Seminarul DoR: Marius Chivu

Cam așa a sunat anunțul pe care l-am primit în căsuța de mail.

Particip de câte ori este posibil la seminarele propuse de DoR. Nu de alta, dar când toți marii scriitori ai României (mă rog, mari 🙂 ) sunt absolut indiferenți față de noua generație, iar noua generație chiar vrea să scrie, este îmbucurător că măcar generația de mijloc își face timp pentru a-i instrui pe cei de 20-25 de ani.

De data aceasta, Marius Chivu a fost cel care a vorbit despre meșteșugul scrisului, făcând o paralelă între scrisul de beletristică și cel de cărți de călătorie, arătând când asemănări, când diferențe. Naturalețea cu care povestea, nativă sau realizată în timp, a cucerit inimile tuturor. Este uluitor cât de autentici sunt oamenii care au până în 35 de ani, în comparație cu cei care au peste 50 (cei între 35 și 50 se zbat între o stare și alta!).

Eu v-aș sfătui să luați cartea lui Chivu la răsfoit (dacă nu o cumpărați, măcar o ridicați de la o bibliotecă și, dacă vă e atât de greu să vă duceți chiar și până acolo, dați un click aici și citiți câteva pagini) și să vă gândiți serios să nu lăsați drumurile pe care le faceți să rămână doar amintirile voastre, ci să le împărtășiți și altora.

Mie mi-a prins bine, pentru că în curând plec; nu cred că voi scrie chiar o carte sau două, cu privire la drumețiile mele, dar măcar pentru inima mea și tot o să-mi fac timp (nici măcar un jurnal personal de călătorie nu am și eu din cele 21 de țări vizitate; rușine mie!).

One response to this post.

  1. Posted by dordefemeie on 28 Aprilie 2013 at 08:58

    Hmm, autenticitatea nu depinde de varsta… , alti factori contribuie la o astfel de stare…

    Răspunde

Lasă un răspuns

