Penibilele sentimente de comentat la Capacitate

OK, eu îl iubesc pe Bacovia. Îl înțeleg, sunt pătrunsă de trăirile lui, a fost prietenul meu cel mai bun cât am fost adolescentă și-mi doream să dispar, decât să mai îndur nenorocirile prin care treceam. Dar eu am o vârstă și pot să-mi permit să beau din cupa cu amar sau să pricep sentimentele lui, pentru că experimentez o sumedenie de trăiri, pe secundă. Totuși Bacovia, cu deprimarea lui, chiar este demn de a fi dat ca subiect la Capacitate?

Din cele 10 subiecte pe care le-a primit fiul meu, ca model, 8 aveau poezii din Bacovia. 8. Alo, despre pasaje din Emil Gârleanu sau din Ionel Teodoreanu? Dacă ne plângem ca societate că ni se sinucid adolescenții și că suntem pe locuri fruntașe la tentative de sinucidere, care-i rațiunea pentru care promovăm așa ceva? Dacă vrem să-i învățăm pe copii să identifice sentimente și să descrie ceea ce se întâmplă în inimile personajelor principale (eului liric), ce-ar fi dacă am începe cu sugerarea unor sentimente pozitive, cu insuflarea bucuriei de viață și cu încurajarea de a trăi din plin?

Citiți versurile despre care mi-a spus fiul meu *Mi se potriveau, mami, atunci când profa, care ne-a zis că nu ne ascultă și pentru că alții au vorbit ne-a ascultat pe noi, cei care eram lângă ea, și mi-a dat 4. Mi se potriveau, că și eu voiam să mor.*…

Amurg de iarna, sumbru, de metal,
Câmpia alba – un imens rotund –
Vâslind, un corb încet vine din fund,
Taind orizontul, diametral.

Copacii rari si ninsi par de cristal.
Chemari de disparitie ma sorb,
Pe când, tacut, se-ntoarce-acelasi corb,
Taind orizontul, diametral.

Ce aveau de făcut elevii? *Explică semnificația din context a versului Chemări de dispariție mă sorb.*

Să nu cumva să pierdeți vreun strop de tragedie, bine? Nu cumva să vă ridicați privirea de la chestia care vi s-a lipit de pantof, să insistați pe mizeria și pe chinul realității.

OK, pedagogi, vă ador, dar cel mai mult v-aș adora dacă ați lipsi cu desăvârșire… 🙂

12 responses to this post.

  1. Perfect de acord!
    Am întâlnit copil de clasa a II-a care, tot timpul spune că mai bine moare, decât să facă teme.

    Răspunde

    • să-i punem să meargă cât mai mult pe sârmă, eventual încălțați cu bocanci, pentru ca apoi să-i certăm că de ce cad, de ce se împiedică… jalnici suntem!

      Răspunde

  2. Ce perfect este sistemul acesta…
    Pedagogii nu cred că ar putea să premediteze perpetuarea speciei de consumatori de tragedie, căci nu au depășit acest stadiu. Cred că o fac instictiv…

    Răspunde

  3. Creatorii de manuale din RO sa se ia de mana cu cei care publica si carti pentru copii in romaneste. Foarte putine sunt vesele si, daca sunt vesele, sunt greoaie.

    Răspunde

  4. Scoala romaneasca a ajuns sa fie din ce in ce mai jalnica!

    Răspunde

  5. si eu care ziceam ca astia d-aici au nenorocit sistemul public de invatamint…dar nici cu romanasii nostri nu ti-e rusine. :/

    Răspunde

    • voi macar aveti posibilitatea scolii acasa, indiferent de varsta.
      si multe materiale si multe oportunitati.
      la noi nici nu e recunoscut sistemul asta si cei care fac trebuie sa apeleze la scoli din strainatate.
      care costa foarte mult.
      si lipsesc programele in care sa-i integrezi, cum sunt acolo, la voi, special pentru cei scolarizati acasa…
      cu sistemul de acolo, si eu l-as fi tinut acasa pe al meu, pentru ca scoala la care este oricum m-a dezamagit rau.

      Răspunde

      • stai linistita ca noul sistem de invatamint, numit common core, a schimbat tot si afecteaza inclusiv homeschoolers.In curind NU vor mai exista carti si manuale care nu sunt aliniate cu common core. Eu cumpar carti/manuale nealiniate in disperare, pt ca intr-un an doi vor disparea complet. E o discutie lunga si complicata, daca ne nimerim odata online, iti explic.

  6. Off – topic: ți-am trimis o leapșă.

    Răspunde

  7. Capacitate = clasa a 8-a,nu? Înţeleg că eu fac Bacovia în a 12-a, dar nu cred că l-aş fi putut înţelege în clasa a 8-a. E prea pesimist, prea multe sentimente negative…
    De altfel îmi plac mult poeziile lui Bacovia, nu pentru că m-aş regăsi (deşi uneori mă regăsesc) ci pentru că îmi place viziunea lui. E prima dată în 4 ani când chiar mă interesează subiectul, până acum ora de română era un chin pentru mine…

    Răspunde

  8. da….
    trist… 😦
    cum ziceam…programă de ciudați…pedagogi ciudați și ei…ce rezultate să mai așteptăm…

    Răspunde

Lasă un răspuns

