Sentimente intense

M-a sunat o prietena, sa amanam cu o ora intalnirea noastra de maine.

*Pentru mine este foarte bine, oricum dimineata la 7,30 soseste mama si ma duc sa o iau de la aeroport.*

*Vine mama ta?* O cunoaste foarte bine pe mama: noi doua ne stim de cand eram copii.

Plangea deja.

*Stii, maine se implinesc 16 ani de cand a murit mama. Esti norocoasa sa o ai. Eu nu am pe nimeni de partea mea. Ma uit la oamenii din jur cum incearca sa imi treaca prin fata ochilor o bucatica de zahar, ca sa ma castige, sa obtina de la mine tot ce vor; desigur, fara sa le pese vreun pic de mine… Si dupa ce le dau totul nici macar bucatica aia de zahar nu mi-o arunca, cica li s-a topit deja in palma… *

Da, sunt norocoasa ca exista mama si ca intotdeauna a fost de partea mea, cand nu eram de niciun viitor… Fara zbaterea ei nu ajungeam nicaieri.

La Congresul despre Fericire, am invatat ni s-a reamintit ca nici a fugi permanent dupa sentimentele pozitive nu e corect, ca ar trebui sa traim deplin si durerea, pentru a simti gustul placut al fericirii, mai apoi.

In timp ce imi povestea despre mama ei, a carei singura fiica a fost, mi-am amintit si de colegul meu, a carei mama a iesit acum 3 zile din coma, dupa 9 zile in care nu s-a stiut daca isi va reveni. El scria intr-un mesaj pentru prietenii sai: *Cat era in viata, nu m-am plimbat cu ea prin parc, acum, dormind pe la picioarele patului ei la Reanimare, mi-as dori sa mai am macar o data posibilitatea sa o pot invita sa stam de vorba pe o banca. Nu mi-ar mai fi rusine, asa cum imi era inainte, pentru ca eram prea mare pentru a ma mai afisa cu mama. Cine are inca mama in viata sa invete de la mine, sa o stranga in brate si sa se bucure de ea.*

Traiesti durerea pentru ca apoi sa vina si fericirea.

Inlocuim trairile intense grele cu cele pozitive, pe masura ce le-am simtit: de ce le-am suprima?

4 gânduri despre &8222;Sentimente intense&8221;

  1. Prietena ta- ea este de partea ei? Este un exercitiu pe care il faceam la scoala de psihoterapie si nu intelegeam de ce il facem, notam si afirmam: „eu sunt si am fost intotdeauna de partea mea”.

Lasă un răspuns

