Cum să modelăm valorile copiilor noștri? – Atelierele de parenting

Când eram copil, mă uitam rar în oglindă. Atunci când o făceam mi se părea că sunt tare urâtă, dar mă consolam cu ideea că, așa auzisem eu!, cine e urât de mic se face frumos, când ajunge mare. Problema era că unii îmi spuneau că sunt simpatică – atunci eu, când voi fi mare, cum voi fi … frumoasă, pentru că eu mă văd urâtă sau urâtă, pentru că alții mă văd drăguță?

Fiecare dintre noi are o întrebare în copilărie. Unele probleme, sunt neînsemnate. Altele sunt îngrozitor de grele. Unele trăiri sunt haotice, altele sunt suave. Dar, de regulă, din nefericire!, poveri sau greutăți mai ușurele, toate sunt purtate de copii, doar de copii, fără a fi ajutați de cineva.

În această dimineață am aflat că, la liceul Mihai Viteazul, din București, s-a constituit o organizație de voluntariat, în care s-au înscris liceeni care vor să-i ajute pe colegii lor care sunt dependenți de droguri. Printre voluntari erau și tineri care consumaseră și acum considerau că e timpul să le arate tuturor că nu e cazul să se înscrie în această goană spre moarte!

Am fi consternați câte motive le îndreaptă pașii copiilor spre droguri – de la spaima că părinții divorțează până la impresia că sunt de prisos în această lume, de la o despărțire de primul prieten la nota mică pe care au luat-o pentru că proful era supărat pe nevastă (sau amantă, mă rog, nu vom ști niciodată!) și s-a răzbunat pe elevii săi, care, evident, nu aveau nicio vină.

Eu am făcut cursuri speciale în acest domeniu, pe vremea când drogurile nu erau încă o problemă în România. Statisticile acelea, pașnice!, aflate de la profii mei, care de regulă erau polițai!, arătau totuși rău. Acum, însă, arată oribil. 700.000 de dependenți?

Întrebarea nu este DE CE? Întrebarea este CINE VA FI URMĂTORUL?

E nevoie să te pregătești când există o astfel de artilerie…

Pentru adolescenți, un mesaj de la Atelierele de parenting:

Dacă nu ai auzit niciodată de droguri sau nu te interesează subiectul, acest eveniment nu va fi interesant pentru tine. Dacă însă ai auzit sau chiar știi oameni care consumă sau ai fost tu însuți în situația de a avea acces la droguri, poate că vei dori să vii să vorbim despre aceste lucruri. Poate că ai întrebări pe care nu ai știut cui să le pui. Sau poate că nu ai găsit un prilej sau o persoană potrivite. Ne adunăm timp de o oră și jumătate, punem întrebări, învățăm unii de la ceilalți, facem tot felul de exerciții. Chiar dacă vor fi copii și tineri de vârste diferite, vom face în așa fel încât nimeni să nu rămână pe dinafara.

Iar pentru părinți, o invitație aici.

Cum spunea proverbul?

Mai bine previi, decât să nu mai poți remedia!

4 responses to this post.

  1. Mi-a facut mare placere sa ma aflu printre acei elevi care se s-au inscris pentru voluntariat.
    Nu am am tras in viata mea nici macar o data dintr-o tigara , in nici un caz sa consum droguri.
    Ma bucur ca eu si prietena mea ne-am inscris ca voluntari ^^.

    Răspunde

    • felicitări, din partea mea.
      nimic nu e mai important și nu se poate număra ca realizare în viață, ca să ajuți un om să se regăsească.
      mă bucur mult de tot că un astfel de om a trecut pe aici.

      Răspunde

  2. da.o tema..impresionanta…prin insasi cuvantele principale: copiii si drogurile..solutii?..da..trebuie sa existe…probleme? vor fi mereu..

    Răspunde

Lasă un răspuns

