O lecție de viață

La Obor, unii vand în interior, alții în exterior… Dacă niciun polițai nu-i pune la punct pe cei de pe străduță, care nu au tarabă, normal că oamenii cumpără, mai ales că au și prețuri mici. Am trecut pe langă 5 femei care-și strigau oferta: Ceapă nouă – 3 legături la 1 leu. Verdeață – 3 legături la 1 leu… Nu am luat, am mers mai departe. În drumul meu, am dat de o bătranică. Avea niște ceapă și pătrunjel, dar și ochii înlăcrimați și se smiorcăia impresionant: Măiculiță, ajutați-mă și pe mine, măiculiță…

Am mers la ea și m-am aplecat să cumpăr: 2 la leu… Iau ceapă. În goană, pentru că ea se smiorcăia întruna, vin două femei – trebuia să-mi fi făcut timp să le privesc în ochi – și-i aruncă – una trei lei, cealaltă 5 lei. Fără să cumpere nimic.

EU îi zambesc smiorcăitei și zic: *Dacă unii își fac milă de mata și-ți dau bani fără să cumpere, de ce nu dai și mata altora 3 la leu, că doar dar din dar se face Raiul…*

Și mă pregătesc să plec… Ea are impresia că am plecat cu 3 bucăți pentru 1 leu și deodată se ridică în picioare și începe să strige – cu răcnete, nu smiorcăită și emotivă – *Ce faci, îmi iei marfa? Ce-mi faci, mă sărăcești?* Nu mai avea nimic din delicata bătranică ce avea nevoie de ajutor, era un leu turbat…

Mi-am luat banii înapoi, i-am aruncat cele două legături pe care ea le-a văzut a fi trei, în avariția ei, și-am plecat de acolo convinsă ca să nu mai am de-a face cu bătranele demne de milă…

Cred că așa cam trebuie încercat să-ți dai seama dacă trebuie să ajuți pe cineva sau nu: să încerci să-l scoți din pepeni… Dacă își păstrează demnitatea, pentru că e un sărac curat, poți să-i oferi ceva de la tine… Dacă se apucă să urle, ca din gură de șarpe, să te blesteme … știi ce ai de făcut… Să nu-i mai dai nimic!

6 gânduri despre &8222;O lecție de viață&8221;

  1. Ooof, e sensibil subiectul, pe cuvânt. Sunt multe cazuri aşa cum spui şi ai dreptate. Dar sunt şi bunicuţe care mă înmoaie de tot. Şi cumpăr. Na, poate or fi ca cea de care ai spus dar nu mai stau să le testez..

    • chestia este că … și eu sunt la fel…
      însă e prima dată cand am văzut fața de dincolo, e prima dată cand le dau dreptate reclamelor care spun: nu încurajați cerșetoria!
      șocul este cu atat mai mare cu cat *îmi căzuse cu tronc*…
      și acum regret că am fost acolo cand i-au dat femeile acelea banii, pentru că descoperirea este așa de urată că aș fi preferat să stau în neștiință…

  2. Foarte sensibil subiectul, te misca. E greu sa eviti astfel de lucruri dar uneori esti nevoit sa o faci. La prima vedere iti poti face o parere gresita despre oricine.

  3. Acum 3 săptămâni mergeam grăbită, alături de partener, spre o destinație. Ni se așază în cale o duduie care ne cere bani. Partenerul, în loc să o ignore, face imprudența să-i spună să se dea la o parte că n-avem bani. Și-așa a început să ne blesteme, să urle: Ce ne-a făcut ea nouă? Că de ce nu-i dăm?!!?!?!?!
    Și uite-așa probabil ar fi trebuit să mă opresc din drum să-i dau nenorocitei explicații despre ce fac eu cu banii pe care-i câștig muncind…
    Am deviat puțin de la subiectul tău, dar citind despre isteria bătrânei, mi-am adus aminte de cazul meu…
    P.S. Sper că ești bine. Gânduri bune îți transmit.

    • nu, nu ai deviat. este exact ce spuneam și eu… 🙂 pentru că avem experiențe comune, înțelegem cum este, alții ar putea să vadă doar o singură față a lucrurilor…
      p.s. crede-mă, am rămas plăcut impresionată cand am văzut cine a scris comentariul – abia acum am intrat pe net, dar ideea este că m-ai surprins plăcut.
      o să-ți scriu curand pe mail. te sărut.

Lasă un răspuns

