Sentimente amestecate generate de-o poezie de dragoste

Mă întreb dacă, în toate culturile, o femeie trecută de 60 de ani și 100 de kg, citind o poezie de dragoste, ar fi o imagine la fel de nepotrivită, cum am perceput-o eu.

Și mă gandesc la faptul că eu scriu, deci ar trebui să înțeleg că focul creației poate veni peste oricine, la orice varstă, eu sunt trecută de prima tinerețe – deci ar trebui să îmi dau seama că iubire există la orice varstă, eu nu discriminez oamenii, în general…

Și totuși…ieri am înregistrat lecturarea unei poezii de dragoste minunate ca fiind ceva grotesc…

Pe langă faptul că îmi fac mea culpa, cu privire la sentimentele involuntare care se nasc în impactul cu viața 🙂 , (dacă sunt involuntare, totuși, nu avem de ce să ne simțim vinovați, dar iată regret, chiar dacă nu sunt obligată!!!) , realizez și altceva: dacă eu am perceput totul ca penibil, adolescenților ce le mai cerem – să înțeleagă trăirile, să respecte varsta și experiența…

Pană la urmă, cert este că ei vor rade și în cele din urmă vor ajunge ca noi… Mai devreme sau mai tarziu… (Oricum, mă consolez cu gandul că la 66 de ani nu voi fi astfel, pentru că eu nu scriu poezii de dragoste, ci povești pentru copii – așa că voi arăta ca o bunică veselă și responsabilă, ceea ce nu strică deloc la imagine!!! 🙂 )

4 responses to this post.

  1. Not like:)

    Și eu sunt trecut de 100 de kg. Scriu foarte rar poezii de dragoste, poate că mai am de așteptat până la 60 de ani. Totuși, pot să percep de exemplu o soprană ca pe o ființă eterică, deși are și ea mult peste chintal.

    Răspunde

    • da, sunt de acord. nici eu nu m-am like în momentul în care am avut sentimentul acela…
      am zeci de prietene peste 100 de kg și le ador…
      problema a fost cu simțirea dragostei ca fior la acea varstă…
      de aceea spun că există urme ale ideilor societății, chiar și în oameni ca mine, care
      1. își iubesc prietenii supraponderali
      2. nu discriminează
      3. scriu
      realizez că societatea noastră și-a pus amprenta și asupra mea, dar poate că e și o scăpare din experiențe anterioare… cei mai mulți prieteni ai mei sunt despărțiți… nu-mi vine să iau în serios o declarație de dragoste la varstă înaintată cand realitatea spune că și la tinerețe, cand simți, pierzi dragostea…
      a fost un semnal de alarmă, și pentru mine și pentru cei din jur, că pot ajunge să simtă așa ceva și că nu ar trebui să se lasă pradă acestei idei – trebuie să privească totul ca pe ceva natural… (în popoarele din Occident am văzut iubirea manifestată și la varste tarzii, aici nu – ori mă mut în Occident, ori mă străduiesc să aduc Occidentul aici…cel puțin în acest aspect.)
      p.s. mulțumesc pentru prietenie, chiar dacă uneori prin ceea ce simt o mai dau în bară… 🙂

      Răspunde

  2. Daca ar fi fost supla, oare ti-ar fi inspirat aceleasi sentimente?

    Răspunde

    • nu știu…
      asta este și întrebarea mea…
      acum e tardiv, pentru că oricum m-am mustrat singură și data viitoare mă voi controla, cand voi simți un astfel de sentiment…
      puteam ști sigur, dacă întai citea o silfidă și nu reacționam, apoi reacționam la cealaltă…
      așa voi rămane cu o întrebare…
      ideea e, doamna psiholog, că aveți ceva material de analizat, pentru eventuale ședințe sau articole de blog… căci, după cum spuneam, e clar că trăim într-o societate atat de bolnavă încat și cei mai pașnici (ca mine) pot nega dreptul la manifestare unora care pot fi de o calitate formidabilă…
      dacă vreodată întalnești o persoană tristă, deprimată că are kg în plus, te rog să-i spui despre zbuciumul meu, de om care a descoperit că involuntar a simțit recul, tăgăduind dreptul cuiva de a fi fericit și a-și manifesta sentimentele, apoi a regretat. sper să înțeleagă că oamenii se pot schimba în gandurile lor și atitudinile față de anumite categorii… și să nu mai sufere dacă simte că este lăsată deoparte… va străluci cand oamenii se vor trezi la realitate, ca mine acum… 🙂 (sper că m-am făcut înțeleasă)

      Răspunde

Lasă un răspuns

