Cate ceva despre licurici

Traind intr-un oras in care intalnesti doar pisici si caini (eventual si insecte oribile prin casa, dar nimic altceva!), ajungand intr-un parc national, te trezesti fata in fata cu tot felul de animale, pe care altfel nu le-ai intalni.

Zilele acestea am vazut un raton – si se stie ca dintre animale este preferatul meu. Le-am cerut tuturor celor care voiau sa-l fotografieze sa nu faca nicio miscare, ci mai degraba sa ne bucuram de imaginea lui. Era exact ca in desenele animate, doar ca avea spinarea putin mai cocosata (m-a amuzat mama care spune ca mereu trec prin curte doi ratoni, *omul cu muierea* si ca sigur cauta de mancare pentru copiii lor ramasi *la vatra*).

Iar seara, de la 20 la 23 ne asezam la taclale, in fata peretilor de sticla si urmarim spectacolul licuricilor. Dansul lor si luminitele intermitente mi-au adus aminte de tabara in care am fost si i-am vazut prima si singura data. Si singura, de fapt.

Fiul meu a vrut sa stie cum recunoaste un licurici mascul de o femela si cand am introdus aceasta cautare in Google, am primit doar raspunsuri la cum se recunoaste sexul copilului uman, asa ca am scris… licurici insecte si am descoperit acest superb clip informational… din Romania! Exact din locul unde am fost eu in tabara in care i-am vazut prima data… 🙂

Vorba aceea… *Tara mea are campii manoase, dealuri inalte si … licurici…* 🙂

11 responses to this post.

  1. Hei, nu stiu de ce, dar am impresia ca traim in acelasi oras si simt nevoia sa te contrazic putin – nu de dragul de a fi contra, ci pentru a te provoca sa descoperi fauna orasului.
    Chiar azi dimineata, intr-un parc foarte mic, am vazut doua ciocanitori si o mierla. In alte ocazii – veverite. La noi in curte, pentru ca am avut hranitoare pe timp de iarna, au fost exemplare de pitigoi mare si pitigoi albastru, un botgros si un mugurar. Mai avem silvie de gradina, florinti, cinteze, vanturel rosiatiac si alte specii pe care nu mi le amintesc acum. Punem la socoteala si reptilele mici? 🙂

    Ideea e ca, in opinia mea, avem mai mult decat caini si pisici in orasul asta. Bine, frecventa cu care le intalnesti depinde si de zona in care locuiesti…

    Sa ai o vacanta cat mai frumoasa!

    Răspunde

    • cred că mă voi muta la tine în casă.
      că mă primești sau nu, e o altă problemă, dar eu îți spun decizia mea.
      s-ar putea să mă simt mai bine acolo decât aici, ținând cont de faptul că aici mai sunt și gnații 🙂 – musculițe cât vârful de ac ce te înțeapă, dacă ai sânge dulce. poți să-ți dai seama dacă ai sânge dulce doar dacă scapi neînțepat. al meu e acru, amar, verde, crem, nu știu, oricum, eu nu am parte de dragostea lor.
      abia aștept să îmi împachetez și să aterizez la tine! 🙂

      Răspunde

      • Acum e partial santier la noi, dar pana te intorci tu cred ca suntem gata. Cu bratele larg deschise. 🙂 Si avioanele trec prin zona, te-ai putea parasuta fix pe acoperis (ei, n-as putea preciza daca e fix pe al nostru…).

      • daca pui pe acoperisul tau un costum de norvegian(a), identific eu locul… prietenii stiu de ce! 🙂

      • 🙂 Se rezolva! Cerem la… vecini!

      • pot ateriza si la ei, daca nu imprumuta, iar ei, avertizati fiind ca vin, ma arunca la tine, cu prastia… 🙂

  2. … Multumesc pentru acest video!
    Eu vin dintr-un sat, insa o singura data am vazut licurici… Mai bine zis, pe bezna de atunci, luminile lor.
    Saracii masculi… 2 ani ca larve si cand sa-si dea drumul… Mai sant si altii nedreptatiti de viata!

    Răspunde

    • Maria, am scos comentariu din spam. Cele mai mari bucurii, uneori, raman ascunse, dar si cand le gasesti… 🙂
      o sa te vizitez si eu pe seara… pe seara mea! 🙂

      Răspunde

    • Maria, am scos comentariu din spam. Cele mai mari bucurii, uneori, raman ascunse, dar si cand le gasesti… 🙂
      o sa te vizitez si eu pe seara… pe seara mea! 🙂

      Răspunde

  3. Te inteleg cu ratonii … 🙂

    Răspunde

  4. […] licurici am mai scris, iar pentru ei am găsit o sursă excelentă de descriere, dar despre licuricii de mare nu […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

