Mânia

Pregătesc un material despre acest aspect şi, citind unele idei sub toate formele, proză, poezie, l-am descoperit pe William Blake cu A poison tree:

I was angry with my friend:

I told my wrath, my wrath did end.

I was angry with my foe:

I told it not, my wrath did grow.

Concluzia? 🙂

Să ne tratăm duşmanii ca pe prieteni! 🙂

2 gânduri despre &8222;Mânia&8221;

  1. Imi place mult poezia. Eu nu-mi exprim mania de foarte multe ori si se aduna si se aduna si pana la urma da pe afara intr-un mod daunator, atat pentru mine cat si pentru ceilalti. Nu am fost educata sa exprim ce simt, ci sa tin in mine ca poate trece…. din pacate mi-a facut mult rau atitudinea asta 😦 Si de cele mai multe ori, nu le spun nici prietenilor ce ma supara la ei, dar in cazul prietenilor, uneori chiar trece fara efecte adverse, sunt, in general, iertatoare cu greselile minore, nu las un maruntis sa strice o prietenie. Mai greu cu greselile mai mari…

    • cred că faptul că am trăit într-o familie unde nimeni nu avea curajul să spună adevărului pe nume m-a făcut să am ca principiu… inversul a ce făceau ei. asta, însă, s-a datorat temperamentului meu care e năvalnic și se manifestă în exterior. cred că dacă aveam un temperament interiorizat rămâneam în atmosfera familiei.
      greșelile mari… eu mă gândesc așa – dacă e prietenie, tre să trecem și peste asta. dacă nu trec înseamnă că n-a fost niciodată.
      am avut prietenii care n-au fost niciodată (adică am renunțat la așa-ziși prieteni)
      dar am și iertat niște chestii oribile făcute de unii – din dragoste.
      cred că dacă e dragoste, treci peste orice.
      problema, însă, este că rar te atașezi de cineva atât de tare încât să ierți, gafe mari sau mai mici.
      (uneori, chiar ai vrea să ai un astfel de sentiment, în așa fel încât să poți lua totul de la capăt!)

Lasă un răspuns

