De ce iubim copiii?

Eu nu spun că un copil rămane copil pană la sfarșitul vieții. Eu mă port diferit cu fiul meu acum, la 15 ani, de cum mă purtam la 3, 6, 9, 12… Mi se pare normal să îl privesc prin alt filtru, să îl tratez altfel…

Dimineață, liceeanul meu nu s-a mai dus la școală, urmand să mergem la doctor, să vedem ce e de făcut, pentru el. Căci de aseară tușea cu putere, dandu-și sufletul. Deodată, mi-am amintit de el cand era mic, în două ocazii…

Prima, cand eram eu răcită. Nu mă apropiam de el, să nu-i dau boala. Acesta a fost principiul de cand era bebeluș, dar cand a descoperit el prima dată, pentru că ajunsese să aibă destul spirit de observație, a venit la mine, care stăteam în pat și mi-a zis… *Te-am supărat cu ceva azi? De ce nu m-ai pupat azi deloc?* (eu nu-l slăbeam niciun pic din mangaiat și pupat, în rest!) I-am explicat că nu vreau să-i dau boala, că boala se ia prin sărut și i-au sclipit ochii. *Îți propun ca atunci cand ești bolnavă să vin eu spre tine cu spatele și să mă pupi pe cap, dar să nu mă lași fără pupic, pentru că așa m-ai învățat.*

A doua oară, era el răcit. După ce s-a desfășurat secvența anterioară! Eu nu țineam cont că e bolnav, stăteam pe langă el să-l îngrijesc, să-l drăgălesc. Mi-a luat mana și mi-a zis: *Uite, nu e bine ce faci. Dacă stai pe langă mine, te îmbolnăvești. Și dacă tu nu vrei să mă îmbolnăvesc eu, eu nu vreau să te îmbolnăvești tu. Și pentru că nu vreau să suferi, dar și pentru că nu o să mai ai voce să vorbești la radio. Așa că să nu te superi dacă atunci cand vii pe langă mine eu mă întorc cu spatele la tine.*

Astăzi, i-am povestit despre acele momente, despre care sigur că nu-și mai amintea – avea doar 4 ani pe atunci.

Dar important este că a păstrat aceeași reacție, chiar dacă nu-i știa geneza… 🙂

*Să te protejezi, să nu cumva să îți fie rău de la mine… Tu îmi faci doar bine și eu să îți fac rău?*

De ce iubim copiii?

Pentru că ne văd valoarea.

2 gânduri despre &8222;De ce iubim copiii?&8221;

Lasă un răspuns

