Părinți și bunici

*Să nu cumva să dai în copil pentru că nu învață!* – bunica.

*Tu n-ai dat în mine, pentru că nu învățam?* – mama.

*Dacă ridici mâna la mine, te spun bunicii!* – amenință fata.

…….

Important este să știi să te porți și ca mamă, nu numai ca bunică – o fi valabilă zicerea *mai bine mai târziu decât niciodată!*, dar în educație nu e prea rodnică. Aici totul trebuie făcut la timpul său.

La Congresul despre fericire, ni s-a dat ca temă să ne sunăm mama (părintele preferat sau cel care s-a jertfit mai mult!) și să îi spunem pentru ce îi mulțumim. Una dintre fete a fost rugată să spună cu voce tare și să pună pe speaker telefonul.

*Îți mulțumesc pentru că mi-ai dat bani când am fost plecată în Indonezia.*

*Dar mi-ai mai mulțumit de zeci de ori.* – vine răspunsul mamei.

Și ea făcuse la timpul potrivit un gest pentru fata ei, dar și fata îi răspunsese pe măsură.

Un tânăr îi scrie mamei: *Îți mulțumesc pentru că atunci când în clasa a 9-a am vrut să renunț la școală nu m-ai lăsat! Îți sunt recunoscător pentru că datorită școlii am reușit să cunosc o mulțime de oameni și să fiu omul de azi. Îți sunt recunoscător pentru cele 6 capace pe care mi le-ai tras atunci, cu care m-ai convins să mă întorc în bancă – mai puțin recunoscător îți sunt pentru mâncarea cu care m-ai recompensat că te-am ascultat, pentru că uite cât m-am făcut… Dar oricum atunci a fost tare bună mâncarea ta… *

Mda, tre* să știi ce să faci și când să faci, ca părinte. Să nu devii înțelept doar ca bătrân! 🙂

Lasă un răspuns

