expresii sau să vorbească.
      singura soluție e să îi ajuți, să îi informezi, să stai de vorbă cu ei, să îi ajuți să-și însușească un vocabular chiar dacă nu citesc.
      pentru că cea mai mare problemă e că nu citesc, așa se învață expresiile; dar decât să ne plângem că nu citesc, să căutăm căi să rezolvăm problema. 🙂

  1. un dialog cu copilul este o sursa nesfarsita de amuzament dar si o antrenare a mintii. nu stii niciodata ce urmeaza sa spuna, ce intrebari incuietoare iti pot pune. aproape intotdeauna trebuie sa cauti o sursa de informare, un mijloc ajutator 🙂 ca sa o scoti la capat.

  2. Da, buna treaba asta cu dictionarul. De curand fiu-meu il intreba cu aer de superioritate pe unu’ mai batran, ce inseamna cuvantul mitoman. Ala batran se facea ca nu intelege iar copilu insista. Insu’ a reusit in cele din urma sa schimbe subiectul, ceea ce l-a satisfacut pe deplin pe atotstiutorul meu fiu. Seara imi spune cu enfaza intamplarea, subliniind cat de ignorant era tipul. Eu n-am ce face si-l intreb: apropo, ce inseamna cuvantul asta? Nici tu nu stii mami? Phai de mine si de mine, trebuie sa explic tuturor ca mitoman e unu care nu are maniere si e necioplit!? 🙂

    • poantă super. 🙂
      probabil că se referea la mitocan. 🙂
      super, super.
      iar pentru cei care trec pe aici și nu știu ce înseamnă mitoman – persoană care suferă de mitomanie.
      iar mitomania este tendința de a denatura adevărul, cum zice dicționarul, mai pe șleau: tendința de a minți.

  3. Tare de tot articolul asta, am ras cu lacrimi citind si comentariile, desi nu e de ras! 😦
    E foarte important sa ai rabdare atunci cand vine vorba de rezolvarea oricarei probleme ce tine de copii.

Lasă un răspuns

