Coborarea drapelului

Poate ati aflat deja: drapelul american care nu este luminat in timpul noptii (!!!!) trebuie sa fie dat jos la caderea serii. Lucrul acesta se intampla in fiecare seara in Parcul Smokey Mountain, dar miercurea este o ceremonie speciala – pentru copii, in mod deosebit. (ca sunt si parintii pe langa ei, e alta socoteala, dar li se cere sa nu scoata un cuvant!)

Un ranger vine si le spune povestea drapelului: de ce dungi, de ce stele, cum s-a schimbat drapelul de la inceput pana azi (stelele reprezinta statele, dar daca un stat mai este adaugat el nu apare pe steag pana la urmatoarea aniversare de 4 iulie). Ulterior, le ofera o hartie dreptunghiulara ca un steag, cu imprimeurile acestuia si ii invata sa stranga steagul, asa cum se face in marile ceremonii.

Dupa care copiii merg in cerc si participa la coborarea steagului si cu manutele lor il pliaza cum au invatat, dar cu mare grija sa nu atinga pamantul.

Dupa despartirea de vizitatori, rangerul ofera autografe celor care vor sa devina ranger junior si au mai indeplinit dintre sarcini, dar si insigne interesante. Nepotii mei mai au de strans o punga cu gunoaie pe care trebuie sa o prezinte si inca o activitate, dupa care vor fi declarati… ranger junior.

Ador acest stil de invatare!la drapella drapel 1

4 responses to this post.

  1. Posted by mihaela on 19 Iulie 2013 at 12:56

    draga mea, m-ai facut sa devin melancolica :).imi aduc aminte cu mare placere ziua in care am fost facuta pionier la casa memoriala a lui Mihail Sadoveanu.drapelul era arborat si toti asteptam cu sufletul la gura pe cine o sa strige „tovarasa” invatatoare (caci ne spusese ca in prima transa vor fi doar cei mai buni facuti pioneri)…si surpriza: mi-am auzit prima numele :)…ce emotii, ce mandrie !!!!
    ce lectie de patriotism invata acesti copii americani!!
    iar noi care suntem urmasii dacilor si romanilor, la Sarmisegetuza nu stiu daca avem vreun drapel arborat !!!

    Răspunde

    • da, M, eu nu am vrut sa pun accent pe acest lucru, pentru ca sa nu fiu desueta pentru unii.
      am redat doar faptele. dar sa-ti spun ca … intr-un mod ciudat, atunci am simtit ca respect acel drapel
      fara ca sa am nimic de-a face cu el, doar pentru ca ai lui il respecta?
      sa duci mana la inima si sa faci asta seara de seara, sa ii intruiesti pe cei mici in acest spirit…
      acum nu stiu cat de… peste tot se face asta
      dar e clar ca ne-ar prinde bine putin respect fata de tara si fata de noi insine.
      buna observatie!

      Răspunde

  2. Posted by mihaela on 19 Iulie 2013 at 13:00

    poate filmuletul asta
    > > http://www.youtube.com/embed/LgprFbLLD04
    ne va face sa ne gandim ca trebuie sa fim mult mai responsabili si sa ne bucuram de binecuvantarile lui Dumnezeu pe teritoriul romanesc.

    Răspunde

    • daca toti am fi ca tine, sa purtam ie din convigere
      (inainte de a exista ziua iei, cu zeci de ani!)
      si sa ne iubim si sa ne respectam tara,
      ar ajunge si Romania departe! 🙂

      Răspunde

Lasă un răspuns

