Cum de nu cumpăr orice îmi place, chiar dacă e ieftin?

Sunt renumită pentru cele cateva colecții pe care le dețin: cea de ratoni, bufnițe, oameni de zăpadă – evident, jucării și pentru biblioteca imensă pe care mi-am clădit-o cumpărand cărți cu geamantanul de la targurile de specialitate… (și nu dintre cele mai ieftine). Una dintre prietene, care știa cum eram eu, că tresăream la fiecare lucru văzut și-l doream în colecția mea, m-a întrebat cum de nu mai cumpăr nimic, de vreun an încoace.

Răspunsul este simplu: trebuie să ne mutăm, de un am tot trebuie să ne mutăm, și observand cat de multe, cat de dificil de plasat și cat de imposibil de păstrat sunt unele lucruri, am realizat, în sfarșit, că trebuie să mă opresc din achiziționat chiar dacă

a. lucrurile îmi plac

b. lucrurile îmi sunt necesare

c. lucrurile îmi sunt accesibile.

Așa că, dacă cineva dintre voi are o problemă cu plăcerea de a-ți completa colecția, se poate opri foarte simplu trăind ca și cand maine ar trebui să elibereze spațiul în care stă și ar trebui să se mute într-o singură cameră. Dandu-și seama că și dintre obiectele esențiale ar trebui să lase în urmă, la tot ce e moft și surplus, va renunța cu atat mai mult.

Da, știu, dacă mi-ar fi spus cineva înainte lucrul acesta, i-aș fi zis să-și vadă de treaba lui, că pasiunile sunt micile plăceri ale vieții… Dar cand ajungi să ai nevoie de soluții e bine să ai o experiență a cuiva, împărtășită negru pe alb sau… negru pe net… 🙂

Leave a Reply

