Să ai prieteni…

Poate că ar trebui să alcătuiesc un blog doar despre prietenie. Pentru că acesta este subiectul principal al vieții mele, care mi-a dat putere să trec peste toate.

Astăzi am fost fericită pentru ceea ce trăiesc, pentru că am o prietenă… pentru care să sacrific niște ore…

Am primit un telefon, dacă aș putea să găsesc două cărți, pentru că în orașul ei nu există. Altfel ar trebui să le scaneze – și să nu mai piardă timpul…

Întrebarea de om egoist sau de om care nu iubește este … ok, de ce ar trebui ca acel timp să-l pierd eu, umblând pe străzi, după cărțile tale? (pentru că tu stai în casă și aștepți rezultatul, iar dacă e negativ – tu vei sta la adăpost cât timp scanezi, iar eu am umblat prin tot orașul, pe ger … )

Întrebarea mi-a venit în minte, recunosc, pentru că mintea mea caută cu înfrigurare toate soluțiile posibile de viață care ar ieși din ceea ce mi se întâmplă și mi-ar da subiecte de scris… (eu trăiesc din … scris, totuși! 🙂 )

Dar nu am rostit-o cu voce tare, pentru că eram gata să pierd cele câteva ore, să îndur frigul, pentru acea persoană. M-am gândit cum ar proceda diferite categorii de oameni.

1. politicoșii – nu am timp, îmi pare atât de rău, poate o găsești pe net…

2. indiferenții – auzi, mă sună cineva, ne auzim mai târziu, da? (și închid telefonul sau nu mai răspuns)

3. agresivii – auzi, de fiecare dată ai nevoie de câte ceva. Sună-mă doar pentru a mă întreba ce fac de 3 ori și apoi vom mai vorbi despre nevoile tale

4. falșii – sigur, merg. (nu se duc și apoi dau telefon: am fost, dar nu se găsesc! 🙂 )

5. cei ce simplifică totul – n-ai pe altcineva căruia să îi pasezi asta, că eu chiar sunt ocupat…

Am fost în oraș, după carte, ca să realizez că una dintre ele este de fapt din epoca de aur și nu se mai găsește așa ceva la Universitate (s-a uitat vânzătoarea la mine ca la transbordată din epoca… de piatră! *Ion Coteanu* – despre ce vorbiți dv aici? Despre ceva din 80? – Abia atunci am realizat că dacă e vorba despre acel Ion Coteanu, eu am acea carte… dar eu nici nu mă gândisem la el, credeam că e vreun nepot de-al celui de atunci – că la noi se cam moștenesc meseriile, mai ales catedrele… 🙂 ), iar cealaltă este epuizată din toate punctele unde ar putea să se vândă, căci din octombrie o recomandă profesorii și cășună pe ea studenții…)

Nu am spus NU, am fost prin oraș, nu am rezolvat problema prietenei, nu am găsit nimic ce-ar fi putut compensa timpul pierdut – să zici că măcar ai descoperit un obiect de care aveai nevoie, să găsești un sens pentru acele ore pierdute! Cu alte cuvinte, și împinsă și învinsă. 🙂

Dar măcar am știut că am pentru cine să mă zbat. Pentru mine a fost esențial să descopăr asta. Sunt oameni care ar vrea să facă și ei ceva bun pentru cineva – și nu au pentru cine sau nu are nimeni din jurul lor nevoie de ajutor, căci tuturor le merge bine (așa cum erau săracii 🙂 occidentali, care, când a fost revoluția noastră, s-au bucurat că în sfârșit pot trimite undeva din multul lor – că ei toți aveau de toate – și au pus ajutoare pe autocare, pentru satele sau orașele României… 🙂 ).

Mulțumesc, prietena mea pentru că am pentru cine umbla! 🙂

Și o voi face și data viitoare. Pentru tine (voi! – că oricum sunteți mai multe, nu numai pentru ea aș face!), orice!

 

 

 

3 responses to this post.

  1. mai pot sa zic ceva!!!!!! nici macar nu ne cunoastem si totusi faci ceva pt mine! Am o vorba preferata pe care am ajuns sa o spun in fiecare zi pentru ca mi se da ocazia: „Dumnezeu lucreaza prin oameni”. Multumesc!

    Răspunde

    • dacă ai ști ce bine mi-a prins faptul că am intrat în *acea horă*. 🙂
      am o idee de carte, am început să o scriu, deja – și totul datorită dorinței de a-ți fi de folos.
      cine face bine, lui își face bine.
      p.s. și mă ajută chestia asta pentru perseverență.

      Răspunde

  2. eu la un moment dat am avut chiar o revelatie legat de asta: de multe ori sunt mai dispusa sa ies din casa pentru altii decat pentru mine… nevoia de a ajuta, de a fi de folos e uneori mai presus decat propriile nevoi care pot fi amanate…

    Răspunde

Lasă un răspuns

