Leapșa despre cărți

I. Prima mea amintire cu mine citind. Nu am fost un copil dotat, care să citească de la 2 ani. Nici de la 5. Și, cu atât mai puțin 🙂 , am citit ziarul în timp ce cineva îl ținea invers… 🙂 Însă cum am început să citesc, odată cu clasa 1, m-am aruncat la cărți serioase. Prima carte de care îmi amintesc, mai ales că în loc să solfegiez la pian, la Școala de muzică, eu îmi puneam cartea pe genunchi și băteam câteodată în câte o clapă, ca să prostesc pe cine trece pe acolo, să nu-i vină ideea să bage capul și să descopere că țin o sală ocupată, … un pian ocupat… pe post de sală de lectură…. Cartea cu pricina (eram în clasa a 2-a) este Lumină în amurg, a lui Xavier de Montepin. (Nu m-am jucat niciodată pe afară. Mi se părea plictisitor și să mă joc în casă. Citeam. Nu mai știu ce, pe vremea aceea nici de la bibliotecă nu puteai lua cărți, pentru că se dădeau pe sub mână cele puține bune care erau în stoc…)

II. Prima carte pe care am citit-o și recitit-o. N-am recitit nicio carte. Mi se pare că există prea multe cărți bune ca să mai recitesc ce am parcurs deja… Și asta am gândit de mică.

III. O carte pe care fiecare copil ar trebui s-o citească. Acum depinde și de vârsta copilului. Nu vorbesc despre un titlu, ci despre categorii.

Aș recomanda fabulele pentru cei mici de tot, ca să se obișnuiască să râdă și să fie înțelepți în același timp.

Aș recomanda povestirile, nu poveștile, pentru că pe cât de lungi sunt, poveștile au o idee importantă la 15 pagini, pe când povestirile sunt micuțe, și aceeași singură idee se găsește foarte repede, iar copiii nu vor fi disperați că au de luptat cu zeci de rânduri.

Aș recomanda cărți despre relaționare, cu problemele adolescenților – ei nu le găsesc pe acestea, ci pe cele romantice… (nu poți aprecia romantismul și nici să-l construiești, dacă nu ai habar cine ești! 🙂

IV. Locul meu preferat de citit. Mi-a plăcut cât am citit pe prispa casei, la țară. Mi-a plăcut să citesc în balansoar, în curtea casei surorii mele. Mi-a plăcut să citesc pe mocheta pufoasă a prietenei mele Geanina… Dar pot citi și când mă înțeapă canapeaua, și dacă nu e confortabilă perna. Eu iubesc cititul, nu contextul – deși ador și contextul… 🙂

V. Accesorii obligatorii în timpul lecturii. Semnul de carte în formă de bufniță – întrerup cititul și privesc spre el, zâmbesc și mă apuc din nou de citit. O ciocolată fierbinte – care devine doar caldă, dacă e prea interesantă cartea. Alte 3-5 cărți în jur, pentru ca dacă e prea intens subiectul să pot face o pauză – evident, tot antrenând ochii…

VI. Numărul cărților de pe lista mea de lecturi viitoare. Am vreo 200 de titluri de citit urgent. Dar cele mai interesante mi se par cele despre cum se scriu cărți pentru copii, cărți cu care am venit din SUA și merită toți banii.

VII. Ultima carte pe care am primit-o sau am cumpărat-o. Am cumpărat vreo 30 de la Gaudeamus… Din ce domeniu să spun un titlu? 🙂 De primit, nu prea am primit cărți – prietenele știu că nu-mi pot ghici gusturile și, dacă vor să-mi facă o bucurie, îmi dau banii pentru ca eu să-mi cumpăr… Mi s-a întâmplat să merg în oraș cu una dintre ele, să vadă ce carte prefer și a râs  10 minute pentru că nu se putea dumiri cum de, în loc să iau titluri simandicoase (promisese că plătește orice), am luat o carte de 2 lei, pentru care am fost fericită 2 săptămâni… 🙂

VIII. O carte care mi-a schimbat viața într-un fel.

Biblia – viziunea despre viață, iertare și viitor.

Micile meditații ale lui Bob Gass – profunzimea în gândire.

Pantalonii călători – prietenia dintre fete.

101 povești vindecătoare pentru adulți (copii) – îi poți ajuta pe cei din jur prin parabole

etc etc

IX. O carte care nu-mi place, dar pe care toată lumea pare s-o iubească. Dacă aș spune titlul, autorul, mulți m-ar considera incultă. 🙂 Nu că mi-e frică de părerea oamenilor – dar n-aș vrea să se simtă prost omul, când își va căuta numele pe Google, va intra la mine pe blog și se va regăsi cu nota 2… 🙂

X. Trei dintre scriitorii mei preferați. Toți cei ale căror scrieri pot fi de folos – în dezvoltarea profesională, morală și emoțională. (Nu dau nume pentru că îmi plac unele romane, ale unora, dar altele, nu. Mai bine am dat criteriul! 🙂 )

Leapșa am primit-o de la o persoană care adună gânduri de bine și aș vrea să meargă spre oricine nu a completat-o până acum, cu rugămintea să vă întoarceți și să-mi lăsați și mie linkul, pentru a citi ce ați scris.

Lectură plăcută din ceea ce vă place 🙂 .

5 responses to this post.

  1. Ti-au placut pantalonii calatori? 🙂 stii ca e tradusa de mine una din ele? 🙂 Am citit-o si pe ultima, Pantalonii calatori dupa zece ani (Sisterhood everlasting), despre cum au evoluat fetele. E atat de trista 😦

    Răspunde

    • hei, esti o fericita, pentru ca ai avut-o in mana si ai tradus-o… faci o treaba super. nu te stiam pe vremea aceea, eu oricum mereu ma uit la traducator, daca te stiam sigur iti spuneam. le-am citit acum… 6 ani, cred… pe ultima nu am citit-o – nici nu o deschid daca imi spui ca e trista. nu mai vreau imagini triste nici in viata mea nici in viata altora. vreau doar zambet… 🙂 si ciocolata calda, evident! 🙂
      le-am invidiat pe fetele alea pentru ca se aveau unele pe altele… este superb sa ai prietene…

      Răspunde

  2. […] relaxez si sa scriu… astazi, chiar despre carti. Jocul l-am primit de la o prietena ce scrie despre sufletul meu si, asa cum i-am promis, il voi duce mai […]

    Răspunde

  3. Subscriu si eu jocului, pt ca mi-a fost tare drag. Acum mi-am gasit timp, si acum iti trimit ce m-a delectat pe mine: http://concordianima.wordpress.com/2014/02/01/leapsa-despre-carti/

    Răspunde

  4. […] relaxez si sa scriu… astazi, chiar despre carti. Jocul l-am primit de la o prietena ce scrie despre sufletul meu si, asa cum i-am promis, il voi duce mai departe. […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

