Cum să scriem bine – William Zinsser (Paralela 45)

🙂 20.

Eram tristă că nu pot ajunge la Bookfest ca în ceilalți ani, de dimineața până seara: ca o consolare (preferam să am motive de durere!), am descoperit ieri, în cele 9 ore cât am stat, că e mai mult o lâncezeală decât un stup de albinuțe culturalizate. 🙂 ( Îmi cer scuze de la cei care chiar mai fac unele, altele pe acolo, dar cei mai mulți nu au nici standuri atrăgătoare, nici politețe, dacă te aproprii de standurile lor. Ba unii, după ce că sunt lipsiți de politețe, iar tu nu vrei să-ți strici ziua, ci vrei să le-o înseninezi și faci o poantă, stau ca stanele de piatră și te privesc de parcă ești vinovat că încerci să le spargi contractul cu durerea: ei vor să păstreze chipurile nefericite!)

În plus, constat creșterea interesului pentru a vinde ceai la târgul de carte. Dar nu ceai de băut acolo, ci ceai de pregătit acasă. Într-un an, la Bookfest, cei de la Cărturești serveau un ceai minunat, numai bun de spus povești în fața lui. Acum, n-ai astfel de speranțe, în schimb ai vreo 6 opțiuni de firme de la care să cumperi. Eu cred că aceasta înseamnă a nu respecta clienții – îi chemi la carte și le dai ceai și nu te temi că îi vei dezamăgi, important e că ai acoperit niște standuri, pe care altfel le aveai goale, căci n-ai convins destule edituri.

Despre cărțile cumpărate voi vorbi de miercuri, astăzi prezint una singură, pe care cei cărora le place să scrie o vor căuta cu siguranță, important este să știe că există.

Cum să scriem bine – ghidul clasic pentru scriitorii de nonficțiune. Autor: William Zinsser. Editura Paralela 45.

După stilul celor de la Paralelă, sigur că dacă nu o luam acum cu 20 de lei, aveam parte de ea la toamnă cu 15 sau 10 lei, dar cum eram dornică de a afla ce spune domnul respectiv, n-am rezistat. Și n-am rezistat nici aseară, am citit primele 9 capitole, adică principiile esențiale când te apuci de scris: Tranzacția. Simplitatea. Umplutura. Stilul. Publicul. Cuvintele. Utilizarea.

Primele 8 principii sunt interesante și scrise într-un stil plin de umor, dar ultimul le întrece – poate și pentru faptul că nu a fost abordat prea des, cel puțin la noi! (și oricum noi îl vom vedea abordat din perspectiva limbii engleze, dar se poate adapta! Tot e mai bine decât nimic!) De ce un cuvânt e potrivit, iar altul nu? Sunt vreo 70 de cuvinte în jurul cărora ți se prezintă argumente pro, contra, pentru a putea să pricepi de ce să (nu) le (mai) folosești 🙂 .

Cartea în afara târgului costă 25 de lei.

Treceți pe acolo, poate prezența voastră își va pune amprenta pozitiv asupra evenimentului care creează evenimente; dar pentru cine?

7 gânduri despre &8222;Cum să scriem bine – William Zinsser (Paralela 45)&8221;

  1. am vrut sa mergem azi,dar ploaia de afara m-a convins ca mai bine ramanem acasa pentru ca imi e teama sa nu faca Andrei febra iar
    sper ca duminica sa fie o vreme mai placuta si sa ajungem si noi pentru ca mi-ar parea rau sa ratam targul de anul acesta

  2. Pingback: Anne Lamott – Cum înveți să scrii ficțiune (Paralela 45) | Despre sufletul meu

  3. Pingback: Scriitorul de jurnal – Nina Munteanu (Paralela 45) | Despre sufletul meu

  4. Pingback: DOI COPII, TREI, PATRU ?... - de Bruce Lansky - Povestiri de lecturi școlare

Lasă un răspuns

