Anul nou să vă iubească și să vă întinerească…

… pe cei de seama mea 🙂 !!!

Și să vă îmbătrânească – pe cei care sunteți mici și vreți să ajungeți repede, repede maturi! (deși nu prea știți ce vreți! 🙂 )

N-am sorcovit niciodată pe nimeni, pentru că mi se părea că ești un cerșetor cu repertoriu, chipurile!, spiritualizat. Nici pe fiul meu nu l-am lăsat să facă asta. Știe toate *urăturile* tradiționale, dar nu le folosește pentru a strânge nuci sau bani.

În această zi, am inventat eu o *sorcovă*, ca pentru prietenii mei, de care nu mi-e teamă că, atunci când îi colind, se vor gândi… *mai bine să tacă, pentru că oricum nu avem ce să-i dăm* 🙂 .

Aho, aho, cititori-frați,

Care zilnic vă uitați,

Internetul scotocind,

Printre-articole trăind.

Ce de timp ați mai avea,

Dacă nu l-ați arunca,

Pe ce alții scriu de zor –

Dar voi … stați la mâna lor!

Vreți să știți ce zic, gândesc,

Pentru voi, ei prețuiesc

Mult, mai mult decât orice.

Ce curate suflete!

Fie să găsiți răspuns – oriunde ar fi ascuns!

Fie să primiți cadou – orice vă doriți, de nou!

Fie să vă luminați – gândul bun să îl păstrați!

Fie să vă limpeziți – și să fiți preafericiți!

Eu urarea o opresc,

Nu vreau să vă plictisesc.

Doar atât mai am de spus …

Mulțumesc! Și … fruntea sus!

(Când se termină un drum,

Nu e totul făcut scrum!

Când se-ncheie o cărare,

Se arată ceva-n zare.

Să sperați și s-așteptați,

Ce-i valoare, căpătați!)

Orice-ar fi, vă bucurați –

Să nu stați voi supărați!

Zilnic, zilnic să cântați

Și să nu vă tulburați:

Cineva Se îngrijește

Și de rele vă păzește!

 

Un 2014 cu tot ce vă doriți!

19 responses to this post.

  1. Posted by claudia on 3 Ianuarie 2014 at 20:27

    in loc de nuci, mere si colacei, noi cei cititori de ginduri , iti dam click si te citim la fiece articol.. anul acesta ,la anul si la multi ani!

    Răspunde

    • ne putem și vedea, sunt multe locuri pe unde cei ce au gânduri comune pot bea ceva cald împreună! 🙂
      abia aștept!

      Răspunde

      • Posted by claudia on 4 Ianuarie 2014 at 20:43

        imi doresc sa ne vedem, sa vorbim..eu iti cunosc o parte din felul de a vedea lumea asa cum este ea..si-mi place viziunea ta 🙂 !

  2. La mulți ani! Și ai dreptate!

    Răspunde

  3. la mulţi ani. cu multe întâmplări frumoase şi… oameni buni!

    Răspunde

  4. la multi ani si toate cele bune!!

    Răspunde

    • și ție ți-aș spune că mi-ar plăcea să ne întâlnim… dar și când am fost pe același continent, tot erau 6 ore între noi :-)…
      să fiți fericiți, voi aveți atât de multe de făcut și sunteți la cel mai proaspăt început… al copiilor! 🙂

      Răspunde

  5. La multi ani si multe ganduri frumoase sa vina catre tine! Eu m am tot gandit la tine la finalul asta de an. imi place mult plugusorul asta adaptat. are multe adevaruri in el. l am puricat bine sa i patrund sensurile :).

    Răspunde

    • da, da, da, e cu sensuri, pare simplist, dar asta doar pentru a nu deranja mințile care nu vor să meargă mai departe.
      pentru cele care deja au avansat în căutare 🙂 , îmbrățișări și trimitere din nou de buzdugan.
      la sfârșitul lui ianuarie sunt acolo! 🙂
      și la cum de repede trece timpul……..

      Răspunde

  6. Trec peste la multi ani si cu permisiunea ta, doresc sa te trag de urechi!

    „În această zi, am inventat eu o *sorcovă*, ca pentru prietenii mei, de care nu mi-e teamă că, atunci când îi colind, se vor gândi… *mai bine să tacă, pentru că oricum nu avem ce să-i dăm*”

    Aici ai spus adevarul. Nu ca nu-l lasi pe fiutu sa sorcoveasca, dar faptul ca intr-o fraza, pe 3 ianuarie ai bagat mai toate traditiile. Deci Sorcova, colindul, nu sunt una si aceeasi. Apoi mai degraba ar fi o uratura ce ai compus tu. Uratura, sorcova si colindul sunt 3, diferite!

    Nu stiu cum e vremea in Bucuresti, dar la noi in Ardeal ne pare rau ca nu se mai merge cu colindu, sorcovitul sau uratul!

    Răspunde

    • urechile sunt sănătoase, pot fi folosite pentru zdruncinat întreaga ființă. 🙂
      la cursul de folclor de la facultate am învățat diferența dintre ele, dar mi-am permis să le comprim.
      nu de alta, dar nimic nu-i mai personal decât un amestec de … ce nu-ți place.
      da, când eram în Ardeal, adoram tradițiile astea. mai aveau o urmă de creștinism în ele, chiar dacă tot păgâne sunt la origine 🙂 .
      dar măcar aveau un iz de puritate. aici nu ți-aș dori să vezi cât de penibil e totul…
      fericire mare e să stai în Ardeal – ești la adăpost de banalul restului de țară! 🙂
      un an bun și ție!

      Răspunde

  7. […] mă întorc în momentele în care caut răspusuri la diversele provocări ale vieţii. Multumesc celei care mi-a […]

    Răspunde

  8. „Revergorant” – chiar si la 1 februarie!
    Multumesc pentru rime, ritmuri si alte figuri de-a lungul timpului (pe)trecut. Cu stil sunteti toate! 😉

    Răspunde

Lasă un răspuns

