Vinerea Creativă, fundația Soros – Atelier de crowdfunding

După Antreprenoriatul în Industrii Creative, totul trebuie să aibă un *creativ* în coadă. Pretenții noi, nu? Când am primit linkul despre Vinerea Creativă, de la Fundația Soros, m-am înscris rapid.

Așa că azi am participat la primul dintre cele 4 cursuri.

Atelierul de Fundraising creativ a avut loc la sediul Fundatiei Soros, de pe Caderea Bastiliei, nr. 33, foarte aproape de Piata Romana, într-un spațiu public, adică oricine poate veni între orele 14-18 pentru a consulta biblioteca respectivă (evident, să nu fie vreun eveniment organizat acolo, moment în care spațiul este al celor care *prestează*).

Pe tema strângerii de fonduri într-un mod creativ, ne-a vorbit Delia Marcu, PR Manager Mykey (initiatorii campaniei We Are Here, prima campanie de crowdfunding dedicata festivalurilor culturale).

Mie, care am de-a face cu partea materială ca râma cu frizerul, mi-a fost de folos, pentru că am început să văd lucrurile și din această perspectivă. Impresionant a fost faptul că cei de la Mykey au făcut totul voluntar (iar cei care nu credeți, contactați-i pentru că poate vă molipsește dragostea lor de voluntariatul de dragul artei!).

Acum, privind în urmă, mi-o amintesc pe o scriitoare din Constanța, care a venit la mine, mamă de copil de 4 ani, și m-a întrebat dacă nu vreau să apară poza copilului meu într-o cartea de-a ei. Acum, care mamă nu dorește să se întâmple așa ceva? *Atunci îmi plătești în avans 20 de cărți, la una dintre poeziile mele va fi poza, iar tu vei face ce vrei cu acele cărți.* Am dat banii și în 3 luni, cât a găsit ea cele 20 de mămici dornice de așa ceva, am avut cărțile. Cam aceasta este crowdfunding. Nu știu dacă doamna în vârstă făcea lucrul acesta din instinct sau era pusă la curent cu stilul, din străinătate, cert este că, iată, România noastră prin 2003 proceda astfel!

Cei care aveți întrebări despre acest lucru, puteți scrie pe despresufletulmeu@yahoo.com sau lăsați întrebările aici, ori puteți să apelați direct la We Are Here, pentru că ei vă stau la dispoziție.

 

3 responses to this post.

  1. Posted by Zina on 18 Mai 2013 at 09:40

    Interesant, apar tot felul de formule de cointeresare ! Cred ca ilustreaza lipsa de numerar…

    Răspunde

  2. […] EuMieAlmeu – dacă vreți să aflați ce e aia ”crowdfounding”, la ea pe blog trebuie să mergeți […]

    Răspunde

  3. […] Evident, la Fundația Soros (despre care v-am spus și în urmă cu o săptămână). […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

