Viza pentru SUA

Fiului meu i-a expirat viza pentru SUA. Nouă ne expirau în martie, 2015. Dacă tot ne ducem pentru copil, zicem noi, hai să aplicăm și pentru ale noastre. Dar mai sunt 9 luni de viză, pe când informațiile spun că schimbarea se face doar cu 6 luni înainte. Ei, asta este, am decis noi, dacă tot mergem pentru copil, hai să încercăm și pentru noi – ce pierdem? Niște bani, nu? Dar putem câștiga timp…

Căci, da, dacă aplicați pentru viză, atenție mare, aveți de așteptat afară, în stradă, la rând, destul de mult. Noi eram programați la 8 și erau 150 de persoane în fața noastră, pe un rând de 300 de metri, cu câte 3-4 oameni umăr la umăr. Pentru vreo 100 de metri, ultimii, există un fel de acoperământ, așa că dacă începe ploaia când ești acolo – te poți adăposti, dar dacă ești în afară… trebuie să ai umbrelă, iar dacă totuși ești la adăpost, trebuie să ai grijă pentru că șoseaua este denivelată și se formează lacuri… pe care șoferii le aruncă peste tine, în goana lor.

Așadar, atenție la meteo când mergeți la viză, vă îmbrăcați bine, dacă e frig afară, totul se desfășoară în câmp deschis și vă bate vântul de vă simțiți poate pentru prima dată în viață – frunză, iar dacă e cald afară, luați apă din belșug, pălărie de soare și dezgoliți-vă ceea ce vreți să bronzați 🙂 (ca să fiu pozitivă!!!).

Pe de altă parte, atenție la hârtiile pe care le scoateți de pe net, furnizate de Ambasadă. Pe ele vă dau ei informațiile cu ceea ce aveți nevoie să aduceți. Ei bine, la noi pe foi nu scria că ar fi nevoie de certificatul de naștere al copilului (ele sunt personalizate, așa că dacă lipsește ceva din ce scriu ei – își asumă vinovăția, mă gândesc eu… 🙂 ).

Șansa noastră… Văzând că au dat-o în bară, ne-au trecut cu vederea că aplicam cu 3 luni înainte de termen, ne-au acordat nouă vizele, iar copilului a trebuit să-i aducem actul sau să-l trimitem cu poșta rapidă… cum alegem noi… și scuzele necesare, strecurate cu delicatețe… 🙂

Ei bine, ce vreau să vă zic este … indiferent ce scrie pe actele necesare… mai luați unele lucruri în plus, de care ați putea avea nevoie… certificate de naștere, de căsătorie, diplome…

Veniți cu tot sertarul de documente, ce mai … 🙂

 

Și succes!

10 gânduri despre &8222;Viza pentru SUA&8221;

  1. Vai, tot așa a rămas? Noi am luat viza acum vreo 10 ani, a fost doar pe un an insa. Peste doua saptamani si ceva zburam si noi peste balta iar, dar am asteptat pana suntem cetățeni suedezi, ca aveam de luat iar viza altfel. Nu stiu cum e aici in Stockholm dar nici nu am fost curioși :)).
    Călătorie placuta! Voi cand mergeți încolo?

    • noi am avut viza pe 10 ani, dar parcă pe când ambasada era în centrul capitalei nu era așa nenorocire…
      acum totul e în câmp, ca să aibă oamenii spațiu să nu li se întâmple nimic…
      🙂
      călătorie plăcută vouă… eu zic pass, pentru că mi-au ajuns cele 2 luni jumătate de anul trecut…
      poate doar dacă mă obligă cineva mai merg încolo…
      dar știi cum e… dacă se zice că e musai să ai ceva…
      zici să trăiți, dați încoace… 🙂
      poate mi se însoară pe nepusă masă nepotul (are 7 ani, nu, se poate însura oricând 🙂 ) și nu vreau să stau atunci la rând… 🙂
      deja am viza…

  2. La noi a fost mai simplu, in fata noastra la Ambasada Americana de la Bruxelles erau fix 6 oameni la 9 dimineata. Am intrat, am depus actele si in 3 zile vizele erau pe pasapoartele noastre. Donc, joi plecam! 🙂

    • da, tu ai avut norocul cetățenilor americani, care n-ar fi avut pe nimeni în față, dacă veneau să dezbată vreo problemă… 🙂
      erau ghișeele de lucru cu americanii suflate de vânt… 🙂
      deci ieri ați plecat? sau peste o săptămână?
      sper să vă simțiți bine.
      eu am prietenele cele mai apropiate în SUA, nici nu știu ce mai caut eu aici…
      a, ba știu…
      radio! 🙂
      e singura iubire care mă mai leagă de România…

      • Plecam peste cateva zile si sper sa castigam batalia cu timpul.Vrem sa vedem multe in doar 12 zile. Ce sa fac daca am langa mine un om ocupat tot timpul!?

      • pfuuuuuuuu, nu mă dispera… eu credeam că dacă zicem *gata* se termină cu ocupatul… 🙂
        și în noua situație o luăm de la capăt? 🙂
        eu sunt convinsă că vei vedea exact cat vrei tu,
        pentru că ești mult prea stăpană pe situație,
        mult prea perseverentă
        ca să-ți scape ceva…
        o știu eu!

  3. asa era si in Madrid la ambasada…stateai la coada afara, o coada luuuuunga ca o zi de post. Plus ca nu te lasa sa intri cu mai nimica, ( decit hirtiile si la femei geanta ,pe care ti-o controlau, celularele ramineau la front desk si il recuperai cind ieseai afara ) asa ca daca aveai apa/suc/mincare, trebuia sa o arunci.
    Mie cei de la ambasada din Madrid mi s-au parut mega nesimtiti, cu o atitudine oribila si nepoliticosi. Si de ciuda, n-am vrut sa vorbesc cu ei engleza deloc 😛 Sa se chinuie in spaniola. :)))

  4. Tipic romanesc : birocratie, stres, dezorganizare, lipsa de respect fata de oameni, etc.
    Imi aduc aminte ca trebuia sa fac un act si nu stiau exact ce acte am nevoie si ca sa nu se mai lungeasca prea mult mi-au spus sa aduc toate actele 🙂 asa cum ai specificat mai bine sa avem acte in plus decat sa ne lipseasca ceva si sa ne trezem ca ne-am dus si am stat la rand pe degeaba…
    Vacanta placuta caci dupa cum vad eu nu ai mai scris de o luna asta inseamna ca esti inca in vacanta 🙂
    Multa sanatate intregii familii!

Lasă un răspuns

