(De ce e important sa le oferim) A doua sansa (?)

Unii se nasc in familii bune. Eu, nu.

Unii se nasc in familii destramate. Eu, nu.

Pentru cei din prima categorie exista o sansa continua. Pentru cei din cea de-a doua categorie si pentru cei ca mine, mai rar. Nu exista sansa nici pentru a te dezvolta, nici pentru a reveni spectaculos. Nu exista, atata vreme cat cineva nu constientizeaza ca e nevoie de gestul sau, de cuvantul sau, de prezenta sa.

Uneori, nu avem nevoie de bani, cat ne lipsesc sustinerea morala, incurajarea, mangaierea.

Am citit povestea aceasta. Si am inteles foarte bine ce simte omul nostru, desi nu am trait o astfel de drama.

Dar, chiar daca nu am trait-o, eram la un pas de ea.

Am evitat-o pentru ca am avut parte de a doua sansa – nu dupa gratii, ci inainte de a intra acolo. (Sigur, e mai mult de povestit, oricum, privind in urma, imi dau seama cat de multe am facut in cei 18 ani, pe care altfel i-as fi petrecut dupa gratii.)

Pentru cei care au firma proprie, ar fi ceva de urmarit…

Pentru cei care sunt fericiti ca ei nu sunt intr-o astfel de ipostaza, o idee despre ce inseamna fericirea… sa ii ajuti pe ceilalti, sa vezi ca, datorita unei incercari din partea ta, cineva are o implinire. Deci… implicati-va in viata celor care o iau de la capat, dupa ce au dat-o in bara (sau au stat dupa bara… ).

Unii acorda a doua sansa. Altii prefera sa acorde a doua sansa, chiar cu riscul de a fi dezamagiti.

A doua sansa trebuie sa fie o optiune permanenta, nu un lux. Chiar daca ea aduce doar supravietuirea, tot e mai buna decat indiferenta.

Acestia sunt blogerii care participa la aceasta campanie de constientizare a opiniei publice, cu privire la necesitatea de a oferi a doua sansa celor care au facut puscarie si vor sa se reabiliteze. Le multumesc pentru ca au inteles importanta acestei valori, omenia. Dupa cum spunea Wenceslao Unanue, la Conferinta despre Fericire, valorile ar trebui schimbate pentru a fi fericit. Omenia inlocuieste nepasarea, ceea ce inseamna ca, si datorita noua, se poate face un pas spre fericire. Pentru acesti oameni. Pentru societate. Pentru noi insine.

4 responses to this post.

  1. Posted by iluminisme on 9 Octombrie 2013 at 15:12

    🙂 multumesc

    Răspunde

Lasă un răspuns

